Zo 21/08/2011 Dour :: 5ième Tour de Dour
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- Motorbiker
- Mountainbiker
Post by Motorbiker »
Zo te zien is de bende opnieuw in constructie na het zomerreces. Duidelijk en lichter soortelijk gewicht door de veranderde spier/vet percentages, op de niet bewegende delen. Strechstof is een zegen. Dat is het minste wat je hierover kan zeggen.
De tocht zelf was een aardige 30km mtb initiatie, om dan 20km te bieden waarvoor we gekomen zijn. de compagnie deed de rest.
Eénmaal thuis, en zodra ik de poort open, wenkt mijn vrouw (die juist terug is van een weekendje zee) me met enige opwinding naar binnen?!?!.
Als getrainde mountainbiker spoed ik me fluks naar binnen, richting slaapkamer.
Zover raken we niet. Ze stopt in de bijkeuken (dat is nieuw), leunt op haar wasmachine (dat is ook nieuw, godallemachtig), ze start de machine die aardig begint te trillen en schudden (tjonge, jonge, jonge) en zegt....
"Ik draai hier nu een bonte was met droogzwierfunctie en zelfontkreukend programma. Ongelooflijk hé".
Ja....dat is redelijk ongelooflijk....
De tocht zelf was een aardige 30km mtb initiatie, om dan 20km te bieden waarvoor we gekomen zijn. de compagnie deed de rest.
Eénmaal thuis, en zodra ik de poort open, wenkt mijn vrouw (die juist terug is van een weekendje zee) me met enige opwinding naar binnen?!?!.
Zover raken we niet. Ze stopt in de bijkeuken (dat is nieuw), leunt op haar wasmachine (dat is ook nieuw, godallemachtig), ze start de machine die aardig begint te trillen en schudden (tjonge, jonge, jonge) en zegt....
"Ik draai hier nu een bonte was met droogzwierfunctie en zelfontkreukend programma. Ongelooflijk hé".
Als ge te laat thuis komt volgende week weet je wat je te wachten staat!!! Droogzwierfunctie en zelfontkreukend programma zodanig dat je direct weer op je plooi bent! En natuurlijk ook nog de waste met'n hand doen!!!!Motorbiker wrote:Zo te zien is de bende opnieuw in constructie na het zomerreces. Duidelijk en lichter soortelijk gewicht door de veranderde spier/vet percentages, op de niet bewegende delen. Strechstof is een zegen. Dat is het minste wat je hierover kan zeggen.
- Falco Peregrinus
- Mountainbiker
Post by Falco Peregrinus »
Belle wrote:Als ge te laat thuis komt volgende week weet je wat je te wachten staat!!! Droogzwierfunctie en zelfontkreukend programma zodanig dat je direct weer op je plooi bent! En natuurlijk ook nog de waste met'n hand doen!!!!Motorbiker wrote:Zo te zien is de bende opnieuw in constructie na het zomerreces. Duidelijk en lichter soortelijk gewicht door de veranderde spier/vet percentages, op de niet bewegende delen. Strechstof is een zegen. Dat is het minste wat je hierover kan zeggen.
Ja....dat is redelijk ongelooflijk....![]()
![]()
- Falco Peregrinus
- Mountainbiker
Post by Falco Peregrinus »
Wanneer we daarnet buiten op het geïmproviseerde terras zaten, volledig uitgeblust met een tweede glas in de rechterhand en met ons gezicht gloeiend in het zonnetje, dacht ik zo bij me zelf: 'Ik ben nu op de plaats waar ik op dit moment het allerliefst zou willen zijn'... 
Eerste kennismaking met Dour en het klopt eigenlijk allemaal wat hier reeds geschreven werd.
Prachtige grote terril op het laatst waar ik spijtig genoeg maar matig kon van genieten door een totale "off-day".
Het gezelschap maakte veel goed ................zolang ik kon volgen.
Hopelijk volgende week (veel) beter.
Prachtige grote terril op het laatst waar ik spijtig genoeg maar matig kon van genieten door een totale "off-day".
Het gezelschap maakte veel goed ................zolang ik kon volgen.
Hopelijk volgende week (veel) beter.
- cowboy peter
- Mountainbiker
Post by cowboy peter »
na de voorgaande commentaren op deze topic en een eerdere tocht in dour, keek ik uit naar deze tocht. Jammer genoeg was de tocht de verplaatsing voor mij niet waard. 2 minieme technische passage's in't begin, een bijna rechte streep door het bos, een grote terril met 0-funfactor en gelukkig een zeer mooi en technische sous-bois desert. Voor de rest boereslagen. Mijn dubbele salto met drievoudige schroef in't bos zal 't enigste zijn dat ik onthoud van deze tocht.
- Motorbiker
- Mountainbiker
Post by Motorbiker »
+1dacht ik zo bij me zelf: 'Ik ben nu op de plaats waar ik op dit moment het allerliefst zou willen zijn'...
en met een man meer
Mijn vrouw doet thans een witte was, kort programma, hydro Plus, kreukherstellend, en met jasmijngeur.
Dat houdt hier niet op met die nieuwe wasmachine.
- Bresciani
- Mountainbiker
- Location: Gazelle W6, Gazelle W8, Salsa El Mariachi 29er Ti & KTM SCARP 29 Prime (RIP)
't Was hier vandaag een beetje in mineur, qua parours vooral gezien de mogelijkheden die ze hier hebben...
Vooral om dat we hier in Mei een supertocht mochten rijden en die reed wel overal door en op.
Nu ja, met de bende hebben we er het beste van gemaakt en vooral op de laatste TERRIL (die van St-Antoinne) hebben we wat xtra FUN gebracht, door stukken die ik me nog herinnerde van vorige rit opnieuw te doen.
BEDANKT VOOR DE FIJNE VOORMIDDAG GASTEN.
Hier de track van de voor ons 57km
Vooral om dat we hier in Mei een supertocht mochten rijden en die reed wel overal door en op.
Nu ja, met de bende hebben we er het beste van gemaakt en vooral op de laatste TERRIL (die van St-Antoinne) hebben we wat xtra FUN gebracht, door stukken die ik me nog herinnerde van vorige rit opnieuw te doen.
BEDANKT VOOR DE FIJNE VOORMIDDAG GASTEN.
Hier de track van de voor ons 57km
Motorbiker wrote:+1 +1Falco Peregrinus wrote:Wanneer we daarnet buiten op het geïmproviseerde terras zaten, volledig uitgeblust met een tweede glas in de rechterhand en met ons gezicht gloeiend in het zonnetje, dacht ik zo bij me zelf: 'Ik ben nu op de plaats waar ik op dit moment het allerliefst zou willen zijn'...![]()
en met een man meer +1![]()
- spiermassa
- Mountainbiker
- Location: trek fuel ex8 29'r en 26'r,trek stache,specialized fatboy,cube reaction,,thomson x-line
Post by spiermassa »
allee ,kdacht da de derailleur weer ok was maar halverwege begon hij weer te sukkelen en zelfs op de laatste km geen spanning meer op de ketting dus .....ne nieuwen.Voor de rest was het nie zoals in mei maar we hebben ons toch gejeund met de bende weer terug te zien en twas toch wel redelijk lastig en................warm.