Zo 21/08/2011 Bever :: 10de Steengroeventocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Joël
Mountainbiker

Post by Joël »

fietsertjeAnn , jij bent in topconditie voor het moment vermoed ik :wink:
De tijd dat ik met mijn cyclocross +100km tochten deed is voorbij :lol:
was fijn tochtje, alleen was het voor mij de 1ste keer en ik had er eerlijk gezegd iets meer van verwacht.

Wel fijn was de koelte beneden in de carrière , zalig !

op naar de volgende.
MaC'Red
Mountainbiker

Post by MaC'Red »

met 8 Mountain Challengers vertrokken voor deze TT op een gezapig tempo, Jo, Jan en Sven hadden van bij de start gezegd dat ze hun tempo gingen rijden en met 5 man dan verder gereden.
In het begin nogal veel asfalt vond ik zelf wat het tempo enkel wat hoger maakte maar de veldbanen kwamen zich aanbieden en wij er natuurlijk op ingegaan hé. Af en toe eens gestopt zodat Jo, Jan en Sven terug bij de groep zaten en terug verder dan. Smalle wegels wisselden af met de brede tractorbanen en zo op naar de bev.

Iets verder dan gesplit en samen met Kevin en Kenneth verder voor de 50 km met nog wat leuke baantjes en de ellenlange singletrail. De snelheid zat er hier goed in en eens doorperen op zulke smalle baantjes is toch tof hé. Na een lekke band van KDN dan were verder en in het tweede deel zaten wel een stuk meer en soms wel diepe plassen maar gewoon doorgaan was de boodschap.

Op het einde hier was het de straat oversteken en gewoon verder rechtdoor om iets later de steengroeve in te duiken, met een schone snelheid naar beneden gereden over de grind wegels met geregeld eens een haarspeldbocht. Na eens tot het diepste punt te hebben gereden was het terug naar een hoger plateau waar de 2de bev. was gevestigd.
Tot hier constant op buitenblad gereden en iets zei me dat het nu wel even genoeg was want de put uit geraken op deze steek was onbegonnen werk en ik ben Gilbert niet hé omdat ik eens goei benen had.

Na wat foto's te hebben genomen en kennis te hebben gemaakt met Trashviper van hier op het forum dan terug de bike op om de put uit te rijden en we zaten diep zenne. Gemiddelde stijging was 8% en de max volgens de teller 16%, het korte klimmeke wat verder was wel pittig met zijn 23% en velen stonden er toch te voet. Kenneth ( KDN ) en Kevin waren intussen al verder gereden en was het voor mij zowat een tijdrit om terug in hun wiel te geraken en dat tot de finish te Bever terug met nog wat bospassages en over smalle met gras begroeide wegels.

Met iets meer dan 51 km en 568 hms terug binnen gerold, Merci alle MC's voor de companie vandaag en ik ben al begonnen aan het filmke van deze TT

MaC'Red 8)
race eend
Mountainbiker

Post by race eend »

aan fietsertjeann
thommie stond aan de eerste bevoorrading :-D
MC Tim
Mountainbiker

Post by MC Tim »

Leuke tocht en me goed geamuseerd met de andere 7 MC'ers.
Steengroeve is voor herhaling vatbaar :-D
Gun*666
Mountainbiker

Post by Gun*666 »

Deze tocht is zeker voor herhaling vatbaar , man heb ik hier genoten en zeggen dat ik eerst nog aan het twijfelen was om hier te komen biken . Ook ik heb me aan men belofte gehouden en heb de beklimming van de groeve twee maal gedaan in alle stilte zonder men extra koekje ;-) Dit alles mooi op mijn middenblad kunnen afleggen tot ik die puist bovenaan de steengroeve nog is zag #-o daar toch éénmaal op kleinste bladje geschakeld zenne :oops:

Toch wel veel plassen en de bijhorende modder onder de kiezen gehad maar in deze temperaturen was dit wel aangenaam :-D

Dan voor zo een klein dorpje zo een sfeer achteraf op den apré amai =D> =D> en al dat lekker eten mmmm

