Gestart met semisliks, geen enkele stuurfout gemaakt,top 10 xxlwasbeer2006 wrote:Gisteren de L gereden, maar met deze omstandigheden ga ik niet meer.
Wat een modderpoel zeg.
Ik heb daar echt geen zin meer in. Ging best goed, bij bevoorrading 1 lag ik 50ste, daar maar op een maat gewacht en verder gereden.
Doe mij het weer van twee jaar geleden maar 28 graden en kurkdroog.
Waar moest je het stuurbord inleveren? Vond de organisatie een beetje afwezig ander jaren was het groter opgezet. Heb het idee dat er ook veel minder inschrijvingen waren als pakweg 2/3 jaar geleden.
Houffamarathon 2011
Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
-
mol
- Mountainbiker
modder viel goed mee...wel grote "diepe" plassen
achouffe was erger wat modder betreft...
eetbon ook niet opgemerkt,een mens heeft smorgens echt geen tijd om die hele brief te lezen
geen terugbetaling voor nummerbord
dure dag met niks extra...en file in terugrit
maar.....was leuke rit!!
volgend jaar "misschien" terug van de partij....van alle marathons dit jaar was dit toch wel de minste
achouffe was erger wat modder betreft...
eetbon ook niet opgemerkt,een mens heeft smorgens echt geen tijd om die hele brief te lezen
geen terugbetaling voor nummerbord
dure dag met niks extra...en file in terugrit
maar.....was leuke rit!!
volgend jaar "misschien" terug van de partij....van alle marathons dit jaar was dit toch wel de minste
- R1ALAIN
- Mountainbiker
- Location: Niner AIR9RDO-NINER AIR9-Scott Spark RC900(STOLEN !)-SCOTT SCALE RC WC
En uitgereden met semi-slicks, of stond er iemand langs de weg met reservewielen?Ninja wrote:Gestart met semisliks, geen enkele stuurfout gemaakt,top 10 xxlwasbeer2006 wrote:Gisteren de L gereden, maar met deze omstandigheden ga ik niet meer.
Wat een modderpoel zeg.
Ik heb daar echt geen zin meer in. Ging best goed, bij bevoorrading 1 lag ik 50ste, daar maar op een maat gewacht en verder gereden.
Doe mij het weer van twee jaar geleden maar 28 graden en kurkdroog.
Waar moest je het stuurbord inleveren? Vond de organisatie een beetje afwezig ander jaren was het groter opgezet. Heb het idee dat er ook veel minder inschrijvingen waren als pakweg 2/3 jaar geleden.
Als je gans de rit uitgereden hebt met semi-slicks awel
Ik zat er al mee in om met Racing ralphs 2.25 te rijden (tubeless op 1.8 Bar).
-
BelAir_500
- Mountainbiker
Post by BelAir_500 »
heerlijk gezegt vond ik achouffe leuker dan hier
oké achouffe was veel modder maar daar had je grip!
hier was het enkel boven laag modder en slijk,dus veel
slippen en achterwiel maar doortrappen
oké achouffe was veel modder maar daar had je grip!
hier was het enkel boven laag modder en slijk,dus veel
slippen en achterwiel maar doortrappen
Na een week trainen in Houffalize zelf dacht ik volledig klaar te zijn voor de Medium van 57km.
Jammer genoeg kon ik de organisatie niet overtuigen om in de eerste box te starten, waardoor ik rond een 150ste plaats moest vertrekken.
De saint-roch lag me perfect en de rest van de race kon ik een goed tempo aanhouden. De modder was idd in niets te vergelijken met Achouffe en persoonlijk vond ik het heel plezant
In een bepaalde afdaling was er van sturen geen sprake meer en was het gewoon glijden naar beneden. 1 keer gevallen en 2x ketting eraf, valt best wel mee qua pech als ik andere verhalen lees/hoor...
Binnen in 2u46 met een 6de plaats algemeen en 4de bij de U23. Dan rijdt ge de race van uw leven en heb je weer geen podium
Organisatie viel idd tegen, zelfs nog geen drank ter plaatse op het einde van mijn rit. De pasta was ver zoek en de waarborg nog veel verder.
Was mijn eerste deelname dus kan niet vergelijken. Volgend jaar mag het toch wel net iets beter qua organisatie.
De zwaartepunten lagen duidelijk in het begin. Het parcours werd 'simpeler' gedurende de race, maar het eindschot daarentegen was wel prachtig
Jammer genoeg kon ik de organisatie niet overtuigen om in de eerste box te starten, waardoor ik rond een 150ste plaats moest vertrekken.
