Za 03/09/2011 Erwetegem :: De Zwalmstreek
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Kan iemand wat meer informatie geven over het parcours? Op de site staat een beschrijving, maar die zegt vooral langs waar we gaan. Ik zou graag weten hoeveel off-road er is, of het vooral boerenpaden zijn of bos of singletracks? Enz...ik zou van ver komen dus wil zeker weten of het iets voor mij is :)
parcoursinfo:
we zitten hier niet in de Ardennen of in de kempen, dus op gebied van bossen moet je niet zoveel verwachten. Er zijn mooie singletracks en ook wel wat veldwegen. Het eerste deel van de 65 en rond de eerste bevoorrading zit er wel wat asfalt in, te veel naar mijn eigen mening. maar het is geen meter vlak en moest het 65km ofroad zijn, dan garandeer ik dat er geen 5 de 65 zouden uitrijden. Heb vorig jaar gemerkt dat er velen overgeschakeld zijn op de 40km omdat ze stik kapot zaten. Dus de road die er inzit is meegenomen.
Wat het parcours vooral mooi maakt is de afwisseling tussen korte nijdige klimmen en afdalingskes. Kleine stukjes bos, afgewisseld met mooie vergezichten van op de hoogste punten.
Lastig is het zeker en je mag rekenen op een 4uur biken over 65km, tenzij je over een superconditie beschikt.
Vanaf de 2° bevoorrading ,na 48km, volgt er nog een heel mooi en lastig slot rond de flanken van de Berendries. Een gedoseerde start met een tamelijk gemakkelijke eerste 22km is dus aangeraden om nog wat overschot te hebben voor de laatste loodjes.
Normaal komen de gps-tracks nog op onze site, maar onze webmaster is vandaag papa geworden, dus heeft hij waarschijnlijk andere taken...
Als hij dat niet klaarspeelt nemen we hem dat niet kwalijk.
Ik denk dat ik een eerlijk beeld heb gegeven van wat je mag verwachten. Wij willen geen valse verwachtingen wekken om enkele deelnemers meer te hebben. Wie komt is welkom en wij proberen er het beste van te maken zodat de deelnemers zich hun komst niet beklagen.
Tot zaterdag!
we zitten hier niet in de Ardennen of in de kempen, dus op gebied van bossen moet je niet zoveel verwachten. Er zijn mooie singletracks en ook wel wat veldwegen. Het eerste deel van de 65 en rond de eerste bevoorrading zit er wel wat asfalt in, te veel naar mijn eigen mening. maar het is geen meter vlak en moest het 65km ofroad zijn, dan garandeer ik dat er geen 5 de 65 zouden uitrijden. Heb vorig jaar gemerkt dat er velen overgeschakeld zijn op de 40km omdat ze stik kapot zaten. Dus de road die er inzit is meegenomen.
Wat het parcours vooral mooi maakt is de afwisseling tussen korte nijdige klimmen en afdalingskes. Kleine stukjes bos, afgewisseld met mooie vergezichten van op de hoogste punten.
Lastig is het zeker en je mag rekenen op een 4uur biken over 65km, tenzij je over een superconditie beschikt.
Vanaf de 2° bevoorrading ,na 48km, volgt er nog een heel mooi en lastig slot rond de flanken van de Berendries. Een gedoseerde start met een tamelijk gemakkelijke eerste 22km is dus aangeraden om nog wat overschot te hebben voor de laatste loodjes.
Normaal komen de gps-tracks nog op onze site, maar onze webmaster is vandaag papa geworden, dus heeft hij waarschijnlijk andere taken...
Als hij dat niet klaarspeelt nemen we hem dat niet kwalijk.
Ik denk dat ik een eerlijk beeld heb gegeven van wat je mag verwachten. Wij willen geen valse verwachtingen wekken om enkele deelnemers meer te hebben. Wie komt is welkom en wij proberen er het beste van te maken zodat de deelnemers zich hun komst niet beklagen.
Tot zaterdag!
mtb
mijn conditie is héél laag, laat ons zeggen tot tegen het vriespunt, het zal wellicht niet verstandig zijn om van in het verre West-Vlaanderen af te komen zekers? Zo te horen en zien, ziet het er ook een mooi tochtje uit trouwens...
En natuurlijk moest ik komen, ga ik voor de groten tocht é, maarja als ik het aankan, das een ander paar mouwen...
En natuurlijk moest ik komen, ga ik voor de groten tocht é, maarja als ik het aankan, das een ander paar mouwen...
- MC Jo
- Mountainbiker
- Location: GT Zaskar 100 9R; Scott Spark 720; Merida Scultura 400 disc;
Terug van deze TT. De 25 gedaan op toeristentempo (+ G'bergen heen en terug). 'k denk dat ik de enige was die de 25 gedaan heeft. De rest sloeg allemaal naar 40 of 45. Op de 25 nogal wat asfalt (die dan wel meestal naar boven ging). De off-road stukjes waren dan wel weer leuke stukjes. Parcours zowat poederdroog behalve een 2-tal stukjes waar een heel dun laagje modder was en hele kleine minieme plassen stonden. Inderdaad af en toe mooie landschappen.
