Houffamarathon 2011

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
SD2E
Mountainbiker
Location: Scott Scale RC29 2016, Scott Scale 970 2016, Scott CR1SL 2005

Post by SD2E »

BramDR wrote:
SD2E wrote:
BramDR wrote: Meestal zo bij ne startklim #-o
Ik bedoelde dus welke straten...

ps. Hoe wordt er gereden, tegen of met de klok ?
link

Rue saint roch, zoals de klim noemt...
Is dat dezelfde klim die ge bij de route 3 vd bloso doe?
:-? geen idee, bloso's nog niet gereden?
Hoe ligt het er nu bij aldaar? Nog deftig?
mini_gaunt
Mountainbiker

Post by mini_gaunt »

Gaat er iemand in de regio van Herentals de zondag nog richting daar? Ik ga de 75 km doen.. Mor rij liever niet alleen naar daar..

PM ME.
fabio porco
Mountainbiker

Post by fabio porco »

Heb zojuist via google Maps de route bekeken van de 57km *M* marathon, Zodat men broer mij enkele malen tussedoor kan ontmoeten met de wagen.

Nu zie ik dat de aangegeven route, zeer veel over straat gaat. is dit een vertekend beeld ? of zal er idd veel over straat worden gefietst.

Heb onlangs ook de 65km marathon van malmedy mee gedaan , toen hebben we maar 200m asfalt gehad.
G-m@n.
Mountainbiker

Post by G-m@n. »

fabio porco wrote:Heb zojuist via google Maps de route bekeken van de 57km *M* marathon, Zodat men broer mij enkele malen tussedoor kan ontmoeten met de wagen.

Nu zie ik dat de aangegeven route, zeer veel over straat gaat. is dit een vertekend beeld ? of zal er idd veel over straat worden gefietst.

Heb onlangs ook de 65km marathon van malmedy mee gedaan , toen hebben we maar 200m asfalt gehad.
ook even gekeken en zal weinig asfalt inzitten, hier en daar een paar verbindingen maar niet heel lang
BramDR
Mountainbiker
Location: niner air 9 raw, cannondale taurine, ridley noah team, Ridley helium, wtp justice, scott voltage v

Post by BramDR »

SD2E wrote:
BramDR wrote:
SD2E wrote:
Rue saint roch, zoals de klim noemt...
Is dat dezelfde klim die ge bij de route 3 vd bloso doe?
:-? geen idee, bloso's nog niet gereden?
Hoe ligt het er nu bij aldaar? Nog deftig?
Rond de middag scheen de zon, maar nu is er een klein bui uitgevallen.

Net de startklim eens gedaan, 960 meter en dacht een 104 hm.
el stevo
Mountainbiker

Post by el stevo »

zou je morgenvroeg nog kunnen veranderen van afstand. Ben ingeschreven voor de Xl, maar ik denk eraan om de L te rijden.
steven
rrob
Mountainbiker

Post by rrob »

el stevo wrote:zou je morgenvroeg nog kunnen veranderen van afstand. Ben ingeschreven voor de Xl, maar ik denk eraan om de L te rijden.
steven
Dat lijkt me wel. Vorig jaar de dag er voor ter plaatse gedaan, en gewoon een ander stuurbord gekregen. De organisatie vind ik erg goed en flexibel.
'T groot mes
Mountainbiker
Location: Olymîa F1-X, Olympia IRON,Trek Fuel EX, Trek remedy 650B, Trek Slash 650B,

Post by 'T groot mes »

Emperor of the Mud wrote:
'T groot mes wrote:
Sunn Xtreme wrote:startklim is asfalt en zelfs heel makkelijk. enkel laatste stukje krijgt een korte stijle knik. buiten dat kan je zelfs behoorlijk groot en snel erop rijden. (als je bergop kan tenminste en goed getraind)

met de mtb heb ik de startklim zowel op training als wedstrijd met 46-15 gedaan, buiten het steile eindknikje vlak voor je het veld ingaat.
op wegwedstrijden was dat vooral 44x 15-14 of 53x17-16

probleem in de Houffa marathon is vooral dat je met zovelen vertrekt en je middenin het pak zit, hier moeilijk snelheid kan maken doordat heel veel deelnemers echt traag naar boven rijden omdat ze in het klimmen niet beter kunnen / al direct in het rood zitten.

start je vooraan en je kan ook nog goed bergop, is het wel de ideale plaats om van begin af de schifting vlot te doorstaan / door te voeren.
de eerste 10km word hier meestal serieus doorgeknald vooraan, om alles uit elkaar te gooien.... en er zijn dan al enorme gaten na 10km.

oja.. op de lange afstand is er 1 lange strook in een bos waar je tot je as in de modder zakt bij regen
die weg naar het voetbalplein?????????? dat wil ik u wel eens zien doen op een 46x15
Gewoon in april eens gaan kijken naar de WB-manche. je zal versteld staan van welke versnelling ze op bepaalde stukken gebruiken... En nee, op de grote plateau lukt het mij ook niet.
dat doe ik alle jaren en mij lukt dit wel met maar op 42x32-30 en niet op een 46x15
Flat-6
Mountainbiker

Post by Flat-6 »

'T groot mes wrote:
Emperor of the Mud wrote:
'T groot mes wrote: die weg naar het voetbalplein?????????? dat wil ik u wel eens zien doen op een 46x15
Gewoon in april eens gaan kijken naar de WB-manche. je zal versteld staan van welke versnelling ze op bepaalde stukken gebruiken... En nee, op de grote plateau lukt het mij ook niet.
dat doe ik alle jaren en mij lukt dit wel met maar op 42x32-30 en niet op een 46x15
What's in a name =D>
Illya
Mountainbiker

Post by Illya »

ik heb mijn gps edge705 verloren :oops: tussen bevoorading 3 en juist achter splitsing xxl en de rest van de toeren als iemand deze moest gevonden hebben en zo eerlijk is voor mij deze terug te bezorgen krijgt deze persoon een beloning alvast bedankt =D> .

Mvg
Illya
Post Reply