29er nieuws (bikes, onderdelen...)

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Locked
Hans wynants
Mountainbiker

Re: nieuws van niner in 2012

Post by Hans wynants »

kristof gilis wrote:komt Niner eigenlijk met iets nieuws in 2012? buiten dan diene carbonnen Jet?

Dacht nieuwe kleuren? Dacht ooit ne zwarte Niner Air9 gezien te hebben...
da komen ze zeker Kristof :-D

de nieuwe air 9 scandium zal voorzien zijn van tapered head tube!!!
en wss ook voorzien voor BB30 bottom bracket...

en wss nog wat andere kleurtjes, ze wisselen tussen hun steeds wederkerend kleurenpallet, ben eens nieuwsgierig welke kleurtjes er nog gaan komen... de aircraft grey is een tussenmodel denk ik om de "oude" frame's op te krijgen, vandaar ook de scherpe prijs.
kristof gilis
Mountainbiker

Niner 2012

Post by kristof gilis »

mor die losse nog niks op hun site daarover, klopt?
Hans wynants
Mountainbiker

Post by Hans wynants »

ja, ik heb de info van Walter bij bike point, staat idd nog niks van online...
go2go2
Mountainbiker
Location: Niner Jet carbon, Niner Emd, Gaea voor het bos. Columbus, Chaos voor de weg

Post by go2go2 »

Hans wynants wrote:
kristof gilis wrote:komt Niner eigenlijk met iets nieuws in 2012? buiten dan diene carbonnen Jet?

en wss nog wat andere kleurtjes, ze wisselen tussen hun steeds wederkerend kleurenpallet, ben eens nieuwsgierig welke kleurtjes er nog gaan komen... de aircraft grey is een tussenmodel denk ik om de "oude" frame's op te krijgen, vandaar ook de scherpe prijs.
En wat mag die scherpe prijs dan wel zijn + geldt die scherpe prijs alleen voor de aircraft grey of ook voor de de andere "oude frame's". En wil dit ook zeggen dat als ik air 9 in raw of white wil hebben dat ik snel moet zijn?

Dacht eigenlijk nog een beetje te wachten tot ik zicht meer zicht had op aanbod 2012 van verschillende merken.
Hans wynants
Mountainbiker

Post by Hans wynants »

go2go2 wrote:
Hans wynants wrote:

en wss nog wat andere kleurtjes, ze wisselen tussen hun steeds wederkerend kleurenpallet, ben eens nieuwsgierig welke kleurtjes er nog gaan komen... de aircraft grey is een tussenmodel denk ik om de "oude" frame's op te krijgen, vandaar ook de scherpe prijs.[/quote]

En wat mag die scherpe prijs dan wel zijn + geldt die scherpe prijs alleen voor de aircraft grey of ook voor de de andere "oude frame's". En wil dit ook zeggen dat als ik air 9 in raw of white wil hebben dat ik snel moet zijn?

Dacht eigenlijk nog een beetje te wachten tot ik zicht meer zicht had op aanbod 2012 van verschillende merken.
het rood is mijn gedachte en komt niet van walter, om ff vergissingen te vermijden...
PhilippeBiker
Mountainbiker

Post by PhilippeBiker »

Dus deze is geen nieuwe JET 9 alu ?
http://www.bikeradar.com/gear/category/ ... 9-11-41498
Jan the Man
Mountainbiker
Location: Niner Jet9 kermit met Lefty, Niner RIP9 Tang, Singular Swift rigid

Post by Jan the Man »

PhilippeBiker wrote:Dus deze is geen nieuwe JET 9 alu ?
http://www.bikeradar.com/gear/category/ ... 9-11-41498
Dit ontwerp gaat al weer jaartjes mee. Dus geen nwe alu Jet9.

Ciao
Jan
Jan the Man
Mountainbiker

Post by Jan the Man »

fucalot wrote:Die Kona is inderdaad all-mountain, freeride, whatever... maar heeft 29 inch wielen dus hoort hier wel thuis, dacht ik. Mij lijkt dit de ideale oplossing voor mijn doeleinden en met een dubbel blad vooraan, raak je al een aardig eind. Nog een regelbare zadelpen erin en Alpen here I come. Genieten van de rit primeert nog altijd over wie het snelst aan de aankomstlijn is.
Trouwens, over die compatibiliteit, ik denk dat je xc velgjes het niet zo lang uithouden op de ruigere afdalingen en een 2de wielset zoiezo nodig zal zijn. Ook al heb je tegenwoordig genoeg naven die middels adapters in eender welk frame passen.
Deze dus :lol:

Image

Image

Dubbele crank met bash, 15mm steekas en tapered headtube, Fox Talas Terralogic en 120mm veerweg voor en achter, RS Reverb verstelbare zadelpen.

Heerlijke bike om in de bergen te spelen.

Ciao,
Jan
fucalot
Mountainbiker
Location: 2 chinezen (blacky & roadblacky),salsa horsethief, niner bsb rdo

Post by fucalot »

Yep, alleen mag de vork nog iets dikker zijn.
Image
Jan the Man
Mountainbiker

Post by Jan the Man »

fucalot wrote:Yep, alleen mag de vork nog iets dikker zijn.
]
Mee eens. Ik had de "32" al besteld, maar het 2011 model was niet meer leverbaar, en kreeg al het 2012 model (in april). 2011 zat de "34" niet in het gamma.

Ciao
Jan
Locked