hoofdpijn na het fietsen
Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
- ATEGEV
- Mountainbiker
Ik drink ook altijd zeer veel en nog nooit last gehad van hoofdpijn na rit (wel soms tijdens rit in achterkant van mn hoofd, en dan wal tijdens het rijden van zeer technische parcours op snelheid, alsof het door het concentreren komt; laatste tijd niet veel van gemerkt), maar ik vind het superambetant als ik moet stoppen om te piesen. Meestal gebeurt dat niet, maar als ik eens een mindere dag heb waarop ik niet goed affaseer en zodoende transpireer, durf ik het wel 1s ziiten hebben
.
Re: hoofdpijn na het fietsen
al eens een hoofddoek onder je helm aan gedaan het is mogelijk dat de wind in je helm zit en door het zweet je hoofd te koud word en je hoofdpijn krijgtjvh wrote:Na het fietsen heb ik dikwijls hoofdpijn.
Weet iemand hier iets meer over te vertellen i.vm. oorzaak, enz...
- crazy ivan
- Mountainbiker
Post by crazy ivan »
Soms heb ik ook hoofdpijn, meestal naar het einde toe van een TT, en is volgens mij door te weinig te drinken ,als mijne euro dan gevallen is
en ik begin meer te drinken(water) dan gaat dat bijna onmiddelijk over, een paar weken terug dacht ik dat ik het gevonden had en tot zondag morgen 5.30u. leffe gedronken
nog nooit meer hoofdpijn gehad dan toen
dat is dus ook niet te doen

Ik liep enkele maanden terug tot 120 km. in de week en dronk nooit tijdens het lopen ( zelfs niet in de zomer ).Achteraf wel !
Toen , nooit hoofdpijn .
Nu , na elke TT heb ik steeds hoofdpijn . Ik drink minstens 1 bus sportdrank over 40 km. Mijn echtgenote is kinesist en beweert dat m'n nekspieren tot onder het schouderblad dik en geblokkeerd aanvoelen . Na een massage verdwijnt de hoofdpijn meestal wel . Ik vermoed dat het opvangen van de schokken een verkramping van de nekspieren de hoofdpijn veroorzaakt .
Toen , nooit hoofdpijn .
Nu , na elke TT heb ik steeds hoofdpijn . Ik drink minstens 1 bus sportdrank over 40 km. Mijn echtgenote is kinesist en beweert dat m'n nekspieren tot onder het schouderblad dik en geblokkeerd aanvoelen . Na een massage verdwijnt de hoofdpijn meestal wel . Ik vermoed dat het opvangen van de schokken een verkramping van de nekspieren de hoofdpijn veroorzaakt .
Als ik me niet vergis kan je heel makkelijk nagaan hoeveel je moet drinken. Jezelf wegen net voor je vertrekt en meteen nadat je aankomt. Het verschil tussen deze twee waarden is het water dat je verloren bent tijdens de rit. Daarbij moet je de inhoud van je drinkbus bijtellen (vermits dat extra vocht was dat je binnenkreeg) en dan weet je hoeveel water je nodig hebt voor een vergelijkbare inspanning. Verder dacht ik gelezen te hebben dat je om de drie min eens moet nippen aan je drinkfles. Was mss zelfs op deze site...
- Thorgal
- Mountainbiker
- Location: Radon ZR4, XT, Magura Marta, Manitou R7, 240S/XR4.1d
na maaaaaaaaaaaaaanden géén hoofdpijn meer gehad te hebben, dook er de laatste weken toch weer wat hoofdpijn op na een stevige rit.
Nu heb ik 2 weken met een bandana onder m'n helm gereden (alhoewel ik nie echt bandana-achtig ben), teneinde het koppeke niet te fel laten af te koelen tijdens een rit. En raad es? Weg hoofdpijn
.
'k Zou zeggen, 't is het proberen waard, voor diegene die daar ook last van hebben. Misschien kan dit U ook helpen.
Nu heb ik 2 weken met een bandana onder m'n helm gereden (alhoewel ik nie echt bandana-achtig ben), teneinde het koppeke niet te fel laten af te koelen tijdens een rit. En raad es? Weg hoofdpijn
'k Zou zeggen, 't is het proberen waard, voor diegene die daar ook last van hebben. Misschien kan dit U ook helpen.
Mijn ervaring op dit gebied is, voldoende drinken en zeker niet onbelangrijk voldoende te eten op de bike
Bij de inspanningen die je levert verbruik je zoveel energie die je onmogelijk uit een beetje water of sportdrank kan halen.
Had vroeger ook regelmatig last van het zware hoofd,nu met om de 30min. iets te verorberen(banaan,peperkoek,muslliereep,....) en voldoende te drinken is die hoofdpijn weg zelf als je al eens heel diep gaat.(Helpt wel niet voor als je blijft hangen na een tt. in de Leffe
---ook proefondervindelijk waargenomen---) 
Bij de inspanningen die je levert verbruik je zoveel energie die je onmogelijk uit een beetje water of sportdrank kan halen.
Had vroeger ook regelmatig last van het zware hoofd,nu met om de 30min. iets te verorberen(banaan,peperkoek,muslliereep,....) en voldoende te drinken is die hoofdpijn weg zelf als je al eens heel diep gaat.(Helpt wel niet voor als je blijft hangen na een tt. in de Leffe