Houffamarathon 2011

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
wardje
Mountainbiker

Post by wardje »

:-D ook met een hele delegatie vrienden gestart op alle afstanden , den dj miste ik ook , maar vorig jaar geen hond die nog bleef na de finisch , ... :roll: t goot toen aangekomen na 125km was het al uitgestorven......, zelf vind ik het inschrijfgeld t wel waard , :lol: lol maakt ge zelf he , en er is altijd wel wat op aan te merken , ..... maar organiseerd da m,aar is he ...oeps ...
blij dat t dit jaar weer ns droog bleef ...vorig jaar was da ereldbeker parcours nietmeer te doen , misschien dat t daarom ingekort is ...
in ieder geval , volgend jaar mn 5 e :lol: :lol:
mooie streek , tochvele bekenden , lol , en nen chaufeur ... wa moet nen mens nog meer ....schol :drunk: :drunk: :drunk:
Vissie2
Mountainbiker

Post by Vissie2 »

Heb wegens te harde verbouwingswerken/verhuis en te weinig training de M gereden en vond het parcours best meevallen qua modder. net goed voor een MTB. Wat me wel opviel zoals al gezegd door de anderen:
- enduros die je voorbijknallen op plaatsen waar dat misschien best niet moet (ene heeft me net niet geraakt!)
- geen WB einde
- 28 euro vind ik vrij duur
- bij aankomst (om 13u) geen afspuitstand. Heeft 35 minuten geduurd eer het allemaal marcheerde
- indien je beleefd was en je nummer zei kreeg je WEL pasta, zelfs zonder het bonnetje
- heel het pak van de M net voor de eerste klim te voet wegens een slecht parkerende wagen!!

Verder wel geamuseerd!
need for speed
Mountainbiker

hy

Post by need for speed »

hy heb die enduro 's
ne mtb met problemen zien helpen ergens waar ge nie met de auto ' zou geraken
een beetje verder waren ze die wel al in ne auto aan het laden

dus diene gast had er een voordeel bij
laagvlieger
Mountainbiker

Post by laagvlieger »

Dacht da die enduro's van de organisatie zelf waren. Voor mensen te helpen. Iets wat ze wel zouden kunne doen bij houffalize is om de 2km vermelden op een pijltje hoeveel je km je al gedaan hebt. Is ideaal als er iemand zwaar gevallen is midden in een bos of je pech hebt.
Kun je zeggen sta aan km zoveel... Een tip..........Ja mtb is dure sport...heb ook ne volledige tank leeggereden... 550km gebold en dan inschrijving enzo.......... ja tis redelijk dure hobby maar o zo leuke hobby ;)
Giobiker
Mountainbiker

Post by Giobiker »

Kvraag mij ook wel af of die organisatie nog wel van een vzw is.
Vorig jaar kreeg je nog een bidon en bandentrekkers etc kado
maar dit jaar helemaal niks meer behalve een T-shirt die je voor
de kortere afstanden nog zelf moet betalen. Geen paar kousen
ofzo gelijk bij andere organisaties :wink:
Bovendien kreeg je aan de aankomst ook geen waarborg terug
voor het nummerbord/chip, de inschrijvingsprijs is nochtans
niet lager dan vorig jaar toch?
De organisatie liep precies wel serieus spaak dit jaar, ik was nogal
vroeg terug in Houffa en hebben wel 1,5u moeten wachten voor ze
de bikewash in gang kreeg, uiteindelijk is de brandweer dan nog
moeten komen met een betere pomp en was het daar ondertussen
al serieus file. #-o
Kden dak mij ook niet meer zo vroeg ga inschrijven en het weer
een beetje afwachten, vorig jaar was al vettig genoeg.
Kheb daar nog ergens gehoord dat het volgend jaar begin Juli
zou kunnen zijn, hopelijk met beter weer dan!

Grtz.
steamy
Mountainbiker

Post by steamy »

Bij de M afstand werden we wél met 'muziek' afgeschoten bij de start... Was iets van Metallica dacht ik?

Parcours was zeker in orde, en door het vele slijk (in combinatie met de verkeerde banden) was het met momenten toch tamelijk technisch. Leuk!! Spijtig idd wel dat we op het einde slechts een klein stukje van het WB parcours kregen.