De saint-roch lag me perfect en de rest van de race kon ik een goed tempo aanhouden. De modder was idd in niets te vergelijken met Achouffe en persoonlijk vond ik het heel plezant
Binnen in 2u46 met een 6de plaats algemeen en 4de bij de U23. Dan rijdt ge de race van uw leven en heb je weer geen podium
Organisatie viel idd tegen, zelfs nog geen drank ter plaatse op het einde van mijn rit. De pasta was ver zoek en de waarborg nog veel verder.
Was mijn eerste deelname dus kan niet vergelijken. Volgend jaar mag het toch wel net iets beter qua organisatie.
De zwaartepunten lagen duidelijk in het begin. Het parcours werd 'simpeler' gedurende de race, maar het eindschot daarentegen was wel prachtig
-
BelAir_500
- Mountainbiker
Post by BelAir_500 »
daar zeg je zoiet..dit jaar overal opgemerkt op marathons vooral
meestal kreeg je op het einde een aquarius blik of fles
nu een ocharm beekertje met gekleurd water
berk!
tis crisis bij iedereen blijkbaar
ook bevoorading..twas oké maar bon..en geen mekaniekers of afspuitstand
((
en heuuu wat was dat met die wespen,op elke bevoorading en finish ouch!
meestal kreeg je op het einde een aquarius blik of fles
nu een ocharm beekertje met gekleurd water
tis crisis bij iedereen blijkbaar
ook bevoorading..twas oké maar bon..en geen mekaniekers of afspuitstand
en heuuu wat was dat met die wespen,op elke bevoorading en finish ouch!
- marge
- Mountainbiker
De XL, mijn eerste ardennenrit (met de MTB) ooit. Eerlijk, ik had het technischer verwacht. Meer zoals het laatste gedeelte, spectaculaire beklimmingen en dito afdalingen. Wat niet wil zeggen dat ik niet voldaan ben. Ik heb me straf gejeund. Van het slijk had ik niet echt veel last (Nobby Nic 2.25 vooraan: 1,8 bar en Black Jack 2.10 achteraan: 2 bar). Hier en daar was het stoempen maar meestal vond ik er een harde ondergrond met een -serieus- laagje erbovenop.
Ik kan natuurlijk niet vergelijken met de vorige jaren maar ik vond alvast niets mis aan deze editie. Wat willen jullie eigenlijk nog meer ??????
Ik heb deze toch aangevat als een gewone toertocht zonder de bedoeling om een straffe tijd neer te zetten. Het was trouwens van 16 juli geleden (Westrozebeke) dat ik nog op de MTB had gezeten (Oudenburg van zaterdag niet meegeteld). Achteraf bekeken had ik misschien beter wat minder tijd verloren in de bevoorradingen (nu toch 48 minuten). Dat zou mooier staan in de statistieken
(nu 116e)
edit: de nummer 2 in de uitslag (XL) rijdt een gat van 11 minuten dicht in het laatste gedeelte. Terwijl de top 20 er 25 à 30 minuten overdoet, doet hij er 13 minuten over ??? Dat lijkt me nogal heel straf. Is de tijdopneming dan toch niet 100 % ?
Ik kan natuurlijk niet vergelijken met de vorige jaren maar ik vond alvast niets mis aan deze editie. Wat willen jullie eigenlijk nog meer ??????
Ik heb deze toch aangevat als een gewone toertocht zonder de bedoeling om een straffe tijd neer te zetten. Het was trouwens van 16 juli geleden (Westrozebeke) dat ik nog op de MTB had gezeten (Oudenburg van zaterdag niet meegeteld). Achteraf bekeken had ik misschien beter wat minder tijd verloren in de bevoorradingen (nu toch 48 minuten). Dat zou mooier staan in de statistieken
edit: de nummer 2 in de uitslag (XL) rijdt een gat van 11 minuten dicht in het laatste gedeelte. Terwijl de top 20 er 25 à 30 minuten overdoet, doet hij er 13 minuten over ??? Dat lijkt me nogal heel straf. Is de tijdopneming dan toch niet 100 % ?
Last edited by marge on Mon 29 Aug 2011 20:09, edited 1 time in total.
- MC Jo
- Mountainbiker
- Location: GT Zaskar 100 9R; Scott Spark 720; Merida Scultura 400 disc;
Ik had een complete off-day!!! De eerste klim ging nog, maar daarna!!!!!
