Ma 15/08/2011 Poperinge :: 17de Mountainbike XL

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
S-Biker Gino
Mountainbiker

Post by S-Biker Gino »

Belle wrote:
zwiebertje wrote:"zalige sint-bernardus"??
Idd. frawiwi,een wel heel pittig biertje,dat ik hier voor het eerst degusteerde!! #-o
Ben eigenlijk een wijndrinker,of één bruin biertje na een VTT,maar ditmaal met herder Alex één licht troebele versie geprobeerd!
En zéér goed bevonden,een echt klassebier dat in de kleren kroop en daarom was eentje genoeg met nog 100 km terugweg voor de boeg!
Iemand die enige achtergrond-info heeft van dit meesterlijke vocht?? :drunk:
www.sintbernardus.be

:drunk: :drunk: :drunk: :drunk:
Ja lap de aandelen gaan stijgen! en dan heb je hun Kerstbier nog niet geproefd !!!

Bij den weg, ik vond den XXL beter dan vorig jaar qua parcours !
roy111
Mountainbiker

Post by roy111 »

Dit was een volledig mooi afgewerkte mtb-tocht!

De parcourswijziging was zeker een verbetering, de terugweg van Cassel was een mooie aaneenschakeling van (lange) offroadpaden alsook het niet aandoen van de Kemmel vind ik positief.

De bevoorradingen lagen goed verdeeld en boden meer dan een biker nodig heeft. (Toch op de tijdstippen wanneer ik er was)

Ook héél positief vond ik het feit dat er voor het eerst in Poperinge een bewaakte fietsparking was maar waarvan er tot mijn grote verbazing weinig gebruik hebben gemaakt.

Na 121 km en 1600 hm was het dan ook zoals velen genieten op het terras met een frisse st bernardus.
Herder Alex²
Mountainbiker
Location: Specialized FSR Epic Comp 2007 - Fatboy Expert 2015 - Camber FSR Comp 2017

Post by Herder Alex² »

black levi wrote:
Idd. frawiwi,een wel heel pittig biertje,dat ik hier voor het eerst degusteerde!! #-o
Ben eigenlijk een wijndrinker,of één bruin biertje na een VTT,maar ditmaal met herder Alex één licht troebele versie geprobeerd!
En zéér goed bevonden,een echt klassebier dat in de kleren kroop en daarom was eentje genoeg met nog 100 km terugweg voor de boeg!
http://www.sintbernardus.be/nl/bieren.html
proost !
Zwiebertje, als je de geschiedenis van de brouwerij leest, zal je zien dat mijne kop nog niet zo vertroebeld was, om te weten dat er hier een Westvleterens toucheke aan zat :wink: :-D

Bedankt voor de compagnie trouwens.

Organisatie : =D>

Misschien 1 advies : die afdaling op de weg - ik dacht Rode Berg ? - daar mocht voor de bocht wel een waarschuwingsbord gehangen hebben in de zin van "Opgelet bocht". Ik heb daar in speedwaystijl die bocht "moeten" nemen en te zien aan de remsporen waren daar enkele rechtdoor het veld ingegaan :-D
koenvools
Mountainbiker

Post by koenvools »

Herder Alex² wrote:
black levi wrote:
http://www.sintbernardus.be/nl/bieren.html
proost !
Zwiebertje, als je de geschiedenis van de brouwerij leest, zal je zien dat mijne kop nog niet zo vertroebeld was, om te weten dat er hier een Westvleterens toucheke aan zat :wink: :-D

Bedankt voor de compagnie trouwens.

Organisatie : =D>

Misschien 1 advies : die afdaling op de weg - ik dacht Rode Berg ? - daar mocht voor de bocht wel een waarschuwingsbord gehangen hebben in de zin van "Opgelet bocht". Ik heb daar in speedwaystijl die bocht "moeten" nemen en te zien aan de remsporen waren daar enkele rechtdoor het veld ingegaan :-D
Lol ik heb die remsporen ook gezien. Er moeten er daar serieus uit de bocht gegaan zijn :P

Een drietal km voor de tweede bevoorrading op de 85km, was er in een offroad afdaling een diepe stenen put aan de linkerkant. De twee fietsers voor me waren er in gesukkeld. Een geluk dat er niemand van hen gekwetst was. Er hing wel een lint, maar die was bevestigd aan wat stengels van planten, en die lag al gans plat.