Organisatie vond ik niet slecht. Zo een groot evenement in goede banen leiden is nu eenmaal niet zo simpel. Overwegend positief dus, alleen géén terugbetaling chip (en onvoldoende communicatie hieromtrent) en ook de bikewash die niet werkte wanneer wij arriveerden. Spijtig ook van de hoge inschrijfprijs en idd geen cadeau of iets dergelijks.

Positief dan weer waren de lekker warme douches (hint voor de organisatoren vd Chouffe Marathon :-) ), bewaakte bikeparking en potje lekkere pasta.

Tevreden met 32e plaats.
Volgend jaar misschien terug... maar dan op 8 juli 2012 blijkbaar.
uncle sam
Mountainbiker

Post by uncle sam »

WIP
Mountainbiker

Post by WIP »

Ik rij de houffamarathon al sinds 2006, en het stuk WB-parkoer is sinds toen al het zelfde. De klim aan achterzijde brandweer en dan tussen de bomen door en afdalen naar de Ourthe en finishen. #-o #-o #-o
Bij de start van de XL hadden wij thans toch muziek, stond op de eerste rij naast de luidsprekers.

Maar ja kankeraaars zijn er altijd hé.

Heb mij goed geamuseerd enkel het probleem zoals alle jaren is alle afstanden samen op het WB-parkoer, maar geen gezeur hierover, iedereen heeft betaald om hierover te mogen rijden.

Zaterdag bij het afhalen van het nummerbord met een halfoor geluisterd en te horen gekregen dat er spraken was van het af te gelassen en iedereen terug te betalen, de organisator (1 persoon die aan de kar trok) kreeg geen medewerking.
DUS DIKKE PROFICIAT AAN DE ORGANISATIE DAT WE ONS WEER HEBBEN KUNNEN KAPOT RIJDEN, BLIJVEN GAAN.
=D> =D> =D> =D>
WIP
Mountainbiker

Post by WIP »

uncle sam wrote:fotos online: http://www.sportograf.com/de/shop/event/1230
19 foto's van mij, da is minder als ne euro het stuk :lol:
wel veel hetzelfde 5 stuks van de start.
Maar ja gebeurd nie dikwijls da ik kopstart neem :lol:
freezy
Mountainbiker
Location: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Post by freezy »

Ik was ingeschreven voor de XL (100km), de laatste 3 weken amper een fiets gezien door de vele looptrainingen dus wist niet wat ervan te verwachten. Al bij al vlot gestart maar na een goeie 20km door een diepe plas gereden en kleddernat geworden. Vanaf dat moment voelde ik de kracht uit de benen weglopen, raakte niet meer opgewarmd. Zelfs gestopt om mijn windvestje aan te doen, zo koud had ik het.

Aan de 3e bevoorrading (km 65) besloten om voor de L te gaan. Er volgden nog 2-3 zo'n splitsingen, blijkbaar waren dat allemaal lussen van een goeie 7-8km, had ik dat geweten had ik er zo nog eentje meegepakt want stilaan beterden de benen weer. Toch tevreden, de L ipv XL uitgereden zonder zware problemen, alleen een constant piepende schijfrem achteraan en wat nukkige versnellingen.

Het parcours lag er op sommige plaatsen wel erg modderig bij maar eigenlijk steeds doenbaar met degelijke banden. Wel weinig echt technische stukken gezien, al je al eens van de fiets moest was het gewoon omdat het zo steil omhoog ging maar niet door de rotsen, wortels e.d.

Voor de rest weinig klachten.
- Snelle afhaling van inschrijving
- Uitpijling in orde, al hadden ze blijkbaar weer last van sabotage, misschien verklaart dat ook de enduro's op het parcours. Er was op een bepaald punt ook een haakse bocht in een snelle afdaling. Daar stond ook een motard om de MTB'ers de weg te wijzen. De 1e van de L werd ook begeleid door een motard heb ik gezien.
- Potje pasta en een tshirt zijn altijd goed, beter dan een 35e bidon of zo.
- Enige nadeel: chipweergave. Uiteindelijk dat moeten gaan vragen aan de organisator (man aan de micro) die onmiddellijk toegaf dat hij dat vergeten verwijderen was van het infoblad.

Tevreden van mijn deelname dus, al blijf ik een voorstander van andere inschrijfmogelijkheden. Bvb. 30EUR voor chrono, 20EUR voor wie het puur als TT wil rijden.

Volgend jaar is idd op 8 juli omdat ze de laatste jaren al te veel slecht weer gehad hebben.
Post Reply