scott scale 29 team 2011 of scott scale 29 elite 2012

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Sidious
Mountainbiker

scott scale 29 team 2011 of scott scale 29 elite 2012

Post by Sidious »

Ik wil mijn eerste 29er aankopen. Voor woon-werk verkeer,trainingen op de baan en offroad in het bos, met vooral lange snelle stroken in de kempen. geen al te technisch terrein(heb nog een fully)
Nu staat er bij de lokale fietsenboer de scale team 29er(2011) met een rock shox tora tk,groep is een mix v deore en slx, voor mij onbekende alex rims xc49 wielen, groeploze shimano remmen,gewicht 12,6 kg volgens scott...heb er een klein ritje op gemaakt en de fiets beviel me wel. Nu gaat er wel geen korting af,verkoper vindt het nog te vroeg in het seizoen. (1250 euro)
frame is wel in een mooie kleur :roll:
http://www.scott-sports.com/us_en/produ ... 520/217952

of beter wachten op scott elite van 2012 met recon vork,avid elixir 3 remmen,shimano slx en dt swiss velgen,gewicht 11,6 kg (1599 euro)
Ivo L
Mountainbiker

Post by Ivo L »

Zou zeker wachten op de 2012, als die echt een kilo lichter is is die 350 euro extra dat wel waard vind ik.
Hoezo
Mountainbiker

Post by Hoezo »

Te vroeg in het sezioen ??? Is u fietsmaker van een andere planeet.

Aug / Sept is de overgang van 2011 / 2012. En volgens mij zitten we daar dus 2011 is einde sezioen. Dat hij wil mee genieten van de 29er hype kan ik verstaan. Maar zeg dan gewoon ik geef geen korting...
Sidious
Mountainbiker

Post by Sidious »

bij een andere winkel in de buurt een scott elite gezien met eindereekskorting, en ook een scott pro (carbon). denk dat het de elite gaat worden

http://www.scott-sports.com/us_en/produ ... 514/217951

nog even gedacht aan de spark 29er,maar zal misschien overkill zijn voor vooral lange rechte stukken en woon werkverkeer,misschien vervanger voor de fully worden in de toekomst
prideandglory1891
Mountainbiker

Post by prideandglory1891 »

Nog niet gedacht aan een cx vélo?

Een 29er komt pas goed tot z'n recht op een ECHT mtb parcours.
Hoe technischer hoe beter.

Van die lange rechtdoor stukken en beter rijden op de weg... [-X
Sidious
Mountainbiker

Post by Sidious »

prideandglory1891 wrote:Nog niet gedacht aan een cx vélo?

Van die lange rechtdoor stukken en beter rijden op de weg... [-X
ja heb hier aan gedacht ,maar vind de geometrie van een 29er beter voor mijn lengte en figuur(lange benen tov bovenlichaam).laatst een testrit gedaan op een ridley cx met stuur op hoogste positie mogelijk had ik een drop van 8cm tov een drop van 2 cm tot 0 cm op een 29er.
vond dit veel aangenamer voor mijn arme rug
+ik zou de niner natuurlijk ook gebruiken om te mtbiken
KleinGuy
Mountainbiker

Post by KleinGuy »

Van die lange rechtdoor stukken en beter rijden op de weg...
Als je niet elke week in de Ardennen te vinden bent en in West-Vlaanderen woont, ben je dan nog altijd beter af met grote wielen?

Ik ben me ook al een tijdje aan het informeren om een 29'er aan te schaffen. Dat een 29'er op technische stukken zeker niet moet onderdoen voor zijn kleine broer en/of zelfs beter is, daar ben ik al van overtuigd.

Maar we rijden dikwijls met de fiets naar de start van een TT (soms meer dan 20km enkel). Vandaar mijn volgende vraag.
Maar ik begrijp nog altijd niet goed waarom op de baan en op rechte stukken off-road een 26'er beter zou zijn. Dit commentaar komt dikwijls terug. Zie of een ander topic met een comment van Julie
Zodra je on-road zit, moet ik echt meer kracht zetten om die niner op gang te houden ..
Ligt dit enkel aan feit dat iedereen met een (zeer) lage bandendruk rijdt op een 29'er of zijn er nog andere oorzaken?
Een racefiets rijdt toch ook beter op de weg dankzij de grote wielen.

[/quote]
Thomas96
Mountainbiker

Post by Thomas96 »

KleinGuy wrote:
Zodra je on-road zit, moet ik echt meer kracht zetten om die niner op gang te houden ..
Ligt dit enkel aan feit dat iedereen met een (zeer) lage bandendruk rijdt op een 29'er of zijn er nog andere oorzaken?
Een racefiets rijdt toch ook beter op de weg dankzij de grote wielen.
ik heb ook al gemerkt dat ik on-road meer kracht moet gebruiken, maar ik denk dat het ook afhangt van met welke banden je rijd :)
Sidious
Mountainbiker

Post by Sidious »

het is uiteindelijk de scott scale elite 29er 2011 geworden :P
nog een mooie korting kunnen krijgen.
recon gold tk solo air voorvork
slx voorderailleur en shifters
xt achterderailleur
dt swiss 485h velgen
shimano fh-m529 naven
shimano fc-m552 crankset
avid elixir 3 schijfremmen
rocket ron 2.25 bandjes voor en achter

http://www.scott-sports.com/us_en/produ ... 514/217951

straks nog eens fotos trekken als de zon hopelijk schijnt

voorlopig laat ik de fiets zo afgemonteerd,mischien een andere zadelpen (die van scott zit 1 cm onder zijn gemarkeerde limiet,terwijl het een 400 mm is,ritchey zadelpen van fully van 400 mm op dezelfde zadelhoogte gemonteerd en die zit bijlange niet onder zijn limiet :-?

zadel ZAL waarschijnlijk ook niet voldoen (te smal),door regal of prologo vervangen
waarom monteren ze in godsnaam een wit zadel en witte handvaten op een mtbike?
waleeedijaz
Mountainbiker

Re: scott scale 29 team 2011 of scott scale 29 elite 2012

Post by waleeedijaz »

ZAL waarschijnlijk ook niet voldoen (te smal),door regal of prologo vervangen
waarom monteren ze in godsnaam een wit zadel en witte handvaten op een mtbike?