Zo 21/08/2011 Bever :: 10de Steengroeventocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Joël
Mountainbiker

Post by Joël »

oké thx thommie voor de reactie en antwoord :wink:
KOTH
Mountainbiker
Location: Specialized Stumpjumper 2015, Trek Madone 4.7 baansloerie

Post by KOTH »

Beste,

Heeft de storm en hevige regenval niet teveel schade aan het traject aangericht??
Alvast bedankt en tot zondag.

Ugh
KOTH
Mountainbiker
Location: Specialized Stumpjumper 2015, Trek Madone 4.7 baansloerie

Post by KOTH »

Beste,

Heeft de storm en hevige regenval niet teveel schade aan het traject aangericht??
Alvast bedankt en tot zondag.

Ugh
Thommie
Mountainbiker
Location: zwarte BBp met RessorS vanveuren en 27 vitessen van e goe merk

Post by Thommie »

ik zit voorlopig nog droog aan mijn bureau.
Vanavond gaan we pijlen, hopelijk niet peilen :-)
Er is gezocht naar zoveel mogelijk off road wegen die modder bestendig zijn (doordat er in de ondergrond stenen zitten bv of die hellen) maar eerlijk gezegd denk ik niet dat je de bike zal moeten afstoffen zondagmiddag. Het wordt geen 50 km blubber dat is zeker.
Tot woensdag lag het super, droog met hier en daar een plas waar je meestal naast kon.
De afspuitstand komt van de brandweer, dus die kan wel wat aan. :-?
fietsertjeAnn
Mountainbiker

Post by fietsertjeAnn »

Thommie wrote:Oei, ik had moeten schrijven " VROUWEN die twee keer naar boven rijden zijn straffe madammen en krijgen een extra kus van mij" ( dan had ik er ook nog iets aan gehad). Ik zal nu maar een extra pak "Madeleinekes" meebrengen.
:lol: :lol:
@ Thommie : Sta jij beneden aan de bevoorrading ?
Als de beentjes nog meewillen en ik twee keer naar boven rijd dan wil ik die extra kus hoor !!! :lol: :lol:
2 weken geleden op hoogtestage geweest aan de Stelvio. Hopelijk lukt het me wel om twee keer boven te rijden en die extra kus te krijgen [-o< [-o<
Tot zondag !!
Joël
Mountainbiker

Post by Joël »

oké, zal er dus ook zijn , samen met een paar collega's.
See you in de steengroeve boys & girl :wink:

fietsertjeann ga je niet voor 3 keer? :lol:
TaurineR
Mountainbiker

Post by TaurineR »

Dat ziet er een mooi tochtje uit!
Hoe ligt het erbij na al deze regen?
Graag een update aub.
Thommie
Mountainbiker
Location: zwarte BBp met RessorS vanveuren en 27 vitessen van e goe merk

Post by Thommie »

een chekske gaan doen van de middag.
Het ligt er momenteel heel goed bij tot Vloesberg, een vochtige plek niet te na gesproken. De zon gisteren en vandaag heeft veel op gedroogd.Op de treinbedding is het iets minder omdat de ondergrond daar minder waterdoorlatend is en alles in plassen gaat staan, maar onoverkomelijk is het niet ( en ik ben een modder hater).Na de steengroeven, in het bos, ben ik ook nog 1 plas tegengekomen maar verder het loopt lekker.
Ik heb met Sabine afgesproken dat de regen pas valt na de middag. Eens zien of ze haar belofte houdt.
keké
Mountainbiker

Post by keké »

De Tocht was geslaagd. Leuker als vorig jaar. Natte treinbedding. maar dat heeft zen charmes.

De bevoorrading persoonlijk vond ik zwak. geen bananen of appeslien meer te zien, cake-jes waren er niet. volgende keer misschien iets meer fruit bestellen, met die warmte en aan de steengroeve geeft een banaan toch wat extra kracht.

Voor de rest, ik kom terug !!!
fietsertjeAnn
Mountainbiker

Post by fietsertjeAnn »

Deze ochtend een uurtje later vertrokken dan voorzien wegens de regen. Liever een uurtje wachten en toch met de fiets naar Bever dan in de wagen te springen :lol: :lol: Daardoor hebben we wel de andere MC's gemist :(
Na een goede opwarming van 30 km en een vlotte inschrijving vertrokken voor de 50 km. Behoorlijk wat asfalt maar daar zaten toch ook wel pittige beklimmingen in. Tot de 1ste bevoorrading verliep alles heel vlot. Heel vriendelijke mensen trouwens aan de bevoorrading. Dan met veel moed de volgende 20 km aangevat op weg naar het hoogtepunt van de tt (letterlijk het laagtepunt). We kregen nog een 7 km lange oude treinbeddding voorgeschoteld met veel plassen en modder maar waar je toch wat kon doorvlammen. Wel heel leuk om daar te fietsen en je vuil te maken. Eénmaal dat achter de kiezen te hebben, kwamen we aan de plaats waarvoor we gekomen waren. De afdaling rustig genomen tot volledig beneden maar onmiddellijk rechtsomkeer om na een korte klim ons eerst wat te gaan bevoorraden. Ook daar stonden en zaten heel vriendelijke mensen. De belofte om de steengroeve 2 x in te duiken in ruil voor de kussen mocht ik nu niet achterwege laten. Eerst volledig naar boven en daar nog eens een stukje van de terril (> 20 %). Amai, daar zaten wel enkele steile stukjes in hoor ! Zoals beloofd dan samen met mijn compagnon weer de diepte in om ons nog eens te bevoorraden en mijn 3 ('t waren er eigenlijk 6 omwille van de foto) te krijgen/geven. Na een uitgebreide babbel met nog 2 andere vriendelijke mannen van de organisatie zijn we weer vertrokken voor de klim (inclusief steil terrilstuk). De laatste 8 km's nog aan een behoorlijk tempo afgewerkt.
Bikewash gebruikt (nog 1 slang aangesloten) , wat gedronken (om te eten geen tijd wegens vééééééél te lang moeten aanschuiven) en onze terugweg aangevat. Heeeeel tevreden thuisgekomen met 116 km in de benen.
Aan de mensen van de organisatie en zeker ook aan mijn fietscompagnon Ben van harte bedankt om me een héél mooie zondag te bezorgen.
Hopelijk tot volgend jaar !
Post Reply