Za 03/09/2011 Mol :: Sunparks MTB Weekend
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
-
peter special
- Mountainbiker
mol
Post by peter special »
vandaag de 36km gereden ,inderdaad veel paaltjes met de bloso pijlen tegengekomen ,wat niet deert .was voor de rest goed afgepeild .er zijn hier mensen dat nogal kunnen janken hé ;ze vergeten dat je voor je geld bevoorrading krijgt zoveel je wilt met vriendelijke vrijwilligers(denk ik toch )ga maar eens wat isostar kopen dan weet je hoe laat het is !en dan dan de bikewash stop maar aan een selfwash .dus kritiek geven is gemakkelijk aan de zijlijjn .niemand verplicht je mee te rijden hé .respect en bedankt aan alle mensen die er aan gewerkt hebben . 
- Bosklapper
- Mountainbiker
Post by Bosklapper »
Die groene beek was volgens mij geen probleem. In het begin was er een gevaarlijker stukje, na de brug met houten wegdek een paar honderd meter verder, na het stukje kanaal naar rechts juist voor dat je het bos inrijd, was ook een beek waar het opeens te smal werd om met twee naast elkaar te blijven rijden.G-m@n. wrote:JAAA, die groene beek dook ineens op, ben ook weleens benieuwd of er daar in zijn geschoven :drunk:
Da was inderdaad gevaarlijk, ik en een collega zijn er flink tegen de rand van die beek gesmakt. Al een geluk, maar wat krassen in het aangezicht, benen en armen.
Zo iets verwittig je best door afbakening, individueel is dit geen probleem maar in groep!
Voor de rest was de tocht voor mij geslaagd, bloso of niet zo dikwijls rij ik daar niet.
-
-JP-
- Mountainbiker
Goed geamuseerd vandaag. Dat het veel bloso was maakt me niet uit. Ik ben niet van de streek en de bloso stukken waren dus ook nieuw voor me.
Enigste minpuntje: Er mocht wel een MTB pijl staan aan de ingang. Nu stond er alleen iets van road classic dus dachten we dat het daar voor de koersfiets was. Waardoor we dus serieus wat rondgereden hebben eer daar toch maar eens te proberen. Van op de parking was het dan weer zoeken naar de inschrijving. De bepijling van het parkoers was dan wel heel goed.
Enigste minpuntje: Er mocht wel een MTB pijl staan aan de ingang. Nu stond er alleen iets van road classic dus dachten we dat het daar voor de koersfiets was. Waardoor we dus serieus wat rondgereden hebben eer daar toch maar eens te proberen. Van op de parking was het dan weer zoeken naar de inschrijving. De bepijling van het parkoers was dan wel heel goed.
- rony_rabijns
- Mountainbiker
Post by rony_rabijns »
De Dabbers waren present met (maar) 4 man, waarvan er toch 2 gewonnen hebben in de tombola. 
Het groot lot hadden we onderweg al gewonnen: gescheurde buitenband met uitpuilende binnenband, bakken met regen uit de lucht, achter derailleur naar de kl..., keihard tegen de vlakte gegaan op de singletrack langs het kanaal, amper kunnen filmen wegens constant opspattende modder, enz... Op de lange asfaltstroken na, was het 46 kilometer schuiven.
Het was qua weer de perfecte overgang van zomer- naar winterseizoen.
Enkel de filmbeelden vanaf de "slingertrack" langs het kanaal zijn voor publicatie vatbaar. Je kan ze bekijken op http://www.dabbers.be
Het groot lot hadden we onderweg al gewonnen: gescheurde buitenband met uitpuilende binnenband, bakken met regen uit de lucht, achter derailleur naar de kl..., keihard tegen de vlakte gegaan op de singletrack langs het kanaal, amper kunnen filmen wegens constant opspattende modder, enz... Op de lange asfaltstroken na, was het 46 kilometer schuiven.
Het was qua weer de perfecte overgang van zomer- naar winterseizoen.
Enkel de filmbeelden vanaf de "slingertrack" langs het kanaal zijn voor publicatie vatbaar. Je kan ze bekijken op http://www.dabbers.be
Wij waren met ons clubke ook van de partij met ne man of 15. De hevige regen was een serieuze domper op het ochtelijk enthousiasme, maar gelukkig was de temperatuur goed zodat de regen enkel voor de zichtbaarheid een probleem was. Het tochtje op zich was fantastisch! Echt mtbn door slijk, plassen en s-tracks.
