Ook aangevat voor de 55 km maar vroegtijdig de strijd moeten staken door een aanvallen de wespenkolonie. Verdict, 28 steken. Eerste kilometers waren er wel PATS op, tussenstukken vond ik nog wel OK. Bevoorrading super, afspuit ook, startlocatie: beter kan niet?
Nu nog een domper op de feestvreugde. Ik ben mijn Garmin Edge 500 dan ook nog vergeten op het dak van mijn auto op de parking links voor de ingang van het fort. Zal er wel ergens afgetotterd zijn. Als iemand deze opgepikt heeft, het zou fijn zijn als ik deze terug zou kunnen bekomen. Via PB reactie graag.
Zo 04/09/2011 Barchon / Blegny :: 18e Transhoussoise
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
-
radicalbiker
- Mountainbiker
- Location: Speci stumpjumper comp en Kuota kurraro asfaltjanetten fiets
Post by radicalbiker »
Ook vertrokken voor de 55, maar de strijd ook moeten staken, na een val op een van de houten brugjes die tijdens de bui spekglad waren. Weinig erg, maar de derailleurpad geplooid en dus schakelde de bike voor gene meter meer.
Resultaat slechts 26km op de teller
Volgend jaar maar weer opnieuw dan zekers. 
TT
Toen ik en mijne maat passeerde waren ze nog een poging aan het doen om die stakker te reanimeren. Maar volgens mij was het kalf toen al verdronken, als je ziet hoe die wagen erbij stak. Sterkte aan de familie zou ik zeggen.julie wrote:die persoon bevindt zich dus nu in het mortuarium, op slag doodroelp wrote:Ja hoe die auto dat voor elkaar gekregen heeft ... toen ik passeerde kwam de ambulance net aan. Moet toch een serieuze klap geweest zijn als je de auto zag.
Over de tocht: fantastisch, zeer toffe single tracks, door het regenweer van vannacht en enkele bui tijdens de tocht was het allemaal een stuk technischer geworden op sommige plaatsen. Door het dragen van een bril die ik spijtig genoeg nodig heb moest ik op veel plaatsen mijne maat volgen omdat ik bijna gene meter zag, waardoor het al wat trager ging. Na de eerste bevoorading ging het beter en konden we het tempo wat opvoeren. Weet dat ik beter lenzen aandoen bij zulk weer, maar ja
Al bij al is het nog gegaan, soms letterlijk. Hoop hier volgend jaar terug te komen bij drogere omstandigheden
Als iemand blauwe korte handschoenen van het merk roekl heeft zien liggen in het grasplein (parking) mag mij ook altijd iets sturen via pb
- Z.
- Mountainbiker
- Location: Scott Scale 40; Scott Scale 29 Expert, Scott Scale 970 en ne Zannata-koersfiets
En dan afpinken op de 30 kilometer...ik kom het ook vaak tegen. Frustrerend, zeker als je weet dat je zelf de maximale afstand aan het doen bent.Melvin wrote:eigelijk superparcours als je voluit kan doorrijden, volgend jaar wel bij de eersten vertrekken want ik heb me in de eerste kilometers behoorlijk geergerd aan het slakken tempo van sommige mtbers die dan nog eens vertikken om opzij te gaan als ze niet bergop geraken waardoor ge zelf moet afstappen. Niks mis mee beginners en traag rijden, iedereen heeft recht om zn ding te doen, maar sommigen gingen erover
Mooie tocht! Jammer van de regen. Met 3 vrienden de 55 gedaan en de laatste helft maar zeer weinig volk zien. We vetrokken rond spitsuur, iets voor 9 dacht ik, wel wat opstoppingen maar hebben niet minutenlang stil moeten staan.
Helaas geen gps of handschoenen gevonden. En die wespensteken, wat een pech! We werder geattendeerd op het nest en zijn door de weide gegaan. Was de organisatie het nest niet opgevallen bij het uitzetten? Heb ook nog iemand zien liggen onder een thermo-deken. De Ambulance was al onderweg, iemand bekend hoe het afgelopen is met deze persoon?
Helaas geen gps of handschoenen gevonden. En die wespensteken, wat een pech! We werder geattendeerd op het nest en zijn door de weide gegaan. Was de organisatie het nest niet opgevallen bij het uitzetten? Heb ook nog iemand zien liggen onder een thermo-deken. De Ambulance was al onderweg, iemand bekend hoe het afgelopen is met deze persoon?
Niet veel aan toe te voegen.
Een tocht gemaakt door mensen met een mtb-hart - wat een speeltuin daar vlak tegen Luik.
Voor de landschappen moet je het niet doen, dan moet je een kwartier of een halfuurtje verder rijden, maar het fungehalte van de vele paadjes is hier bijzonder hoog. Dan nemen we de verbindingsstukken er met de glimlach bij.
Merci monsieur Hoeters et ses complices !!!
Tip voor volgende zondag : Theux >> sinds vorig jaar een absolute must voor liefhebbers van een uitdagend écht Ardennenparcours.
Daarover is een topic gestart : http://forum.mountainbike.be/viewtopic. ... 42#1259442
Een tocht gemaakt door mensen met een mtb-hart - wat een speeltuin daar vlak tegen Luik.
Voor de landschappen moet je het niet doen, dan moet je een kwartier of een halfuurtje verder rijden, maar het fungehalte van de vele paadjes is hier bijzonder hoog. Dan nemen we de verbindingsstukken er met de glimlach bij.
Merci monsieur Hoeters et ses complices !!!
Daarover is een topic gestart : http://forum.mountainbike.be/viewtopic. ... 42#1259442