ketting springt veel van tandwiel

Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
Post Reply
racers_elite
Mountainbiker

ketting springt veel van tandwiel

Post by racers_elite »

gisteren was het weer zover, ketting ging weer van het tandwiel (vooraan)
komt slecht terecht en ketting staat helemaal gewrongen.

ik ga straks vlug een nieuwe ketting halen en plaatsen.

maar aangezien dit de 2de keer is op 2 weken tijd vraag ik me af hoe ik kan verhelpen dat de ketting er zo snel afgaat bij jumps e.d.

ik ben nogal een leek op vlak van fiets-onderdelen, maar ik heb op internet al foto's gezien van dirt/freeride fiets met een extra tandwiel. zoals ik het bekeek leek dit ervoor te zorgen dat de ketting minder kon "slingeren".

dient dit onderdeel hiervoor? en kan dit gemonteerd worden op een fiets met versnellingen voor en achter of enkel voor singlespeed? en hoe noemt dit?

Image
BramDR
Mountainbiker
Location: niner air 9 raw, cannondale taurine, ridley noah team, Ridley helium, wtp justice, scott voltage v

Post by BramDR »

Hetgeen aan de buitenkant is een bashring.
racers_elite
Mountainbiker

Post by racers_elite »

BramDR wrote:Hetgeen aan de buitenkant is een bashring.
de 2 rode rollen?
BramDR
Mountainbiker
Location: niner air 9 raw, cannondale taurine, ridley noah team, Ridley helium, wtp justice, scott voltage v

Post by BramDR »

racers_elite wrote:
BramDR wrote:Hetgeen aan de buitenkant is een bashring.
de 2 rode rollen?
nee, bashring:
http://www.google.be/search?q=bashring& ... 37&bih=802
racers_elite
Mountainbiker

Post by racers_elite »

thanks, dat is wel enkel single speed blijkbaar?

rollen beperken blijkbaar wel de beweging van de ketting
BramDR
Mountainbiker

Post by BramDR »

Die bashring plaats je waar je buitenblad staat.
Die rode dingen, lijken op derriewieltjes en geleiden de ketting.

Dit is dus idd de oplossing voor uw probleem.
racers_elite
Mountainbiker

Post by racers_elite »

wat is dan de benaming van deze rollen/wieltjes?

mvg steve
RockShark
Kerstman

Post by RockShark »

De bashring zorgt dat uw ketting er niet aan de buitenkant afvalt. Die "rode wieltjes" (chainguide) zorgen ervoor dat uw ketting op uw tandwiel blijft liggen, is wel enkel bruikbaar met een enkel tandwiel vooraan en als je ISCG tabs op uw frame hebt.

Ik zou beginnen met kijken of uw voorderailleur wel goed afgeregeld is... Langs welke kant valt hij eraf? Langs de kant van uw frame of aan de buitenkant?
racers_elite
Mountainbiker

Post by racers_elite »

RockShark wrote:De bashring zorgt dat uw ketting er niet aan de buitenkant afvalt. Die "rode wieltjes" (chainguide) zorgen ervoor dat uw ketting op uw tandwiel blijft liggen, is wel enkel bruikbaar met een enkel tandwiel vooraan en als je ISCG tabs op uw frame hebt.

Ik zou beginnen met kijken of uw voorderailleur wel goed afgeregeld is... Langs welke kant valt hij eraf? Langs de kant van uw frame of aan de buitenkant?
valt te zien, laatste keer was de ketting vanop de 2de kam over de derde gegaan en tussen de kam en de pedaal terecht gekomen. daarvoor moest viel hij meestal naar het frame

ik moet wel zeggen dat ik de fiets niet echt gebruik waarvoor hij gemaakt is (jumps e.d.)
Post Reply