Zo 21/08/2011 Helchteren :: Ter Dolen Fietshappening

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Wimbeest
Mountainbiker

Post by Wimbeest »

Gisteren hier met Kameel gaan rijden. Hoewel ik - wegens de vaak saaie parcours - niet zo graag meer in het Limburgse TT's rij, had ik er helemaal geen spijt van. Super fijn parcours, maximale hoeveelheid singletrack waar echt hard door de bochten kon gegaan worden.
Bepijling kon inderdaad beter, maar vind bovenstaande reacties toch wat overdreven... Beetje aandachtig zijn en alles was relatief goed op te merken.
Groot minpunt voor mij: €4 betalen en één cheapass suikerwafel en slappe sportdrank vind ik wat pover (naast wat appelsienstukken). Zeker gezien er maar één veel te late bevoorrading was. Moedigt wel een beetje aan om zwart te rijden eerlijk gezegd.
Nogmaals, parcours was top...
nero
Mountainbiker

Post by nero »

=D> :lol: 8) =D> Schitterend gedaan aan de routeuitzetters. Ik ben van Helchteren maar woon nu in Genk. ik ken de streek tussen Helchteren en Genk dus héél goed. Over de pijlen ga ik niks zeggen want vandaag was het niet moeilijk, je moest gewoon het spoor volgen, moest zelfs niet naar de bomen kijken voor ne pijl. Maar ik vind dat de organsisatie het beste uit de streek heeft gehaald. Duidelijk kenners van de omgeving. één lange singletrack. leuk geamuseerd...
Kurt Dewelf
Mountainbiker

Post by Kurt Dewelf »

Heb me heel goed geamuseerd en afgezien @ Helchteren. Idd mooie single tracks en niks dan bos. Pijltjes vond ik nog meevallen. Misschien een ander kleurtje dat ze beter opvielen maar ben toch niet verkeerd gereden. En het weer was ook een voltreffer!
Kameel^
Mountainbiker

Post by Kameel^ »

heb 'm vandaag nóg eens gereden omdat 'm zo plezant was :)

nu moest ge nog niemeer naar de pijlen kijken, gewoon de sporen volgen
Ed raket
Mountainbiker

Post by Ed raket »

nero wrote:=D> :lol: 8) =D> Schitterend gedaan aan de routeuitzetters. Ik ben van Helchteren maar woon nu in Genk. ik ken de streek tussen Helchteren en Genk dus héél goed. Over de pijlen ga ik niks zeggen want vandaag was het niet moeilijk, je moest gewoon het spoor volgen, moest zelfs niet naar de bomen kijken voor ne pijl. Maar ik vind dat de organsisatie het beste uit de streek heeft gehaald. Duidelijk kenners van de omgeving. één lange singletrack. leuk geamuseerd...
Misschien dan een idee aan de organisatie: geen pijltjes meer hangen en de dagen voor de toertocht met een 500 man enkele keren de volledige toertocht rijden.... :-D :-D
Kurt Dewelf
Mountainbiker

Post by Kurt Dewelf »

Heb me heel goed geamuseerd en afgezien @ Helchteren. Idd mooie single tracks en niks dan bos. Pijltjes vond ik nog meevallen. Misschien een ander kleurtje dat ze beter opvielen maar ben toch niet verkeerd gereden. En het weer was ook een voltreffer!
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

Heb 'm ook gereden.

Pas ingeschreven om iets voor 11, ben op heel de tocht maar een paar man tegengekomen.

Bepijling was een ramp. Niet altijd even goed aangeduid en spijtig genoeg op één plaats een pijlke omgedraaid.

Bevoorrading was triestig. Nu weet ik ook wel dat een bevoorrading de tocht niet maakt, maar er lagen misschien 4 wafelkes op die tafel... en wat bekerkes sportdrank.
Vind ook dat ze de bevoorrading wat meer in het midden van het traject mogen plaatsen.

Rit zelf maakte wel veel goed!
Kameel^
Mountainbiker

Post by Kameel^ »

ha kawa dan hebben we elkaar juist gemist want ik ben ook rond 11 terug aan de start gepasseerd (ik was in Genk opt parkoer ingepikt)
METTESC
Mountainbiker

deze rit ook op zondag gereden

Post by METTESC »

De bepijling was niet 100%, maar voorgaande meldingen vind ik toch een beetje overdreven., heb 2 keer gemist , maar de leuke tocht met veel singletracks maakte alles goed.

Al bij al , Blonde "Ter dolen" was zeer lekker achteraf met vriendelijke bediening.

Vind de organisatie zeker geslaagd, volgend jaar hopelijk een paar pijlen meer, en de bevoorrading iets vroeger (was voor mij nu geen probleem, had de forum van zaterdag reeds gelezen).

Toch proficiat voor de organisatie !

tot volgend jaar ,
GPS :
http://www.gpsies.com/map.do;jsessionid ... ybnugyynxx

=D>
flipp
Mountainbiker

Post by flipp »

kawa wrote:Heb 'm ook gereden.

Pas ingeschreven om iets voor 11, ben op heel de tocht maar een paar man tegengekomen.
Hoewel ik u nog nooit heb ontmoet denk ik dat ge mij zijt tegengekomen. Gij rijdt nu met een witte turner en had ne zwarte short aan.
Ik stond met ne kameraad halverwege wat te eten bijna waar de Cambatocht van Genk begint en had een bruine short aan. Gek dat men mensen kan herkennen van gewoon topics hier te lezen...

Over de tocht is alles gezegt denk ik. Bepijling kon beter (maar viel eigenlijk nog mee vond ik), bevoorrading MOET vroeger. Dat het pover is vind ik niet zo erg. Tijdens de wintertochten krijg je als late starter soms nog minder. Maar het parcour zelf..... manmanman. Deze is echt wel schitterend om te rijden en dit maakt alles goed voor mij. Ik zou hem dadelijk opnieuw willen rijden 8)
Post Reply