Houffamarathon 2011

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
MaC'Red
Mountainbiker

Post by MaC'Red »

Emperor of the Mud wrote:
MaC'Red wrote:
Emperor of the Mud wrote:Is dat mogelijk dat het parcours NIKS veranderd tov vorig jaar? Of hebben ze het nieuwe parcours gewoon nog niet online gezet?
dat is idd goed mogelijk ja want vorig jaar reed ik de 75 en het jaar ervoor ook en ik kon de wijzigingen op 1 hand tellen eigenlijk. Is wel een voordeel ook eigenlijk want dan weet ge wat er u nog te wachten staat en kunt ge beter doseren ( voor wie dat doet natuurlijk )

MaC'Red 8)
kdacht al, kwas de gps track vd 100 aan het vergelijken met die van vorig jaar, en tis verdikke een fikse opdracht om verschillen te vinden... Soit, zo weten we wat er nog komt... Btw, voorlopig voorspellen ze 22° en een licht windje, met weinig neerslag in de dagen vooraf. Beekdoorsteken worden minder avontuurlijk dan vorig jaar wel #-o
IK rij voor het eerst de 100 dit jaar na 1 x de 60 km en 3x de 75 km. Mag ik iets meer gevaarlijke toestanden verwachten of is het zoals alle andere afstanden best mogelijke afdalingen en hellingen ??

As het droog blijft de dagen ervoor en de dag zelf zal het de saguaro blijven achteraan en de MK 2.2 vooraan.

MaC'Red 8)
Emperor of the Mud
Mountainbiker
Location: Beach/Road: Granville Pulse 40/// Dry: Granville Pulse Team Custom

Post by Emperor of the Mud »

Eerlijk gezegd heb ik voorlopig alleen maar de 100 gereden, nu het 3e jaar. Dus vergelijken met de 75 kan ik niet echt. Technisch niveau vind ik meevallen, in niks te vergelijken met RDHF. Zelfs Ardennes Trophy vond ik technischer ,en mijn technische bagage is zeker beperkt. Het enige wat er aan is, is dat het pokke- en pokkelastig is... Dus als het je eerste keer is: DOSEREN!
MaC'Red
Mountainbiker

Post by MaC'Red »

Emperor of the Mud wrote:Eerlijk gezegd heb ik voorlopig alleen maar de 100 gereden, nu het 3e jaar. Dus vergelijken met de 75 kan ik niet echt. Technisch niveau vind ik meevallen, in niks te vergelijken met RDHF. Zelfs Ardennes Trophy vond ik technischer ,en mijn technische bagage is zeker beperkt. Het enige wat er aan is, is dat het pokke- en pokkelastig is... Dus als het je eerste keer is: DOSEREN!
Qua techniek kan ik wel uit de voeten ( denk ik toch ) enkel zeer steile afdalingen daar ben ik zo niet voor te vinden. Doseren is natuurlijk het beste hé maar dit jaar fris aankomen het belangrijkste en das door te doseren ook

MaC'Red 8)
Emperor of the Mud
Mountainbiker
Location: Beach/Road: Granville Pulse 40/// Dry: Granville Pulse Team Custom

Post by Emperor of the Mud »

Eén afdaling vond ik redelijk technisch vorig jaar (als ik me het goed herinner): net voor je op het WB-parcours opkomt. Daar was het wat glibberig omdat het net aan het regenen was. tkan ook zijn omdat er net voor mij 2 op hun smikkel gegaan waren #-o ... Het uitdagenste vind ik het WB parcours en die handvol steile (tegen 30%) klimmen...
MaC'Red
Mountainbiker

Post by MaC'Red »

Emperor of the Mud wrote:Eén afdaling vond ik redelijk technisch vorig jaar (als ik me het goed herinner): net voor je op het WB-parcours opkomt. Daar was het wat glibberig omdat het net aan het regenen was. tkan ook zijn omdat er net voor mij 2 op hun smikkel gegaan waren #-o ... Het uitdagenste vind ik het WB parcours en die handvol steile (tegen 30%) klimmen...
aha die afdaling van de groene route bedoel dan wsl, die heb ik al gedaan en viel goed mee eigenlijk, allez ik ben er zonder problemen en kleerscheuren kunnen afrijden dan. Het was wel droog dan maar het begon te regenen als we aan de afdaling van het WC begonnen en dat was ook minder dan amaai, vooral die naar het brugje toe met al die groeven.

MaC'Red 8)
wasbeer2006
Mountainbiker
Location: Cannondale F29 carbon 2 2013 - SRAM XX, Hope evo stealth, Notubes arch en crest

Post by wasbeer2006 »

Ik vind houffa qua techniek aardig meevallen, ondanks dat ik slecht een dag of 10 paar jaar in het terrein rijd. Maar er kan altijd iets gebeuren.

Ik vond Theux lastiger bijvoorbeeld.

als het nat is, krijgen we natuurlijk een ander verhaal

P.S bizar die snelste tijd op de 75 van vorig jaar, dan zie je wat weersonstandigheden doen. Ik was een jaar eerder slechts 16 minuten tragen toen kurk droog, sterker nog verdroogd kurk :-)
vivkemobiel
Mountainbiker
Location: Specialized Era Expert 2015 (fully); Specialized Fate Expert 2012 en 2013 (29-er)

Post by vivkemobiel »

En ik krijg er meer en meer schrik van; vorige maandag de XL van Poperinge gereden en nog redelijk bij mijn positieven binnengekomen maar dat kan je waarschijnlijk niet vergelijken met de Houffa.
Heb al precies spijt dat ik geen kortere afstand gekozen heb.
We zullen er maar voor gaan zekers en de ganse dag dosseren en op eigen tempo rijden.
BramDR
Mountainbiker
Location: niner air 9 raw, cannondale taurine, ridley noah team, Ridley helium, wtp justice, scott voltage v

Post by BramDR »

Hoe is de 70 km te vergelijken me de 60 km van la chouffe ?
MaC'Red
Mountainbiker

Post by MaC'Red »

vivkemobiel wrote:En ik krijg er meer en meer schrik van; vorige maandag de XL van Poperinge gereden en nog redelijk bij mijn positieven binnengekomen maar dat kan je waarschijnlijk niet vergelijken met de Houffa.
Heb al precies spijt dat ik geen kortere afstand gekozen heb.
We zullen er maar voor gaan zekers en de ganse dag dosseren en op eigen tempo rijden.
@ Vivke, we vertrekken samen en komen samen terug over de meet na 100 km, de rest zien we onderweg allemaal wel. Conditioneel staat gij verder dan ik en daar twijfel ik zelfs ni over en op technisch vlak heb ik dan weer voordeel dus trekken we er elkaar weer door.
No Worries mate, the journey is more important than the destination

MaC'Red 8)
Eric B
Mountainbiker

Post by Eric B »

BramDR wrote:Hoe is de 70 km te vergelijken me de 60 km van la chouffe ?
Zelfde regio 10km meer?

Eric
Post Reply