Wat is het gewicht van uw bike?
Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Njah, de mijne is een large en gewogen met een elektrische personenweegschaal. Wel gemerkt dat ze per weging 100-200gr durft te zeuren. Zal eens bij de buurman om zijn visweegschaal/haak gaan binnenkort.Swannie wrote:Da's dan het gewicht uit het boekske.Ozz wrote:*update*Ozz wrote: Oef, ben hier toch niet alleen met mijn 15.5kg oud ijzer.
Toch al veel plezier gehad met da fietske maar heeft zijne beste tijd gehad nu -> Achteras al eens moeten rechten plooien, tanden waar ge u kan aan snijden zowel voor als achter en speling op crank, 't is wellekes geweest.
Volop aant rondkijken voor iets "serieuser"...
Scott Scale 29 PRO
10,8kg zonder "tuning"
Kep mijne volledig gestript tot frame + vork. Volledig xtr 980, met rotor 3d cranks (2x10), wcs carbon, slr zadel, ZTR crest/hope wielen, lichtere avid remmekes, bandjes van 400 gram ipv de zware 2.25 rocket rons, en de mijne weegt juist geen 10kg. De mijne is maatje medium. Hangt 'em maar ne keer aan een weeghaak
Heb ook ZTR/Hope wielsetje in gedachten maar dan wel met die RoRo's. Blijken uit de commentaren hier redelijk goede banden te zijn.
Op de originele DT wielen zouden dan meer baangerichte banden komen voor woon-werk.
Eigenlijk vind ik hem best ok qua gewicht (vergeleken met men vorige) om TTkes mee te doen. Daarom zullen mijn upgrades die ik doe eerder functioneel zijn dan gewichtbesparend.
btw, BBgewicht -> 89,8kg dus nog meest ruimte voor verbetering bij baasje zelf
Specialized rockhopper 2006
Specialized rockhopper 2006
Wel alles op en aan 14,1kg...
een tank :D
Wel alles op en aan 14,1kg...
een tank :D
-
Raging_Bulls
- Mountainbiker
Re: gewicht
Post by Raging_Bulls »
Cannondale geeft een standaardgewicht van 13.5kg aan voor uw F6, maar ik heb hem indertijd ook afgeklokt op 14kg.w84me wrote:Altijd geweten dat de amerikaantjes dikkertjes waren,
cannondale F6 rijklaar (als mudbike) 14 Kg
Hij weet het tijdens het rijden wel goed te verstoppen, want ik merkte het enkel maar als ik hem moest optillen.
Last edited by Raging_Bulls on Tue 20 Nov 2012 22:46, edited 1 time in total.