Overzicht 29er banden

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
De Wreter
Mountainbiker

Post by De Wreter »

erwin.91 wrote:
Hans wynants wrote:kristof gilis heeft ook deze Maxxis ikon erop liggen, is er geloof ik zeer tevreden van, zeer goed in de modder. band loopt niet vol.
Daar ben ik helemaal niet mee eens,gisteren TT in berlare(oost-vlaanderen) gereden en toch seriuze modder stroken tegen gekomen,
banden (ikon's 29") liepen onmiddellijk vol met als resultaat dat ik eens goe op mijn gezicht ben gegaan.
Vooraan ga ik zeker veranderen naar een RoRo voor natte/modderige omstandigheden.

Droog weer:zal ik voor en achter op de ikons blijven,bollen super.
Rocket Ron's lopen ook vol hoor, gisteren zo nog een bosafdalingske afgeschaatst....Ik zou dan 'ns de fat alberts proberen vanvoor.
MC Tim
Mountainbiker

Post by MC Tim »

De Wreter wrote:
erwin.91 wrote:
Hans wynants wrote:kristof gilis heeft ook deze Maxxis ikon erop liggen, is er geloof ik zeer tevreden van, zeer goed in de modder. band loopt niet vol.
Daar ben ik helemaal niet mee eens,gisteren TT in berlare(oost-vlaanderen) gereden en toch seriuze modder stroken tegen gekomen,
banden (ikon's 29") liepen onmiddellijk vol met als resultaat dat ik eens goe op mijn gezicht ben gegaan.
Vooraan ga ik zeker veranderen naar een RoRo voor natte/modderige omstandigheden.

Droog weer:zal ik voor en achter op de ikons blijven,bollen super.
Rocket Ron's lopen ook vol hoor, gisteren zo nog een bosafdalingske afgeschaatst....Ik zou dan 'ns de fat alberts proberen vanvoor.
Welke banden lopen nooit vol ? Geen enkele hoor...
Maar sommige banden 'lossen' de modder veel rapper eenmaal men uit de modder is.
Vroeger had ik de Vredestein Bull-Lock (bestaat nu, denk ik, nog niet in 29") en idd, de Alberts zijn ook superbanden, maar zo enorm grof, net als de Bull Locks. Op de baan rijden deze voor geen meter.
In de volle modder blijf ik (op m'n 26") toch opteren voor RoRo vooraan en NoNi achter. Supercombinatie.
Op m'n 29er zullen het 2 Fast Tracks blijven deze winter. Echte modderritten blijf ik met de 26" rijden.
Dr.Gonzo
Mountainbiker

Winterbanden 29er

Post by Dr.Gonzo »

Ook nog op zoek naar een winterslof voor de 29er.
De Kenda SB8/S6 combi was ideaal tot nog toe maar voor de winter moet er toch wat meer profiel op.
Keuze is ook nog niet echt zo enorm.

Even getwijfeld voor de Ardent's van maxxis maar 785gr/band lijkt me redelijk hoog. Zou het graag rond de 700gr houden.

Blijf alle topics volgen voor suggesties.

Mischien een Smart Sam ?

(BTW ik woon hier niet in de Kempen, het is hier echte baggeren in de winter !)
erwin.91
Mountainbiker

Re: Winterbanden 29er

Post by erwin.91 »

Dr.Gonzo wrote:Ook nog op zoek naar een winterslof voor de 29er.
De Kenda SB8/S6 combi was ideaal tot nog toe maar voor de winter moet er toch wat meer profiel op.
Keuze is ook nog niet echt zo enorm.

Even getwijfeld voor de Ardent's van maxxis maar 785gr/band lijkt me redelijk hoog. Zou het graag rond de 700gr houden.

Blijf alle topics volgen voor suggesties.

Mischien een Smart Sam ?

(BTW ik woon hier niet in de Kempen, het is hier echte baggeren in de winter !)
RoRo (29") voor en achter,ideaal voor onze bagger winter hier(oost-vlaanderen).Vorige winter met deze combo gereden en deze winter zeker weer.
Kristof Huyck
Mountainbiker

Re: Winterbanden 29er

Post by Kristof Huyck »

erwin.91 wrote: RoRo (29") voor en achter,ideaal voor onze bagger winter hier(oost-vlaanderen).Vorige winter met deze combo gereden en deze winter zeker weer.
Inderdaad, vorige winter ook met de RoRo's gereden op de 29" HT en dat ging goed :-)
SD2E
Mountainbiker
Location: Scott Scale RC29 2016, Scott Scale 970 2016, Scott CR1SL 2005

Post by SD2E »

RoRo is sowieso de beste allrounder vind ik.
Licht, bolt nog goed, open noppen zodat ze de modder loslaten, lekbestendigheid kan mss wat beter.
PhilippeBiker
Mountainbiker

Bontrager X MUD TLR

Post by PhilippeBiker »

De enige echte modderband:BontragerMUD X TLR 29er en Tubless ready,super bandje :
http://www.29squadron.com/product.php?id_product=34
Image
TASMANIAN DEVIL
Mountainbiker
Location: Gary Fisher superfly/BLUE cross cxc/BMC slc01/SCOTT addict rc/CERVELO r3 sl/GT ZASKAR carbon 9R TEAM

Post by TASMANIAN DEVIL »

Mijn winterbanden zijn maxxis beaver: lage rolweerstand en heel goed in modder. en pluspuntje: wegen weinig!! (+-520 gram)
svennus
Mountainbiker

Post by svennus »

Ik heb gisteren de Hutchinson Python geprobeerd op mijne Scott 29 expert... En ik moet zeggen ik was aangenaam verrast door deze band.

Rolweerstand heel goed, grip valt heel goed mee, zelfs op de stukken waar het er wat vettiger bijlag.

Juist mulzand heeft hij het niet mee.
s3t
Mountainbiker

Post by s3t »

Hans wynants wrote:ik heb ook op aanraden de s-works fast track vooraan liggen, super bandje, rolt super licht! achteraan ligt er bij mij de s-works renegade op.

als het nog vettiger word komt er ook achteraan een fast track op.
Ik zoek deze banden online, maar vindt ze niet. Iemand een tip voor webshop of bikeshop omgeving Beringen ?
Post Reply