Voor de rest: een pracht van een tocht: mooi parcours, 3 goeie bevoorradingen (mooi ingedeeld telkens na ongeveer 25km), goeie bepijling, en de zon was er ook =D> .
Volgend jaar kom ik terug maar dan voor de grote toer.
polletje
Mountainbiker

Post by polletje »

https://picasaweb.google.com/merlevede.charlotte

den apres staat online

pics van parcours zullen hier ook op komen denk ik maar nog nie online ofwel nog nie publiek gemaakt.
clubje
Mountainbiker

Post by clubje »

Vraagje aan de parcoursbouwer:

als je bovenkwam op de baneberg (nieuwe beklimming), en je reed door, kwam je aan de molen (restaurant). Daar moesten we afdalen door rond het restaurant te draaien, op het asfalt (naast outside).
Waarom werd daar niet gekozen om de hoek af te steken, direct links nog voor het restaurant. Daar kan je offroad naar beneden, en kom je halfweg de asfaltbaan uit die rondom het restaurant draait.

Is dat stuk privé?
ratte
Mountainbiker

Post by ratte »

heb me net dezelfde vraag gesteld, dat technische stukje miste ik wel
Pureestoemperke
Mountainbiker

Post by Pureestoemperke »

Als parcoursbouwer, een paar antwoorden op voorgaande vraagjes :

1) Die 'geul' met losse stenen is de Rue de Bowland (flank Zwarte Berg) : vooral moeilijk omdat de stenen telkens weer worden losgewoeld door paardenhoeven...
2) Die technische afdaling links net voor restaurant 'Het Molenhof' is jammer genoeg verboden terrein voor MTB... net als vele andere paadjes in het Heuvelland die exclusief voor de wandelaars worden gehouden, net om conflictsituaties te vermijden Maar het is net door (jarenlang) overleg met diverse instanties dat we toch paadjes als die nieuwe (technical) klim van de Baneberg als mountainbiker mogen gebruiken (werd dus ook ontworpen voor de ruiters, pas op !).
Er is dus enkel jaren geleden een speciale kaart in het leven geroepen waar de diverse paden in Heuvelland elk een kleurcode kregen waarbij bepaalde paden nooit gebruikt mogen worden, sommige enkel als de weersomstandigheden het toelaten en andere permanent...
We kunnen het riskeren om ons voeten er aan te vegen (zoals bepaalde Franse organisatoren in het verleden...) maar dan is het volgend jaar over en out... en daarom werken we liever op langere termijn met helaas wel een verschrikkelijke paperassenwinkel als keerzijde van de medaille...
3) Wat die gevaarlijke afdaling (met houten chicane) in Cassel betrof : er stond wel degelijk een waarschuwingsbord maar blijkbaar vonden er enkele plaatselijken het weer leuk om dit tijdens de tocht weg te gooien...
4) Dat putje op de linkerzijde ( op de grote afstanden) niet ver van de bevoorrading in Flêtre werd opnieuw voorzien van waarschuwingslint tijdens de tocht. Dat zijn zaken die we zo snel mogelijk proberen te herstellen als we zo'n info binnenkrijgen.
clubje
Mountainbiker

Post by clubje »

Pureestoemperke wrote: 2) Die technische afdaling links net voor restaurant 'Het Molenhof' is jammer genoeg verboden terrein voor MTB... net als vele andere paadjes in het Heuvelland die exclusief voor de wandelaars worden gehouden, net om conflictsituaties te vermijden Maar het is net door (jarenlang) overleg met diverse instanties dat we toch paadjes als die nieuwe (technical) klim van de Baneberg als mountainbiker mogen gebruiken (werd dus ook ontworpen voor de ruiters, pas op !).
Dacht ik al, dat het de overdreven liefde voor de wandelaar zou zijn. Ik mountainbike al jaren op dat stukje, en nog nooit een wandelaar gezien, wat zouden ze daar ook doen op zo'n steil stukje? De meesten weten het niet eens zijn.

Chapeau nogmaals voor de parcoursbouwer, het zou niets voor mij zijn, alsmaar stuiten tegen dat onbegrip en leuke stukjes links moeten laten liggen!
sean braire
Mountainbiker

Post by sean braire »

clubje wrote:
Pureestoemperke wrote: 2) Die technische afdaling links net voor restaurant 'Het Molenhof' is jammer genoeg verboden terrein voor MTB... net als vele andere paadjes in het Heuvelland die exclusief voor de wandelaars worden gehouden, net om conflictsituaties te vermijden Maar het is net door (jarenlang) overleg met diverse instanties dat we toch paadjes als die nieuwe (technical) klim van de Baneberg als mountainbiker mogen gebruiken (werd dus ook ontworpen voor de ruiters, pas op !).
Dacht ik al, dat het de overdreven liefde voor de wandelaar zou zijn. Ik mountainbike al jaren op dat stukje, en nog nooit een wandelaar gezien, wat zouden ze daar ook doen op zo'n steil stukje? De meesten weten het niet eens zijn.

Chapeau nogmaals voor de parcoursbouwer, het zou niets voor mij zijn, alsmaar stuiten tegen dat onbegrip en leuke stukjes links moeten laten liggen!
Je zou eens moeten weten wat een werk pureestoemperke in het z'n parcours steekt. Het verdient inderdaad een "chapeau" =D>
Post Reply