Houffamarathon 2011

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Emperor of the Mud
Mountainbiker
Location: Beach/Road: Granville Pulse 40/// Dry: Granville Pulse Team Custom

Post by Emperor of the Mud »

Weerupdate iemand?
Xes
Mountainbiker

Post by Xes »

Ik monteer X-kings. Normaal rij ik altijd met Race Kings, maar ik vrees dat er redelijk wat natte stukken gaan bij zijn.
Tot zondag op de L marathon (hopelijk podium zoals vorig jaar)
jervanheg
Mountainbiker

Post by jervanheg »

Emperor of the Mud wrote:Weerupdate iemand?
op dit moment nutteloos, als je ziet wat er morgen te wachten staat.
Maar voor wat het waard is: korte bui deze namiddag, geen grote hoeveelheden. Momenteel half bewolkt met zonnige periodes.
BramDR
Mountainbiker
Location: niner air 9 raw, cannondale taurine, ridley noah team, Ridley helium, wtp justice, scott voltage v

Post by BramDR »

Hoe gaat de startklim precies?
Zou deze morgen eens willen oprijden om te weten hoe lastig hij is.
SD2E
Mountainbiker
Location: Scott Scale RC29 2016, Scott Scale 970 2016, Scott CR1SL 2005

Post by SD2E »

BramDR wrote:Hoe gaat de startklim precies?
Zou deze morgen eens willen oprijden om te weten hoe lastig hij is.
Volledig bergop! 8)

http://www.climbbybike.com/profile.asp? ... ainID=1022
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

startklim is asfalt en zelfs heel makkelijk. enkel laatste stukje krijgt een korte stijle knik. buiten dat kan je zelfs behoorlijk groot en snel erop rijden. (als je bergop kan tenminste en goed getraind)

met de mtb heb ik de startklim zowel op training als wedstrijd met 46-15 gedaan, buiten het steile eindknikje vlak voor je het veld ingaat.
op wegwedstrijden was dat vooral 44x 15-14 of 53x17-16

probleem in de Houffa marathon is vooral dat je met zovelen vertrekt en je middenin het pak zit, hier moeilijk snelheid kan maken doordat heel veel deelnemers echt traag naar boven rijden omdat ze in het klimmen niet beter kunnen / al direct in het rood zitten.

start je vooraan en je kan ook nog goed bergop, is het wel de ideale plaats om van begin af de schifting vlot te doorstaan / door te voeren.
de eerste 10km word hier meestal serieus doorgeknald vooraan, om alles uit elkaar te gooien.... en er zijn dan al enorme gaten na 10km.

oja.. op de lange afstand is er 1 lange strook in een bos waar je tot je as in de modder zakt bij regen
funky
Mountainbiker

Post by funky »

weet er iemand hoeveel het kost om te starten op de 100 of 120 als ge ter plaatse nog inschrijft, daar sta niets van op de site
KRZA
Mountainbiker

Post by KRZA »

staat der op hoor. Dacht dat het 33€ was voor den 120
funky
Mountainbiker

Post by funky »

stuur de link eens door want krijg da ni gevonde
thx
'T groot mes
Mountainbiker
Location: Olymîa F1-X, Olympia IRON,Trek Fuel EX, Trek remedy 650B, Trek Slash 650B,

Post by 'T groot mes »

Sunn Xtreme wrote:startklim is asfalt en zelfs heel makkelijk. enkel laatste stukje krijgt een korte stijle knik. buiten dat kan je zelfs behoorlijk groot en snel erop rijden. (als je bergop kan tenminste en goed getraind)

met de mtb heb ik de startklim zowel op training als wedstrijd met 46-15 gedaan, buiten het steile eindknikje vlak voor je het veld ingaat.
op wegwedstrijden was dat vooral 44x 15-14 of 53x17-16

probleem in de Houffa marathon is vooral dat je met zovelen vertrekt en je middenin het pak zit, hier moeilijk snelheid kan maken doordat heel veel deelnemers echt traag naar boven rijden omdat ze in het klimmen niet beter kunnen / al direct in het rood zitten.

start je vooraan en je kan ook nog goed bergop, is het wel de ideale plaats om van begin af de schifting vlot te doorstaan / door te voeren.
de eerste 10km word hier meestal serieus doorgeknald vooraan, om alles uit elkaar te gooien.... en er zijn dan al enorme gaten na 10km.

oja.. op de lange afstand is er 1 lange strook in een bos waar je tot je as in de modder zakt bij regen
die weg naar het voetbalplein?????????? dat wil ik u wel eens zien doen op een 46x15
Post Reply