Zo 04/09/2011 Olloy-Sur-Viroin :: LES COTEAUX DU VIROIN

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
black levi
Mountainbiker

Post by black levi »

montenbaiker wrote:Slapen jullie weer in Centre Europeën? Wij mss, hangt af of vrouw en kids meekomen voor 't weekend?
Ja, hebben al een maand geleden geboekt en
op zaterdagavond een spaghettietje gaan eten in het dorp.
montenbaiker
Mountainbiker

Post by montenbaiker »

black levi wrote:
montenbaiker wrote:Slapen jullie weer in Centre Europeën? Wij mss, hangt af of vrouw en kids meekomen voor 't weekend?
Ja, hebben al een maand geleden geboekt en
op zaterdagavond een spaghettietje gaan eten in het dorp.
'k zal eens informeren of er nog plaats is in C.EU.
Spaghetti en één blauwen van Chimay zien we ook wel zitten!

btw. machtige Herdersmarathon, we hebben ons super geamuseerd!
T&L
Mountainbiker

Post by T&L »

Dit jaar zal ik ook weer dik tegen mijn goesting :^o helemaal vanaf de kust voor één dag terug afzakken naar deze toertocht.
Elk jaar is dit mijn bedevaart [-o< , mijn boetedoening :lol:
Elk jaar kom ik doodmoe #-o en teleurgesteld (in eigen kunnen) terug thuis.
XL
Mountainbiker

Post by XL »

vorig jaar was het de max beste van al de jaren.
Ook mede dat alles droog was.
Denk dat we dat van de jaar op onze buik mogen schrijven en het noooooooooooooooog lastiger zal zijn. En over goed beentjes zal mogen beschikken om 80km gezond te volbrengen, laats staan de 100 km.
Laten we hopen dat onze lieve heer nu zijn sluizen zal toe houden.
Vind wel dat het genoeg is geweest. En hopen op een streepje zon.
de ware
Mountainbiker

Post by de ware »

Een paar sasbikers uit Humbeek zakken normaal ook af naar deze prachtigste tocht........... en druk....er zijn zoveel keuze mogelijkheden dat je overal vlot kan bollen en stoempen....

Ik zal er zeker zijn
Via Ferrata
Mountainbiker

Post by Via Ferrata »

Vorig jaar deze de eerste maal gereden en ondanks de enorme ontgoocheling zoals beschreven bij de andere posters zijn we weer present =P~ .
De passage langs de rand, boven op de fondry des chiens zal opletten zijn bij nat weer, ondanks de krijtondergrond.

Was goede saucisse op de bbc btw!
Voor de rest best allemaal thuisblijven, tijdverlies hoor ginds en zoals eerder gepost saai, saai, saai.
berggeitje1
Mountainbiker

Post by berggeitje1 »

Deze tocht hoeft geen reclame. Het komt de organisatie niet goed uit.
Ze willen een kleinschalig tt organiseren, maar ze zijn groots in parcours bouwen. Dit was voormij vorig jaar de beste marathon in Belgie, en ik rij nogal wat marathons.

Je vertrek uit het centrum, waar ze je dan naar toe sturen is ongeloofelijk. Op en neer, weg en weer :-). Ze zijn niet bang om er technische stukken in de steken. Er zijn voor sommige stukken zijn stuurmanskunsten nodig en ook goeie klimbenen.

Iemand die niet technisch is en niet graag klimt. Niet gaan.

Verder nog, gelieve geen reclame te maken voor deze tocht.
montenbaiker
Mountainbiker

Post by montenbaiker »

berggeitje1 wrote:Deze tocht hoeft geen reclame. Het komt de organisatie niet goed uit.
Ze willen een kleinschalig tt organiseren, maar ze zijn groots in parcours bouwen. Dit was voormij vorig jaar de beste marathon in Belgie, en ik rij nogal wat marathons.

Je vertrek uit het centrum, waar ze je dan naar toe sturen is ongeloofelijk. Op en neer, weg en weer :-). Ze zijn niet bang om er technische stukken in de steken. Er zijn voor sommige stukken zijn stuurmanskunsten nodig en ook goeie klimbenen.

Iemand die niet technisch is en niet graag klimt. Niet gaan.

Verder nog, gelieve geen reclame te maken voor deze tocht.
Jij bent goed bezig met vooral "geen reclame" te maken.... =D>
:wink:
black levi
Mountainbiker

Post by black levi »

De kudde herders hebben in laatste instantie besloten om deze tocht nIET meer te rijden...

sommige uitzichten zijn er TE mooi zodat je er begint van te dagdromen en het gevaar de afgrond in te rijden te groot wordt, ( redbull babes zouden hier wel van pas komen, alléé de bijhorende drank alleszins die je vleugels geeft),
sommige afdalingen zijn zo crazy-adrenaline-kickend dat je echt geschift moet zijn om ze al rijdend te nemen, sorry mannen maar om te wandelen ben ik niet gekomen,
sommige technische stukken zijn bijna onmogelijk tenzij je héééééééél vééééééééél stuurmanskunst hebt (wat is daar nu leuk aan ??),
sommige klimmetjes reiken naar de hemel en dat is toch wel ietsje van het goede teveel(bij momenten zie je de Gouden Deur en Sinte Pieter glimlachen),
amper een paar honderden meters road over gans dat traject, recupereren kan dus ook al niet en paddestoel-kabouter-kroegen komen we niet tegen op onze doortocht door dat reuzenwoud met z'n teveel aan bomen waardoor je verplicht bent achter elkaar te rijden en al slingerend over te smalle paadjes die knoestige stammen moet ontwijken, DAT is DE reden waarom een helm geen overbodige luxe is op deze tocht, een handvol fixgel over de haren of een plopsamuts beschermt echt niet...

...die saucissen en de gezellige après achteraf, tja ...dat zou nu toch nog eens een geldige reden kunnen zijn om van gedacht te veranderen en alsnog af te komen.
zwiebertje
Mountainbiker

Post by zwiebertje »

Dacht het wel dat de kudde herders,1 week na Houffa,nog niet zou gerecupereerd zijn!
Ja dat komt ervan als je veel te lang in't rood rijdt met een groene out-fit!
t'Is trouwens gevaarlijk met die groene out-fit om hier tussen het groen te komen rijden!
Er lopen hier trouwens nog everzwijnen,herten en wolven rond,die molige schaapjes rauw lusten!
:lol: :wink:
Post Reply