+22parcival wrote:Of nog even geduld hebben en wachten op de 2012 X.0 in 22/36.
Probleem met mijn EMD frame ...
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
- jakke-pompier
- Mountainbiker
Post by jakke-pompier »
ik ben tevreden over mijn conditie, de tijd van de nummer op het stuur is voor mij voorbij. Ik rij maar een 150 km/weekNrico wrote:Slechts 1 raad: werk aan uw conditie.Raf wrote:ik weet natuurlijk niet hoe goed u conditie is, maar met een 26 voor en 36 achter geraak ik niet overal waar ik met men 26" met 22-34 geraakte.cowboy peter wrote: waarom zou da nie gaan? Ik rij 39-27 vooraan en achteraan 12-27 en ik rij bijna overal op. In de vlaamse ardennen en het hageland nergens geen problemen. Voor de zwaardere ardennentochten heb ik eventueel een 11-36 cassette, maar dan opteer ik eerder voor mijn scalpel.
ik heb nu een 22 voor en 36 achter, en dat lukt al veel beter.
-
Timba
- Mountainbiker
dit weekend LCMT gereden met een zelfgemaakte dubbel van een XT-crank, dit met TA-bladen 36-24. ketting op 't kortste gemaakt en alle dagen ingevet met squirt, ketting niet gekuist. op de 400 km geen enkele keer chain-suck gehad. ketting (XTR)en cassette (xt) liggen er ook al een tijdje op. voorderrie Sram Rival.
- prideandglory1891
- Mountainbiker
Post by prideandglory1891 »
Afgelopen weekend bijna 200 ardennenkm's gereden.
Cimes de waimes 65km
RDHF 65km op gps
Nog zo wat rondgereden en geen enkele keer cs gehad. Wel opgelet bij het afschakelen vanvoor dat ik geen kracht zette...
Denk dat dit toch het belangrijkste is hoor... Efkes geen kracht zetten en dan schakelen.
Cimes de waimes 65km
RDHF 65km op gps
Nog zo wat rondgereden en geen enkele keer cs gehad. Wel opgelet bij het afschakelen vanvoor dat ik geen kracht zette...
Denk dat dit toch het belangrijkste is hoor... Efkes geen kracht zetten en dan schakelen.
- Edlisjas
- Mountainbiker
Ik zet geen kracht meer als ik schakel. Als ik van mijn groot blad naar mijn klein blad wil schakel ik en wanneer ik de ketting op het klein blad hoor vallen zet ik terug kracht, tot nu toe geen CS meer gehad.
Ook een groot verschil is een shimano ketting ipv een sram ketting. Sram kettingen vind ik waardeloos.
Ook een groot verschil is een shimano ketting ipv een sram ketting. Sram kettingen vind ik waardeloos.
- SD2E
- Mountainbiker
- Location: Scott Scale RC29 2016, Scott Scale 970 2016, Scott CR1SL 2005
Gisteren in Houffalize ook serieus last van gehad, 2 keer ketting blokvast.
Tandwielen van blackspire en 10 speed kmc ketting en X0 2x10voorderrie
Even geen kracht zetten had geen nut, nog bleef de ketting hangen en eerste trap met kracht was weer bingo
Nieuw frame ziet er al proper uit
Met m'n 26er scale trouwens net dezelfde combinatie en zelfde probleem...
Tandwielen van blackspire en 10 speed kmc ketting en X0 2x10voorderrie
Even geen kracht zetten had geen nut, nog bleef de ketting hangen en eerste trap met kracht was weer bingo
Nieuw frame ziet er al proper uit
Met m'n 26er scale trouwens net dezelfde combinatie en zelfde probleem...