Ik vrees wel dat degene die de 65 rijden zich gaan mispakken. Ik denk dat er redelijk wat poer in de benen zal moeten zitten als je deze tegen een gezwind tempo wilt afleggen.
Meer moet dat niet zijn voor een zaterdagochtend. Ik heb mij goe geamuseerd. Leg die eens op een zondag!
Ik vrees wel dat degene die de 65 rijden zich gaan mispakken. Ik denk dat er redelijk wat poer in de benen zal moeten zitten als je deze tegen een gezwind tempo wilt afleggen.
Meer moet dat niet zijn voor een zaterdagochtend. Ik heb mij goe geamuseerd. Leg die eens op een zondag!
Deze voormiddag de 65 gereden,prachtig parcour die geen meter
verveelde,had bij het starten wat twijfels over de opgegeven hm's,
maar deze bleken achteraf toch te kloppen!
Mooie klimmen,zowel road als off road met prachtige verzichten!
Op de lus rond de berendries toch veel lijken gezien,die we 1 voor 1
opraapten
Uiteindelijk aangekomen met 66,2 km..1100hm en juist 20avg!
Aan de 2e bevoorrading met de parcourbouwer gepraat en blijkbaar
was het de laatste uitgave van deze tocht(te weinig hulp)!
Hopelijk staan er nog wat mensen op uit de club zodat deze
super mooie tocht toch nog een jaar overleeft,anders is er volgend jaar
nog meer volk in kruishoutem
!
THANKS ERWETEGEM
verveelde,had bij het starten wat twijfels over de opgegeven hm's,
maar deze bleken achteraf toch te kloppen!
Mooie klimmen,zowel road als off road met prachtige verzichten!
Op de lus rond de berendries toch veel lijken gezien,die we 1 voor 1
opraapten
Uiteindelijk aangekomen met 66,2 km..1100hm en juist 20avg!
Aan de 2e bevoorrading met de parcourbouwer gepraat en blijkbaar
was het de laatste uitgave van deze tocht(te weinig hulp)!
Hopelijk staan er nog wat mensen op uit de club zodat deze
super mooie tocht toch nog een jaar overleeft,anders is er volgend jaar
nog meer volk in kruishoutem
THANKS ERWETEGEM
-
Frankiebis
- Mountainbiker
Post by Frankiebis »
Hier ook gereden en het was gezien de fantastische zomer lang geleden en ik heb het gevoeld. Inderdaad 66km met 1100hm, bij de 3 keer de Berendries op het einde was het vat af. Ikzelf 19 gemiddeld.
Het zou jammer zijn mocht deze verdwijnen. Vorig jaar was men ook al ontgoocheld van het aantal deelnemers. Hopelijk waren er dit jaar meer en is het een riem onder het hart voor de organisatie om verder te doen.
Op de 2de bevoorrading ook met Bob de parcourbouwer gepraat en hij zei dat toch iedereen content was, nu de organisatie nog en ... tot volgend jaar
Het zou jammer zijn mocht deze verdwijnen. Vorig jaar was men ook al ontgoocheld van het aantal deelnemers. Hopelijk waren er dit jaar meer en is het een riem onder het hart voor de organisatie om verder te doen.
Op de 2de bevoorrading ook met Bob de parcourbouwer gepraat en hij zei dat toch iedereen content was, nu de organisatie nog en ... tot volgend jaar
-
meester biek
- Mountainbiker
Post by meester biek »
Er was allezins al enen meer, daar ik dit jaar deze koos ipv Kruishoutem.
Deed dit voor het aantal km (had er ook 66) en de hm.
Dacht ook niet dat er 1000 hm zouden zijn, maar idd. het laatste stukje woog nog serieus door, eigenlijk was ik blij dat ik toe was, bidonske was leeg.
Prachtig weer, al was de zon op het laatst wel loodzwaar, ook weinig zuurstof in de lucht. Parcours kon met bekoren, bepijling was heel goed, toch een keer misreden(stond auto voor pijl). Ook bevoorrading, afspuit en douche waren oké.
Wel veel van die 'prikkeldraadsingles', smalle doorgangen met aan één kant gegarandeerd een prikkeldraad, niet mijn ding ze. Verder had ik ook last met m'n schoenen, die klikten zeer moeilijk uit
dit leverde me een val op (aan 3 km/u) aan het einde van één van die smalle bosdoorgangen.
Hoop toch dat ze doorgaan, dan kom ik volgend jaar terug.
Deed dit voor het aantal km (had er ook 66) en de hm.
Dacht ook niet dat er 1000 hm zouden zijn, maar idd. het laatste stukje woog nog serieus door, eigenlijk was ik blij dat ik toe was, bidonske was leeg.
Prachtig weer, al was de zon op het laatst wel loodzwaar, ook weinig zuurstof in de lucht. Parcours kon met bekoren, bepijling was heel goed, toch een keer misreden(stond auto voor pijl). Ook bevoorrading, afspuit en douche waren oké.
Wel veel van die 'prikkeldraadsingles', smalle doorgangen met aan één kant gegarandeerd een prikkeldraad, niet mijn ding ze. Verder had ik ook last met m'n schoenen, die klikten zeer moeilijk uit
Hoop toch dat ze doorgaan, dan kom ik volgend jaar terug.