Houffamarathon 2011

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
vivkemobiel
Mountainbiker
Location: Specialized Era Expert 2015 (fully); Specialized Fate Expert 2012 en 2013 (29-er)

Post by vivkemobiel »

Ik ben voor de eerste keer gestart met de XL'ers; het was ook mijn allereerste marathon chrono. Ik wist dus niet wat me te wachten stond; zaterdag de startklim gaan verkennen en 2 x laatste stukje van WB. Een heel tevreden amateurke is gearriveerd op de 89ste plaats. Het smaakt naar nog en we zijn volgend jaar zeker terug van de partij.
Prachtig parcours, zeer goede bevoorrading en bewegwijzering.
De afspuitstand en kettingolie op de 2de bevoorrading kwam goed van pas.
=D> =D> aan de organisatie: jullie hebben me een heel prachtig weekend bezorgd.
Vissie2
Mountainbiker

Post by Vissie2 »

fabio porco wrote:
scott zot wrote:Ik meegereden met de M :-)
twas gewoon de max, goe afgezien, veel modder en veel beklimmingen :lol:
aja, kdenk dat ik de enige was met vaste fourche :P
Ik reed ook rigid !! 8)
Ik ook ... en roro voor en rara achter. Geen probleem gehad.
marco-turn-me-on
Mountainbiker

Post by marco-turn-me-on »

Inmiddels mijn 6e houffamarathon maar wel mijn laatste denk ik.
Heb het idee dat het parcours meer en meer voor de grote massa is terwijl Houffalize eerder toch wel voor de technische bikers was.
Vond het verder wel een mooi parcours maar de vele lange veld wegen zijn op den duur toch wel wat saai.
Vond het wel opvallend dat er zoveel pechgevallen waren.
Kan mij van andere jaren niet herinneren dat ik zoveel kapotte kettingen, derailleurs en andere ellende onderweg gezien heb.
Maar goed, ik heb in ieder geval plezier gehad en alles goed en zonder pech kunnen rijden.
nog even mijn filmpje van de M voor de liefhebbers
http://www.pinkbike.com/video/214898/
Stefano069
Mountainbiker

Post by Stefano069 »

marco-turn-me-on wrote:Inmiddels mijn 6e houffamarathon maar wel mijn laatste denk ik.
Heb het idee dat het parcours meer en meer voor de grote massa is terwijl Houffalize eerder toch wel voor de technische bikers was.
Vond het verder wel een mooi parcours maar de vele lange veld wegen zijn op den duur toch wel wat saai.
Kan mij van andere jaren niet herinneren dat ik zoveel kapotte kettingen, derailleurs en andere ellende onderweg gezien heb.
Maar goed, ik heb in ieder geval plezier gehad en alles goed en zonder pech kunnen rijden.
Mooi filmke! :-D
Hoeveelste ben je gefinished dan weet ik waar ik mij moet situeren?
Rob Xtreme
Mountainbiker

Post by Rob Xtreme »

Inderdaad mooi filmke van goede kwaliteit. Bij de steile klimmen ga je de anderen precies met los voorwiel voorbij door de camerapositie. Nu zal je waar de anderen wandelen toch ook wel niet op 1 wiel gereden hebben, zou een volledige blamage zijn? Modder lijkt mee te vallen en ik herken veel stukken van de LCMT.
Matthijs
Mountainbiker

Post by Matthijs »

Iemand nog ergens foto's te vinden naast de site van sportograf?
Van de podia's enzo

gr,
Matthijs
R1ALAIN
Mountainbiker
Location: Niner AIR9RDO-NINER AIR9-Scott Spark RC900(STOLEN !)-SCOTT SCALE RC WC

Post by R1ALAIN »

Mooi filmpje =D>
Emperor of the Mud
Mountainbiker
Location: Beach/Road: Granville Pulse 40/// Dry: Granville Pulse Team Custom

Post by Emperor of the Mud »

marco-turn-me-on wrote:Inmiddels mijn 6e houffamarathon maar wel mijn laatste denk ik.
Niet volledig mee akkoord: ik vind de drempel net hoog genoeg om mensen niet af te schrikken hieraan deel te nemen. Ik heb in mei de parcoursen van de HOT afgereden en dat is toch wel andere koek hoor. Moest ik als beginner aan zoiets deelnemen dan schrikt het mij waarschijnlijk zodanig af, dat ik er nooit meer terugkom. Wij waren met onze club op verschillende afstanden met 9 man, waaronder enkelen die zelden in de Ardennen fietsen. Als je zo iemand kan motiveren om naast de Houffa, ook eens mee te gaan naar bv. Achouffe of Waimes kan dat toch maar alleen maar goed zijn voor de sport? Zo is het bij mij trouwens ook gelopen: het beu zijn langs Vlaamse polders te "mountainbiken" en andere oorden opzoeken, dat leuk vinden en je limiet opzoeken. En ondertussen reclame maken voor dit soort ritten. As long as we're having fun...
Flat-6
Mountainbiker

Post by Flat-6 »

mooi filmpje !

Na héél lang twijfelen toch beslist niet deel te nemen. Fysiek is gewoon niet goed genoeg en in 'groep' rijden ben ik ook absoluut niet gewoon. Eerst ff enkele toertochten trachten te doen.
Ninja
Mountainbiker

Post by Ninja »

Emperor of the Mud wrote:
Niet volledig mee akkoord: ik vind de drempel net hoog genoeg om mensen niet af te schrikken hieraan deel te nemen. Ik heb in mei de parcoursen van de HOT afgereden en dat is toch wel andere koek hoor. Moest ik als beginner aan zoiets deelnemen dan schrikt het mij waarschijnlijk zodanig af, dat ik er nooit meer terugkom. Wij waren met onze club op verschillende afstanden met 9 man, waaronder enkelen die zelden in de Ardennen fietsen. Als je zo iemand kan motiveren om naast de Houffa, ook eens mee te gaan naar bv. Achouffe of Waimes kan dat toch maar alleen maar goed zijn voor de sport? Zo is het bij mij trouwens ook gelopen: het beu zijn langs Vlaamse polders te "mountainbiken" en andere oorden opzoeken, dat leuk vinden en je limiet opzoeken. En ondertussen reclame maken voor dit soort ritten. As long as we're having fun...
Akkoord ma ge moet weten op een xc wedstrijd staan er verschillende hulpposten op het parcour, bij een marathon kun je je die technische en gevaarlijke afdalingen ni permiteren, als je een zware val doet leg maar uit waar je zich bevind, ik vond het parcour super goe en voor iedereen toegankelijk =D>
Post Reply