Toch één minpuntje waar op kan gelet worden voor volgend jaar is ... die beachvolleybal ,dat moet toch wel verplicht in bikini gedaan worden he :-D :-D

Ik zou zeggen doe zo voort =D> =D>
flaming_jakke
Mountainbiker

Post by flaming_jakke »

Gun*666 wrote: Toch één minpuntje waar op kan gelet worden voor volgend jaar is ... die beachvolleybal ,dat moet toch wel verplicht in bikini gedaan worden he :-D :-D

Ik zou zeggen doe zo voort =D> =D>

LoL ! :lol: =D>
meester biek
Mountainbiker

Post by meester biek »

Hier ook gestart, vooral voor de 'steengroeve'.
Streek waar ik nog nooit bikte, is me goed bevallen. Goed doorgereden, de benen waren goed.
Glooiend parcours met als hoogtepunten een tweetal bospassages, de lange treinbedding en natuurlijk de steengroeve met bijhorende 'puist'.
Bepijling op de grond, was niet slecht, maar reed toch stukje verkeerd #-o
heb toch liever pijltjes zulle.
De bevoorradingen waren sober, er was geen fruit meer aanwezig, ben gestart rond 9.30 u.
Beetje moeten zoeken naar bikewash, die was ok, en de douche was lekker fris, maar bij deze temperatuur geen probleem.
Leuk dorpsfeestje daar ....
Best voor herhaling vatbaar
trashviper
Mountainbiker

Post by trashviper »

Weinig aan toe te voegen, alles is al gezegd, altijd sympathieke organisatie hier.
Deed de tocht voor de 2de maal en hij was totaal anders, op de groeve na.

Zonder te willen vitten vond ik die van vorig jaar toch iets beter. In plaats van de puist reden we toen nog veel hoger over verschillende van deze kunstmatige bergen, en in het diepste van de groeve was een mooi blauwgroen meer te zien waar we tot juist tegen reden.

Zo zwoel en zonnig weer zijn we de laatste tijd ook niet meer gewend, dat maakte het bij momenten harder. Ik stel achteraf zelfs vast dat mijn armen verbrand zijn van 't zonneke, wie had dat kunnen denken?

De gratis Kriek achteraf, op hun kosten, was verder een mooi geschenk en deed goed deugd.

Nog dank aan Mac'Red en een andere biker voor de foto's die ze in opdracht van mijn fietscompagnon Lieven maakten.
Op naar volgend jaar.
sven1980
Mountainbiker

Post by sven1980 »

Voor mij ook een zeer geslaagde tocht.
Van uit Geraardsbergen met MC Jo vertrokken goed voor een totaal van een kleine 68km en een 548hm.
De steengroeve vond ik echt wel eens leuk om te doen. En de plassen onderweg zijn er met plezier bij genomen. Zelfs nieuw baantje ontdekt op nog gene kilometer van mijn huis =D> . Op naar volgend jaar.
Thommie
Mountainbiker
Location: zwarte BBp met RessorS vanveuren en 27 vitessen van e goe merk

Post by Thommie »

Bedankt aan de 350 (318 mtb)deelnemers. We hebben chance gehad met het weer. (Sabine wordt bij deze nog eens bedankt om zich te houden aan de afspraak). Het had evengoed een regendag kunnen worden en dan mochten we een zeil regatta organiseren in de steengroeve.
De lof steken we graag op onze hoed (helm), de terechte kritiek nemen we mee voor volgend jaar.
We zijn vooral blij dat iedereen (of toch bijna) zich goed geamuseerd heeft. Als zelfs de gewonden ( ja, die waren er helaas ook) je achteraf komen bedanken, kan je volgende week gerust je truitje van Klimax weer aantrekken.

Sorry An, Aan de eerste bevoorrading, kon ik je nog niet belonen om 2x de steengroeve te doen en aan de tweede was ik blijkbaar net te laat. Ik hoor echter dat er iemand, met plezier, mijn taak heeft overgenomen. In ieder geval chapeau voor de rit die jullie gereden hebben.

CU next year
Post Reply