http://connect.garmin.com/activity/107967708
Zo 21/08/2011 Helchteren :: Ter Dolen Fietshappening
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
-
radicalbiker
- Mountainbiker
- Location: Speci stumpjumper comp en Kuota kurraro asfaltjanetten fiets
Post by radicalbiker »
Moet G-m@n bijtreden, net terug van een mooie tocht met veel singletrack gehalte en enkele nieuwe stukjes. maar inderdaad zeer slecht uitgepijld, amaai nie. Was lang geleden dat ik een tocht gereden heb die zo slecht uitgepijld was. Een waarschuwing voor de racekiekens onder ons, ge zult heeeeeeel goed moeten opletten om geen pijlen te missen.
Nog een minpunt, de bevoorrading ligt pas op km 30, zorg dus voor voldoende drinken dat ge de 30km vlot kunt overbruggen.
Wat betreft modder, hier en daar een vettig stukske maar voor de rest absoluut droog, had dit niet verwacht na de zondvloed van donderdag, heb met racekings gereden en da ging zonder enig probleem. Ik ga morgen opnieuw, hopelijk gaat het dan beter met wat parkoer kennis betreffende misrijden. Voor de twijfelaars, absoluut een mooie rit en zeker geen enkele reden om deze niet mee te pikken, Tot morgen. 
-
radicalbiker
- Mountainbiker
Post by radicalbiker »
En drank.Rec wrote: En dan na 30 Km een reuze bevoorrading met enkel sinaasappel ......
za 20 en zo 21/08/2011 Helchteren
Wij zijn er ook gaan rijden... mooi tochtje door de bossen, maar wat was dat allemaal met de bepijling... dat leek nergens op !... Veel te laat, op de slechts mogelijke plaats... iedereen heeft volgens mij een paar keer verkeerd gereden... je merkt meteen dat deze toch niet door echte MTB-rijders is uitgepeild... amateurwerk... en dan zwijgen we nog over de witte kleur van die pijltjes die men bij zo'n helder en zonnig weer praktisch niet opmerkt tegen een achtergrond van zonnestralen die door het bladerdek vallen... de enige goede kleur pijlen is fluo fuchsia (roos) in het bos... het kan toch niet zijn dat hier nog nooit iemand aan gedacht heeft... met een beetje kalk op de weg zoals ze in de Ardennen doen kan je bovendien een heleboel vergissingen vermijden... maar ja... da's weeral extra werk voor de organisatoren...
Een bevoorrading of splitsing voor de 45 km. hebben we trouwens ook niet gezien... bij de inschrijving kregen we een wafeltje en toen ik vroeg of er dan geen bevoorrading was, antwoorden de dames ten stelligste van : jawel !!!... Dat wafeltje kan me trouwens gestolen worden, maar ik heb met een paar damesbikers mijn drinkbus gedeeld omdat die van hen leeg was en de bevoorrading nergens te bespeuren !...
Slotsom : mooi bosritje en 'n prettig zonnetje om in te fietsen, maar de organisatie daarentegen was helemaal ondermaats... onze 4 euro onwaardig... wegblijven hier volgende keer !!!...
Een bevoorrading of splitsing voor de 45 km. hebben we trouwens ook niet gezien... bij de inschrijving kregen we een wafeltje en toen ik vroeg of er dan geen bevoorrading was, antwoorden de dames ten stelligste van : jawel !!!... Dat wafeltje kan me trouwens gestolen worden, maar ik heb met een paar damesbikers mijn drinkbus gedeeld omdat die van hen leeg was en de bevoorrading nergens te bespeuren !...
Slotsom : mooi bosritje en 'n prettig zonnetje om in te fietsen, maar de organisatie daarentegen was helemaal ondermaats... onze 4 euro onwaardig... wegblijven hier volgende keer !!!...
- Kameel^
- Mountainbiker
ha dan heb ik u nog zien rijden, supermooie fiets!Rec wrote:Lekker veel singletrack, ideaal voor de Singlespeedidd de afpijling, pff, heeft ook veel te maken met de kleur van de pijltjes. En dan na 30 Km een reuze bevoorrading met enkel sinaasappel ......
ik vond de bepijling nog wel meevallen, maar 2 keer een klein stukje verkeerd gereden.
Maakt het nog wel spannend, knallen over die singletracks en dan op zoek naar die éne pijl
echt wel een heel tof parkoerke!