MAAR als eindhappening, laat staan als fietsweekend, kan je hier ZOVEEL meer uithalen. De streek biedt zoveel meer dan enkel die bloso. De infrastructuur van Sunparcs kan zoveel beter gebruikt worden (afpijling, gebrek aan garcons, ... ) Dit kan echt zoveel beter!!!
Desalniettemin, ik heb me goed geamusseerd, maar idd zoals hiervoor al gezegd moeten ze bij fietspromo eens wat meer naar vwb georganiseerde tochten gaan kijken! Hopelijk beter volgend jaar!
MAAR als eindhappening, laat staan als fietsweekend, kan je hier ZOVEEL meer uithalen. De streek biedt zoveel meer dan enkel die bloso. De infrastructuur van Sunparcs kan zoveel beter gebruikt worden (afpijling, gebrek aan garcons, ... ) Dit kan echt zoveel beter!!!
Desalniettemin, ik heb me goed geamusseerd, maar idd zoals hiervoor al gezegd moeten ze bij fietspromo eens wat meer naar vwb georganiseerde tochten gaan kijken! Hopelijk beter volgend jaar!
- Bruce Wayne
- Mountainbiker
Post by Bruce Wayne »
Vanmorgen met mr c ook afgezakt naar sun parcs. helaas was het weer ons niet helemaal goed gezind. maar ik vond de rest ook niet zo.
ik snap eigenlijk niet waarom ze pijlen op hebben gehangen. Hebben volgens mij alleen maar blozo gereden dat vind ik eigenlijk niet kunnen. ik kan me dan ook de commentaren herrineren van een tocht van een tijdje geleden in genk georganiseerd door een sportschool. maar och ja ik reed redelijk goed.
Er zitten in die streek enkele zeer leuke tracks en die maakten de tocht wel intresant. toch valt er uit de streek nog veel meer te halen. vond het toch wel een dreven tocht.
hebben wel tijdens de tocht gekozen om de 36 km te rijden. Het was ons wat te slecht. de gevreesde groene beek viel ook wel mee. kwam natuurlijk ook dat de snelheid vandaag wat minder was.
de tombola was ook weer teleurstellend. al met al een ochtend om snel te vergeten
ik snap eigenlijk niet waarom ze pijlen op hebben gehangen. Hebben volgens mij alleen maar blozo gereden dat vind ik eigenlijk niet kunnen. ik kan me dan ook de commentaren herrineren van een tocht van een tijdje geleden in genk georganiseerd door een sportschool. maar och ja ik reed redelijk goed.
Er zitten in die streek enkele zeer leuke tracks en die maakten de tocht wel intresant. toch valt er uit de streek nog veel meer te halen. vond het toch wel een dreven tocht.
hebben wel tijdens de tocht gekozen om de 36 km te rijden. Het was ons wat te slecht. de gevreesde groene beek viel ook wel mee. kwam natuurlijk ook dat de snelheid vandaag wat minder was.
de tombola was ook weer teleurstellend. al met al een ochtend om snel te vergeten
- sloeberke
- Mountainbiker
blozo
ik hoor er veel klagen over een of de blozo parcour
ik zal eens zeggen aan die vele klagers
ten eerste richt eens zelf een TT in dan zal je het wel weten
ten tweede mag je nergens meer komen van de groene mannen want die staan op vinkeslag indien je het parcour wijzigd en dan kunnen ze de TT annuleren en dan sta je daar dan
laatst nog meegemaakt in meerhout met ong; 15 man een boswachter die ons tegen had gehouden omdat wij eventjes van het parcour hadden afgeweken
ik zal eens zeggen aan die vele klagers
ten eerste richt eens zelf een TT in dan zal je het wel weten
ten tweede mag je nergens meer komen van de groene mannen want die staan op vinkeslag indien je het parcour wijzigd en dan kunnen ze de TT annuleren en dan sta je daar dan
laatst nog meegemaakt in meerhout met ong; 15 man een boswachter die ons tegen had gehouden omdat wij eventjes van het parcour hadden afgeweken
Re: mol
Ben ik het eigenlijk ¨99% mee eens.peter special wrote:inderdaad veel paaltjes met de bloso pijlen tegengekomen ,wat niet deert .was voor de rest goed afgepeild .er zijn hier mensen dat nogal kunnen janken hé ;ze vergeten dat je voor je geld bevoorrading krijgt zoveel je wilt met vriendelijke vrijwilligers )ga maar eens wat isostar kopen dan weet je hoe laat het is !en dan dan de bikewash stop maar aan een selfwash .dus kritiek geven is gemakkelijk aan de zijlijjn .niemand verplicht je mee te rijden hé .respect en bedankt aan alle mensen die er aan gewerkt hebben .
