Houffamarathon 2011

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Emperor of the Mud
Mountainbiker
Location: Beach/Road: Granville Pulse 40/// Dry: Granville Pulse Team Custom

Post by Emperor of the Mud »

'T groot mes wrote:
Sunn Xtreme wrote:startklim is asfalt en zelfs heel makkelijk. enkel laatste stukje krijgt een korte stijle knik. buiten dat kan je zelfs behoorlijk groot en snel erop rijden. (als je bergop kan tenminste en goed getraind)

met de mtb heb ik de startklim zowel op training als wedstrijd met 46-15 gedaan, buiten het steile eindknikje vlak voor je het veld ingaat.
op wegwedstrijden was dat vooral 44x 15-14 of 53x17-16

probleem in de Houffa marathon is vooral dat je met zovelen vertrekt en je middenin het pak zit, hier moeilijk snelheid kan maken doordat heel veel deelnemers echt traag naar boven rijden omdat ze in het klimmen niet beter kunnen / al direct in het rood zitten.

start je vooraan en je kan ook nog goed bergop, is het wel de ideale plaats om van begin af de schifting vlot te doorstaan / door te voeren.
de eerste 10km word hier meestal serieus doorgeknald vooraan, om alles uit elkaar te gooien.... en er zijn dan al enorme gaten na 10km.

oja.. op de lange afstand is er 1 lange strook in een bos waar je tot je as in de modder zakt bij regen
die weg naar het voetbalplein?????????? dat wil ik u wel eens zien doen op een 46x15
Gewoon in april eens gaan kijken naar de WB-manche. je zal versteld staan van welke versnelling ze op bepaalde stukken gebruiken... En nee, op de grote plateau lukt het mij ook niet.
Emperor of the Mud
Mountainbiker

SD2E wrote:
BramDR wrote:Hoe gaat de startklim precies?
Zou deze morgen eens willen oprijden om te weten hoe lastig hij is.
Volledig bergop! 8)

http://www.climbbybike.com/profile.asp? ... ainID=1022
=D> =D> #-o
jervanheg
Mountainbiker

Post by jervanheg »

funky wrote:stuur de link eens door want krijg da ni gevonde
thx
http://lmgtfy.com/?q=inschrijving+houffamarathon
funky
Mountainbiker

Post by funky »

kei show filmke :-D
en idd hier zijn de prijzen, thnx
BramDR
Mountainbiker
Location: niner air 9 raw, cannondale taurine, ridley noah team, Ridley helium, wtp justice, scott voltage v

Post by BramDR »

Emperor of the Mud wrote:
SD2E wrote:
BramDR wrote:Hoe gaat de startklim precies?
Zou deze morgen eens willen oprijden om te weten hoe lastig hij is.
Volledig bergop! 8)

http://www.climbbybike.com/profile.asp? ... ainID=1022
=D> =D> #-o
Meestal zo bij ne startklim #-o
Ik bedoelde dus welke straten...

ps. Hoe wordt er gereden, tegen of met de klok ?
link
Emperor of the Mud
Mountainbiker

BramDR wrote:
Emperor of the Mud wrote:
=D> =D> #-o
Meestal zo bij ne startklim #-o
Ik bedoelde dus welke straten...

ps. Hoe wordt er gereden, tegen of met de klok ?
link
Normaal tegen de klok in...
KRZA
Mountainbiker

Post by KRZA »

funky wrote:stuur de link eens door want krijg da ni gevonde
thx
http://www.houffamarathon.be/website3/i ... nederlands :wink:
KRZA
Mountainbiker

Post by KRZA »

Heeft er iemand een update over het weer momenteel? Ben het al een tijdje aan het volgen op buienradar en daar valt het precies nog behoorlijk mee.
wardje
Mountainbiker

Post by wardje »

spaghetti_2 wrote:Zou het mogelijk zijn om de dag erna het parcours nog te rijden of zitten er privéstukken in. Ik ben enkele dagen in Houffalize om te fietsen en wil wel eens een grote ardennentocht doen, maar ik heb geen klassementambities (zaterdag rijdt ik al velomediane) en zie het dus niet echt zitten om zoveel geld neer te leggen voor een eerste ardennen-ervaring
:-D hey , zeker 95 % heeft niet echt klassements ambities hoor, t hoort erbij maar uitrijden is belangrijker !! :lol: , en de sfeer :lol: , in uw uppie dat doen :cry: mmm , vind uwe weg maar eens ... eten drinken ,,, fotografen , finisch op de markt ........ eigenlijk zoveel dingen die onbetaalbaar zijn ,.... ik zou gewoon inschrijven .... :bounce: :lol: t moet eens de eerste keer zijn ..... :drunk:
wardje
Mountainbiker

Post by wardje »

die weg naar het voetbalplein?????????? dat wil ik u wel eens zien doen op een 46x15[/quote]

Gewoon in april eens gaan kijken naar de WB-manche. je zal versteld staan van welke versnelling ze op bepaalde stukken gebruiken..

lol , als je midden in t pak zit rijden ze n normaal tempo naar boven , :lol: al babbelend ... t is de start he , en 95 % heeft ook n normale job dus ... die enkelingen die hard weg kunnen , zijn dan al gevlogen , ... t is voornamelijk de fun he :lol: :lol: :lol:
podiummg ,maar hoeft niet :drunk: :drunk: :drunk:
Post Reply