Plaats hier alles met betrekking tot CUBE bikes

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
verochris
Mountainbiker

Post by verochris »

Wie kan mij helpen bij mijn keuze? Ik zoek een mtb frame dat ik kan kopen met een vaste carbonvork, en die ik kan monteren met zelf te kiezen onderdelen. De meeste fietsen komen al voorgemonteerd toe bij de fietsenmaker, met verende vork.
Dzjowie
Mountainbiker

Post by Dzjowie »

verochris wrote:Wie kan mij helpen bij mijn keuze? Ik zoek een mtb frame dat ik kan kopen met een vaste carbonvork, en die ik kan monteren met zelf te kiezen onderdelen. De meeste fietsen komen al voorgemonteerd toe bij de fietsenmaker, met verende vork.
Ridley biedt bikes aan met een carbon vork van de fabriek af.

Maar als je een los frame zoekt waarop je een carbon vork kan monteren, dan koop je toch gewoon eender welk frame en eender welke carbon vork?
mario
Mountainbiker

Post by mario »

Stefke wrote:Vandaag den bike es ingereden en moet zeggen dat em heel goed rijdt. Ben super tevreden van mijn aankoop. Je moet ook de gezichten zien als ik zeg hoeveel hij maar kost.
Ik ben geholpen door een zekere Starckx, een vriendelijke heer, heb ik iets gemist? :-)
Die Herr Stax had mijnen bike gereserveerd, idd ne vriendelijke typ. Die nederlandstalige dame was wel handig, maar nee je hebr voor de rest niets gemist...

Heb gisteren ook voor het eerst de LTD5 getest. Aangezien ik van een niet geveerde fiets kom is het voor mij natuurlijk een openbaring dat vorkje...en die duals...wel voorlopig niets dan lof. Ben ze al goed gewoon. Maar modderige en technische parcours heb ik er nog niet mee gereden. En die XT-schijfjes... :drunk: :drunk: ,gewoon de max!!
Stefke
Mountainbiker

Post by Stefke »

Qube wrote:
Ik denk niet dat je voor die prijs kan bedrogen
Miljaarde da's weinig zeg. Bij m'n eerste fiets had ik voor da bedrag juste nen Deore-groep, maarja toen lieten we ons nog vangen hé :evil: .

Maareuh uw zadel staat wel heel laag, zeker van de juiste framemaat?
Als ge die prijzen daar ziet kunt ge al denken wat ze er bij de fietsenmaker op pakken.

Jaja, is de juste maat, nen 20", ikzelf ben 1.83m. Het zadel heb ik pas na de foto's goedgezet.
janzonderpet
Mountainbiker

Cube Réaction 10,8 kg-- versus Trek 4700 14,0 kg

Post by janzonderpet »

Ik twijfel eraan om mij een Cube Reaction aan te schaffen. M'n huidige fiets weegt 14kg (Trek 4700) zonder drinkbus en ik had graag een wat lichter velooke gehad . Fiets gewogen als volgt : eerst alleen op de weegschaal en dan samen met fiets op de weegschaal en het verschil gemaakt = 14kg. Ik lees dat dat de Reaction 10,8 kg weegt en stel me hierbij toch enige vragen. Heeft iemand die een Cube Réaction heeft hem al eens gewogen ? 3kg verschil op een fiets zou dat een groot verschil maken ? Ik fiets voornamelijk in de Vlaamse Ardennen.
ché
Mountainbiker

Re: Cube Réaction 10,8 kg-- versus Trek 4700 14,0 kg

Post by ché »

geefmopulle wrote:Ik twijfel eraan om mij een Cube Reaction aan te schaffen. M'n huidige fiets weegt 14kg (Trek 4700) zonder drinkbus en ik had graag een wat lichter velooke gehad . Fiets gewogen als volgt : eerst alleen op de weegschaal en dan samen met fiets op de weegschaal en het verschil gemaakt = 14kg. Ik lees dat dat de Reaction 10,8 kg weegt en stel me hierbij toch enige vragen. Heeft iemand die een Cube Réaction heeft hem al eens gewogen ? 3kg verschil op een fiets zou dat een groot verschil maken ? Ik fiets voornamelijk in de Vlaamse Ardennen.
3 kg is best wel wa ze voor XC!
Bij downhill is da verschil ni echt zo nodig
Dzjowie
Mountainbiker

Post by Dzjowie »

Het opgegeven gewicht van die cube zal hoogstwaarschijnlijk aan de heel positieve kant zijn, en mogelijk ook zonder pedalen. Reken dus maar op een totaalgewicht van iets boven de 11 kg.

Verder: het komt wat raar over om een nieuwe fiets te kopen enkel en alleen omdat hij lichter is. Als je oude fiets nu stilaan versleten zou zijn, dat zou de zaak uiteraard al veranderen...
jaakdendraak
Mountainbiker

Post by jaakdendraak »

idd, als een trek 4700 14 kg weegt, durf ik er niet aan te denken wat mijn fietske weegt: (stalen) trek 820 + 2X drinkbus. Niettemin altijd content van geweest en regelmatig een aantal vederlichte mtb's achtergelaten...
casper
Mountainbiker

Post by casper »

Ik heb m'n reaction eens gewogen en hij woog 12.3 kilo en dit met 2 bidonhouders, zadeltasje met topeak alien erin.
De fiets is model 2003 met RS Duke XC vork en HS 33 remmen.

Voor de rest superfiets!!!!

groeten,
Casper :lol:
Attila
Mountainbiker

Post by Attila »

Waar kan je ne Cube kopen? Woon in Antwerpen/Boechout
Post Reply