& te zeggen dat de grootste klagers altijd die zijn die normailter enkel maar op hun saaie rollen bezig zitten...
Wij hebben de zaterdag 2x de 46km gedaan en de zondag 2x 24km.
Ok, ze zouden in principe een andere route dan de bloso moeten nemen, doch ik denk dat de doelgroep niet onmiddelijk de inwoners van Mol waren en dus voor een heleboel mensen het toch een ongekende route was. Tevens was de bepijling een heel pak duidelijker dan een gewonen Bloso! Voor ons was het enige minpunt een andere onbeschofte MTBer (enige die we zonder helm hebben zien rijden trouwens)
In elk geval en tof weekend gehad met ons groepke & wss waren we niet alleen!
-
Free-Biker
- Mountainbiker
Post by Free-Biker »
De tocht ging inderdaad geheel over het Campinapad , waar ik het persoonlijk redelijk moeilijk mee heb . De regels die gelden voor de clubs in Dessel en Witgoor (Clubs die TT's organiseren en die het Campinapad gebruiken)werden blijkbaar door de organisatie aan het laars gelapt . Hopelijk hadden ze de goedkeuringen om sommige stukken te gebruiken buiten het pad.
Resultaat gaat zijn dat de Desselse en Witgoorse Clubs weerom gestraft gaan worden doordat een "buitendorpse" Organisatie zich niet aan de regels wil houden !
En ja onze TT gaat voor 70 % over Bloso en de rest 30 % zijn stukken die in Privé handen zijn (Sibelco).
Hopelijk tot de 24 ste September
Resultaat gaat zijn dat de Desselse en Witgoorse Clubs weerom gestraft gaan worden doordat een "buitendorpse" Organisatie zich niet aan de regels wil houden !
En ja onze TT gaat voor 70 % over Bloso en de rest 30 % zijn stukken die in Privé handen zijn (Sibelco).
Hopelijk tot de 24 ste September
mtb-weekend
we hebben dit weekend ook deelgenomen aan het mtb weekend in mol met een man of 10
wat parcours betreft hoor ik hier veel klagen maar voor ons is dit goed meegevallen aangezien we niet zoveel in die streek rijden ,wij zijn uit eeklo ,
wat ik wel weet is dat we vorig jaar deelgenomen hebben aan het sunparks weekend in vielsalm,en dat het pastabuffet toch veel meer te bieden had .
dit pasta buffet van afgelopen weekend was niet veel soeps.
al de rest is goed meegevallen,en we hebben ons goed geamuseerd .
dit was een organisatie van golazo ,en als ik dit forum lees belooft dat niet veel goeds .
de andere weekends zijn van sunparks zelf en hebben blijkbaar meer te bieden.
we hebben een tof weekend gehad en dat is het voornaamste.
ik heb vernomen dat er in november terug een mtb-weekend is sunparks mol .

wat parcours betreft hoor ik hier veel klagen maar voor ons is dit goed meegevallen aangezien we niet zoveel in die streek rijden ,wij zijn uit eeklo ,
wat ik wel weet is dat we vorig jaar deelgenomen hebben aan het sunparks weekend in vielsalm,en dat het pastabuffet toch veel meer te bieden had .
dit pasta buffet van afgelopen weekend was niet veel soeps.
al de rest is goed meegevallen,en we hebben ons goed geamuseerd .
dit was een organisatie van golazo ,en als ik dit forum lees belooft dat niet veel goeds .
de andere weekends zijn van sunparks zelf en hebben blijkbaar meer te bieden.
we hebben een tof weekend gehad en dat is het voornaamste.
ik heb vernomen dat er in november terug een mtb-weekend is sunparks mol .