Zo 21/08/2011 Bever :: 10de Steengroeventocht
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- MC Jo
- Mountainbiker
- Location: GT Zaskar 100 9R; Scott Spark 720; Merida Scultura 400 disc;
Ge zijt daar rap beneden, iets minder rap terug boven. Ge kunt zo een paar keer op en af rijden als ge wilt. Maar als ge het 2 keer gedaan hebt, heb je het wel gezien (en gehad). Als je het nog nooit gedaan hebt, is het eens de moeite. En ja, vergeleken met Ecausinnes is dit echt wel een steengroeve. De Ecausinse steengroeve is bergaf in vergelijking met deze.
- ikke met de fiets
- Mountainbiker
- Thommie
- Mountainbiker
- Location: zwarte BBp met RessorS vanveuren en 27 vitessen van e goe merk
Het wordt een tochtje met 540 positieve hoogte meters op de grote toer (50km).(De 35 km een 300 tal denk ik)Het eerste gedeelte is vernieuwd, het tweede deel ondertussen klassiek.
Het gaat eerst richting Deux Acren, Zarlardinge (eerste bevoorrading en splitsing 35 -50km) Everbeek en Vloesberg (Flobecq) over rustige veldwegen op de flanken van de Markvallei en de Dendervallei. Onderweg zijn er een paar stevige kuitenbijters en serieuze afdalingen. Van in Vloesberg gaat het in een lange single track richting Lessen. Hier rij je gedurende een 7 tal kilometer, lichtjes golvend,op een oude spoorwegbedding. Ideaal voor mannen en vrouwen met power in de benen. In de steengroeve van Lessen, duik je vanaf +30m tot 70m onder de zeespiegel. (Vergeet je helmpje niet, anders kom je er niet in). Beneden kan je de tank nog eens vol gooien met koolhydraten. Om er uit te rijden is het geen schande om je binnenblad gebruiken. Imposant maanlandschap is het minste wat je kan zeggen Wie het twee keer doet is een straffe gast en krijgt een extra koekje.
Dan nog een paar kilometers voor er op het dorpsfeest kan genoten worden van het verdiende pintje.
Ik schat de rit wat zwaarder in dan vorig jaar maar verwacht uiteraard geen TransAlp.
Als je het moe bent steeds op en rond de Muur te rijden, is dit een waardig alternatief. Geen wachttijden bij inschrijvingen en bevoorradingen. Het parkoers ligt er momenteel goed berijdbaar en hard bij. Tussen Flobecq en Lessen zijn er een paar plassen, maar daar kan je meestal wel rondrijden.
Cu
Het gaat eerst richting Deux Acren, Zarlardinge (eerste bevoorrading en splitsing 35 -50km) Everbeek en Vloesberg (Flobecq) over rustige veldwegen op de flanken van de Markvallei en de Dendervallei. Onderweg zijn er een paar stevige kuitenbijters en serieuze afdalingen. Van in Vloesberg gaat het in een lange single track richting Lessen. Hier rij je gedurende een 7 tal kilometer, lichtjes golvend,op een oude spoorwegbedding. Ideaal voor mannen en vrouwen met power in de benen. In de steengroeve van Lessen, duik je vanaf +30m tot 70m onder de zeespiegel. (Vergeet je helmpje niet, anders kom je er niet in). Beneden kan je de tank nog eens vol gooien met koolhydraten. Om er uit te rijden is het geen schande om je binnenblad gebruiken. Imposant maanlandschap is het minste wat je kan zeggen Wie het twee keer doet is een straffe gast en krijgt een extra koekje.
Dan nog een paar kilometers voor er op het dorpsfeest kan genoten worden van het verdiende pintje.
Ik schat de rit wat zwaarder in dan vorig jaar maar verwacht uiteraard geen TransAlp.
Als je het moe bent steeds op en rond de Muur te rijden, is dit een waardig alternatief. Geen wachttijden bij inschrijvingen en bevoorradingen. Het parkoers ligt er momenteel goed berijdbaar en hard bij. Tussen Flobecq en Lessen zijn er een paar plassen, maar daar kan je meestal wel rondrijden.
Cu
- Roeselarenaere
- Mountainbiker
Post by Roeselarenaere »
Is het mogelijk om vroeger dan 8u te starten? Moet smiddags naar nen bbq dus moet ik vroeg terug thuis zijn en had deze graag eens gereden.
Bij deze meer dan overtuigd om is af te komen van uit DendermondeThommie wrote:Het wordt een tochtje met 540 positieve hoogte meters op de grote toer (50km).(De 35 km een 300 tal denk ik)Het eerste gedeelte is vernieuwd, het tweede deel ondertussen klassiek.
Cu
Ik wil dat extra koekje
- mahna-mahna
- Mountainbiker
Post by mahna-mahna »
Heb deze enkele jaren geleden ook gereden.Is zeker de moeite
Ik ga dit jaar voor de 50 km
Ik ga dit jaar voor de 50 km
-
fietsertjeAnn
- Mountainbiker
Post by fietsertjeAnn »
Een groepje MC's zal hier ook aanwezig zijn.
Voorzie maar genoeg extra koekjes
Hopelijk heeft het zwaar onweer van vandaag niet gezorgd voor te veel blubber.
Voorzie maar genoeg extra koekjes
Hopelijk heeft het zwaar onweer van vandaag niet gezorgd voor te veel blubber.
- Thommie
- Mountainbiker
- Location: zwarte BBp met RessorS vanveuren en 27 vitessen van e goe merk
De steengroeve zit zowel in de 35 als in de 50km.
Volgens het principe van de zwaartekracht loopt het water steeds naar het diepste gedeelte van de steengroeve. De bevoorrading is hier net tegen. Het parkoers loopt niet door het water, maar er zijn steeds gasten die eens moeten proberen hoe diep het is.
Als je nergens blijft plakken ( lett. en fig.) kan je gerust rond 11 u terug in Bever zijn.
Er zijn twee bevoorradingen, zowel op de 35 als op de 50km.
De eerste is een "splash and dash" na 20km, de tweede, beneden in de steengroeve is wat uitgebreider.
Oei, ik had moeten schrijven " VROUWEN die twee keer naar boven rijden zijn straffe madammen en krijgen een extra kus van mij" ( dan had ik er ook nog iets aan gehad). Ik zal nu maar een extra pak "Madeleinekes" meebrengen.

Volgens het principe van de zwaartekracht loopt het water steeds naar het diepste gedeelte van de steengroeve. De bevoorrading is hier net tegen. Het parkoers loopt niet door het water, maar er zijn steeds gasten die eens moeten proberen hoe diep het is.
Als je nergens blijft plakken ( lett. en fig.) kan je gerust rond 11 u terug in Bever zijn.
Er zijn twee bevoorradingen, zowel op de 35 als op de 50km.
De eerste is een "splash and dash" na 20km, de tweede, beneden in de steengroeve is wat uitgebreider.
Oei, ik had moeten schrijven " VROUWEN die twee keer naar boven rijden zijn straffe madammen en krijgen een extra kus van mij" ( dan had ik er ook nog iets aan gehad). Ik zal nu maar een extra pak "Madeleinekes" meebrengen.