Jumpersknie (ontsteking patellapees)

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
KRZA
Mountainbiker

Post by KRZA »

Bij zo een ontsteking, is dit eigelijk stevige pijn da je hebt, of gewoon een ambetant gevoel bij het lopen? (De patellapees da is toch aan de zijkant van de knie hé?)
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

patellapees loopt OVER de knieschijf... van boven de knie beginnend, tot onder de knie stoppend ca 7cm onder de knieschijf.
is dus FRONTAAL op uw knie gepositioneerd.
KRZA
Mountainbiker

Post by KRZA »

sunn xtreme wrote:patellapees loopt OVER de knieschijf... van boven de knie beginnend, tot onder de knie stoppend ca 7cm onder de knieschijf.
is dus FRONTAAL op uw knie gepositioneerd.
Ha ok, dan had ik da mis op.
WOLF!
Mountainbiker

Post by WOLF! »

Heb ook gesukkeld met mijne pattela maar voorlopig gaat alles vrij goed. Het is begonnen met veel op de knieën te zitten (vloeren) en dus een ontstekking van de slijmbeurzen te krijgen. Daarna terug beginnen fietsen en veel te hevig willen beginnen (veel zin). Vervolgens moeten stilzitten en 18 beurten manuele therapie gehad + oefeningen om de pees te versterken. Ondertussen ook scan laten doen van knie (inspuiting met vloeistof) om het kraakbeen te checken en alles was dik in orde. De pijn zat bij mij net onder de knieschijf aan de binnenzijde van mijn been.
Op zich heb ik nu weinig last en kan ik enkel volgende simpele dingen zeggen:
- Goed opwarmen alvorens gas te geven.
- Niet altijd zwaar zitten rijden (groot verzet).
- Stretchen niet vergeten.
- Laten uitmeten of je zadel en de schoenplaatjes goed staan.

Ik mag voorlopig niet klagen maar voel bij vermoeidheid wel, dat die pees toch altijd een zwakker punt is. Voorlopig rijd ik dus nog steeds op kleinere verzetten maar gaat het mountainbike wel goed...
Go4it
Mountainbiker

Kniepeesontsteking

Post by Go4it »

Ik had vorig jaar een zware kniepeesontsteking waardoor ik niet meer kon fietsen. Bleek dat mijn positie te belastend was voor mijn knie. Bij smart cycling heeft de kine mijn positie zo gezet dat ik mijn knie veel minder belast. Sindsdien heb ik geen last meer. Je positie heeft er dus veel mee te maken
aresius
Mountainbiker

Post by aresius »

Afgelopen twee jaar heb ik daar ook mee gesukkeld. Maar buiten wat kinesist-sessie is er verder niets met m'n knie gebeurd. Dus geen operaties geen cortizone, enkel wat oefeningen om de spieren errond te versterken en electroshocks.

In 2008 had ik daar enorm veel last van, heb toen ook naar de kinesist gegaan (op aanraden van een sportdokter)
In 2009 had ik daar terug een beetje last van, maar dan de andere knie :roll:
De pijn begon altijd op te komen toen het wat beter weer was en ik terug intensiever ging mountainbiken. Waarschijnlijk is dat de oorzaak.

Ik hou m'n hart vast voor dit jaar [-o<
crash biker
Mountainbiker

Post by crash biker »

Iemand ervaring met een plasma-inspuiting in een ontstoken patellapees.....?

Na een val op de knie een tijd nadien opgezadeld met een patellapeesontsteking ( 3 x zo dik dan normaal).
18 kine sessies brachten geen raad.
-JP-
Mountainbiker

Post by -JP- »

Zelf ben ik ook al bijna een jaar aan het sukkelen met mijn knieen. Hoe begin je aan zo een scan? Huisdokter/sportdokter/... ?
crash biker
Mountainbiker

Post by crash biker »

-JP- wrote:Zelf ben ik ook al bijna een jaar aan het sukkelen met mijn knieen. Hoe begin je aan zo een scan? Huisdokter/sportdokter/... ?
Dan is't niks te vroeg denk ik om es bij een dokter langs te gaan....
-JP-
Mountainbiker

Post by -JP- »

Gewoon huisdokter lijkt me zo zinloos, of is dit steeds stap 1?
crash biker wrote:
-JP- wrote:Zelf ben ik ook al bijna een jaar aan het sukkelen met mijn knieen. Hoe begin je aan zo een scan? Huisdokter/sportdokter/... ?
Dan is't niks te vroeg denk ik om es bij een dokter langs te gaan....
Post Reply