-
radicalbiker
- Mountainbiker
Re: za 20 en zo 21/08/2011 Helchteren
Post by radicalbiker »
swiba wrote:Wij zijn er ook gaan rijden... mooi tochtje door de bossen, maar wat was dat allemaal met de bepijling... dat leek nergens op !... Veel te laat, op de slechts mogelijke plaats... iedereen heeft volgens mij een paar keer verkeerd gereden... je merkt meteen dat deze toch niet door echte MTB-rijders is uitgepeild... amateurwerk... en dan zwijgen we nog over de witte kleur van die pijltjes die men bij zo'n helder en zonnig weer praktisch niet opmerkt tegen een achtergrond van zonnestralen die door het bladerdek vallen... de enige goede kleur pijlen is fluo fuchsia (roos) in het bos... het kan toch niet zijn dat hier nog nooit iemand aan gedacht heeft... met een beetje kalk op de weg zoals ze in de Ardennen doen kan je bovendien een heleboel vergissingen vermijden... maar ja... da's weeral extra werk voor de organisatoren...
Er was wel degelijk een splitsing en da was zowat het enige da goed aangegeven was, en er was dus wel degelijk een bevoorrading maar wel pas na 30km. Hier was wel enkel sinaasappel en drank te verkrijgen. Wel zorgen da ge correcte info geeft.
- LaGamuza
- Mountainbiker
Deze tocht vandaag ook gereden en geef niet graag slechte commentaar maar nu kon ik niet anders dan mijn bevinding hier eens neer te pennen.
Ik vond het zeer spijtig dat (ik denk wegens de te grote organisatie) veel dingen in het honderd liepen, bij de inschrijving zeer onvriendelijke mensen (bij ons toch omstreeks 12u30), een rare bevoorrading waarvan je de helft zelf moest meezeulen(???), bepijling die niet overal overzichtelijk of echt slecht was (op een plaats net voor de bevoorrading waar iemand van de organisatie stond, hebben we gezegd dat het pijltje 10m verder moest hangen ipv iedereen te zeggen dat hij mis was en 10m verder moest indraaien maar zeer kwalijke blikken van deze man gekregen (???)) en dit terwijl het een echt prachtig parcours was dat mits een paar mensen die meer ervaring hebben met MTB tot één van de mooiste van de streek zou kunnen worden, ook de bikewash trok op niks maar wij hebben daar maar weinig last van gehad daar er op het moment dat wij daar gebruik van maakten maar 2 mensen terplekke waren en dat waren wijzelf.
, morgen als het drukker is wss wel een probleem, de parking daarentegen was wel zeer goed georganiseerd.
Ik vond het zeer spijtig dat (ik denk wegens de te grote organisatie) veel dingen in het honderd liepen, bij de inschrijving zeer onvriendelijke mensen (bij ons toch omstreeks 12u30), een rare bevoorrading waarvan je de helft zelf moest meezeulen(???), bepijling die niet overal overzichtelijk of echt slecht was (op een plaats net voor de bevoorrading waar iemand van de organisatie stond, hebben we gezegd dat het pijltje 10m verder moest hangen ipv iedereen te zeggen dat hij mis was en 10m verder moest indraaien maar zeer kwalijke blikken van deze man gekregen (???)) en dit terwijl het een echt prachtig parcours was dat mits een paar mensen die meer ervaring hebben met MTB tot één van de mooiste van de streek zou kunnen worden, ook de bikewash trok op niks maar wij hebben daar maar weinig last van gehad daar er op het moment dat wij daar gebruik van maakten maar 2 mensen terplekke waren en dat waren wijzelf.
-
kastelonfire
- Mountainbiker
Post by kastelonfire »
Ik heb de 25km gereden (21 volgens mijn GPS) en vond de tocht heel mooi en goed uitgepijld. Ik ben ook wel een paar keer serieus in de remmen gemoeten, maar dat had wellicht meer te maken met het feit dat ik bij de aller eerste deelnemers was en er dus ook geen voorliggers / sporen waren om te volgen. Na een stukje door hoog gras, tussen twee vijvers was er een pijl weg. Heb ik gemeld bij de bevoorrading en er sprong meteen iemand in de wagen om die terug te gaan hangen.
Een suikerwafel bij de start en een appelsien onderweg, ... dat kan wel beter.
Liefhebbers van 'bunny huppen' kunnen zich wel een 10-tal keer amuseren.
Een suikerwafel bij de start en een appelsien onderweg, ... dat kan wel beter.
Liefhebbers van 'bunny huppen' kunnen zich wel een 10-tal keer amuseren.