Ik had redelijk snel maagklachten, geen idee waarom. Eens aan de kant gestaan om wat overtollig eten te verliezen langs de verkeerde kant.
't is ergste was echter de verkeerde bandenkeuze. Met de regenval van de vorige dagen, de info van mensen die daar waren en met het gedacht dat het veel technischer ging zijn, heb ik inderdaad met tractorbanden rond gereden. Vooraan Fat Albert 2.35, achteraan Albert 2.25. Man man man, heb ik mij dat beklaagd. Ik ging geen meter vooruit. Op de zeldzame technische stukjes wel. Maar die waren er veel te weinig.
Voor degenen die dit overdreven modder vonden : kom eens in de Vlaamse ardennen rijden met die regenbuien. Op sommige stukken geraak je geen meter vooruit!! Het enige vergelijkbare stuk in de houffa was blijkbaar net na de eerste splitsing M-L, 3 km voor de bevoorrading. Voor de rest was alles perfect te rijden met Roro i.m.o.
Soit, 'k zal volgend jaar moeten terug komen, want dus na de 1e RV gekozen om over te schakelen naar de M, na de 2e RV nog over gegaan op de S. Daar toch effe terug het parcours op gegaan zodanig dat ik toch het kleine stukje WB-pacours kunnen doen hebben.
't is straf : ik sta zelfs nog in de uitslag van de L.
Voor de rest : volgend jaar kom ik misschien wel terug, want wel een leuke tocht.
Anderzijds : we zijn hiet in de Vlaamse ardenen met ons gat in de boter gevallen met een marathon als de herdermarathon. Als je inschrijving, bevoorrading, organisatie, ... en last but not least de prijs vergelijkt : proficiat Herders!!!
Ik had redelijk snel maagklachten, geen idee waarom. Eens aan de kant gestaan om wat overtollig eten te verliezen langs de verkeerde kant.
't is ergste was echter de verkeerde bandenkeuze. Met de regenval van de vorige dagen, de info van mensen die daar waren en met het gedacht dat het veel technischer ging zijn, heb ik inderdaad met tractorbanden rond gereden. Vooraan Fat Albert 2.35, achteraan Albert 2.25. Man man man, heb ik mij dat beklaagd. Ik ging geen meter vooruit. Op de zeldzame technische stukjes wel. Maar die waren er veel te weinig.
Voor degenen die dit overdreven modder vonden : kom eens in de Vlaamse ardennen rijden met die regenbuien. Op sommige stukken geraak je geen meter vooruit!! Het enige vergelijkbare stuk in de houffa was blijkbaar net na de eerste splitsing M-L, 3 km voor de bevoorrading. Voor de rest was alles perfect te rijden met Roro i.m.o.
Soit, 'k zal volgend jaar moeten terug komen, want dus na de 1e RV gekozen om over te schakelen naar de M, na de 2e RV nog over gegaan op de S. Daar toch effe terug het parcours op gegaan zodanig dat ik toch het kleine stukje WB-pacours kunnen doen hebben.
't is straf : ik sta zelfs nog in de uitslag van de L.
Voor de rest : volgend jaar kom ik misschien wel terug, want wel een leuke tocht.
Anderzijds : we zijn hiet in de Vlaamse ardenen met ons gat in de boter gevallen met een marathon als de herdermarathon. Als je inschrijving, bevoorrading, organisatie, ... en last but not least de prijs vergelijkt : proficiat Herders!!!
- fabio porco
- Mountainbiker
Post by fabio porco »
Lijkt wel of je me de woorden uit men mond haaltDonavan wrote:Na een week trainen in Houffalize zelf dacht ik volledig klaar te zijn voor de Medium van 57km.
De saint-roch lag me perfect en de rest van de race kon ik een goed tempo aanhouden. De modder was idd in niets te vergelijken met Achouffe en persoonlijk vond ik het heel plezantIn een bepaalde afdaling was er van sturen geen sprake meer en was het gewoon glijden naar beneden. 1 keer gevallen en 2x ketting eraf, valt best wel mee qua pech als ik andere verhalen lees/hoor...
Binnen in 2u46 met een 6de plaats algemeen en 4de bij de U23. Dan rijdt ge de race van uw leven en heb je weer geen podium![]()
![]()
Enkel verschil is dan dat ik niet gevallen ben, geen week in houffa had getraind, ongeveer rond de 100ste plaats vertrokken en op een 8ste plaats ben geeindigd.
Greetz Fabio
Proficiat donavan om op zo een jonge leeftijd zo een mooie prestatie neer te zetten !