Ma 15/08/2011 Poperinge :: 17de Mountainbike XL

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
clubje
Mountainbiker

Post by clubje »

gedewe wrote:Ik denk voor de 8e of 9e keer deze TT gereden en vind dat het op zijn geheel gezien achteruit gaat , verleden jaar stond er nog een fietsherstelling aan bevoorradingen , nu niets gezien ? Gevaarlijke oversteken zijn dan ook heel gevaarlijk . Terwijl bvb in Maarkedal aan iedere gevaarlijke weg iemand staat .Als je vergelijkt met Maarkedal , dan krijgt poperinge maar 7/10 ,Maarkedal 9/10 ,Ik denk ook minder volk dan andere jaren ?
Dan ben je blind, aan elke belangrijke oversteek stond een bordje.
Kritiek geven mag, maar als het op zo'n manier moet, zonder respect, ga dan maar vlug terug naar Maarkedal.
clubje
Mountainbiker

Post by clubje »

serge wrote:Twas een mooi ritje, 120 km afgehaspeld en genoten. Goe gedaan gasten.
Weet er nog iemand die link naar de foto's?
www.mtb-you.com

de foto's werden getrokken bij het buitenrijden van het Helleketelbos. Ik kan me indenken dat het voor de organisatie al moeilijk genoeg was om dat bos vrij te krijgen :)

ps. niet letten op de vreemde naam van de link, het is wel degelijk juist, weet nie hoe het komt.
l3m4nt
Mountainbiker

Post by l3m4nt »

gedewe wrote:Ik denk voor de 8e of 9e keer deze TT gereden en vind dat het op zijn geheel gezien achteruit gaat , verleden jaar stond er nog een fietsherstelling aan bevoorradingen , nu niets gezien ? Gevaarlijke oversteken zijn dan ook heel gevaarlijk . Terwijl bvb in Maarkedal aan iedere gevaarlijke weg iemand staat .Als je vergelijkt met Maarkedal , dan krijgt poperinge maar 7/10 ,Maarkedal 9/10 ,Ik denk ook minder volk dan andere jaren ?
bwa, de gevaarlijke oversteken stonden wel heel duidelijk aangeduid ... en 'k vond alvast dat er volk genoeg was (amai mijne frak die parking)
mahna-mahna
Mountainbiker

Post by mahna-mahna »

Vandaag de 85 km gereden (kwam op 91 km )
Prima bevoorradingen en bepijling. Wel 1x verkeerd gereden #-o .....zal eens naar de oogarts moeten.
Ik heb mij goed geamuseerd enkel het stuk tussen de 1e en de 2e bevoorrading vond ik minder , te veel veldwegen met stenen en bulten
Voor de rest was alles prima , proficiat organisatie
Lichterveldenaere
Mountainbiker

Post by Lichterveldenaere »

Vandaag voor de 7de keer op rij Poperinge gereden. voor het eerst zonder de Cassel door de mindere conditie en het wat natte parcours dat ik verwacht had. Met een oude schoolmaat en zijn neef gestart en zo samen op de 85.

Kan de reactie van de meesten beamen: toporganisatie, heel mooi parcours. De lus van de 85 zonder de kemmel was mooi. Geen bergen, wel licht glooiend en heel veel offroad (wel niet altijd van de best bollende, maar dat maakt het pittig en jammer van de regen van het voorbije weekend).

In panne gevallen door gescheurde buitenband na zowat de helft en heel snel geholpen met een nieuwe buitenband, waarvoor dank! =D> Mijn compagnon had minder geluk met remproblemen (achterrrem werkte niet meer na zowat 30km wat niet ideaal is in de heuvels).

Veel medewerkers gezien van de organisatie. Vind het dan ook overroepen om ook op alle punten nog iemand van de organisatie erbij te willen. Je kan geen volk bijmaken hé. Veel organisaties moeten het met tientallen medewerkers minder doen en deze gebruikt hun volk waar het meest nodig is.

Poperinge, doe zo voort. Jullie inspanningen worden gewaardeerd!
Last edited by Lichterveldenaere on Mon 15 Aug 2011 22:45, edited 1 time in total.
Astratommy
Mountainbiker

Post by Astratommy »

Vandaag de 85 km gereden. Buiten 2 slechte stroken was alles goed te doen. Prima organisatie, blijft telkens opnieuw bekoren. Iemand een idee van de stijgingspercentages (max/gemiddelde)?
sean braire
Mountainbiker

Post by sean braire »

Dank aan allen om af te komen. Jullie waren met 1702. We hadden het gehoopt maar met de regen van de laatste dagen vreesden we dat er veel ten onrechte gingen afhaken. Niet dus... =D>
Ook zijn we blij dat niemand de Kemmel gemist heeft. Het was een beetje een gok maar zijn achteraf bekeken blij dat jullie de nieuwe stukken in Frankrijk konden appreciëren.
De hele discussie over de vergelijking met de Herdermarathon. Wij zijn vooral blij dat er organisaties even goed of zelfs beter zijn dan ons. Dat wil zeggen dat er nog organisaties zijn die het doen om zoveel mogelijk tevreden bikers aan de finish te zien.
We hopen dit volgend jaar weer te kunnen presenteren.
Foto's komen normaal deze week op onze site. Ik hou jullie op de hoogte.
meester biek
Mountainbiker

Post by meester biek »

de 'grote' toer tot een goed einde gebracht, al had ik precies 128 km op de teller #-o
Na de cassel 2x 1 km teveel gereden (pijlltje dat er stond gemist) en net na of voor de laatste bv ook iets verkeerd gedaan zodat ik 2 keer de rode berg ben opgereden, zal wel ergens goed voor zijn :wink:
Cassel was redelijk technisch vond ik, af en toe voetje moeten zetten, ook bij enkele 'tricky' gladde stukjes het zekere voor het onzekere genomen.
Ik vond het best wel een lastige tocht, vond het vooral leuk dat heel veel stukken omgekeerd gereden werden. En ook mijn ketting snakte naar een beetje olie ...
Organisatie is zeer goed, en dat er vergeleken wordt met de herdertocht is op zich al een pluim waard.
Zelfs mijn vrouw weet dat 15 augustus een klassieker is :lol:
De Wreter
Mountainbiker

Post by De Wreter »

clubje wrote:
Dan ben je blind, aan elke belangrijke oversteek stond een bordje.
Kritiek geven mag, maar als het op zo'n manier moet, zonder respect, ga dan maar vlug terug naar Maarkedal.
Kort door de bocht "clubje"....Hij heeft het erover dat er niemand stond, niet over een plaatje....
zwiebertje
Mountainbiker

Post by zwiebertje »

Vandaag dan toch nog eens afgezakt(voor den 27-tigske keer,denk ik :roll: ) naar de wat verdere uithoek in de westhoek!
Over het algemeen vind ik de tocht er ietsje op achteruitgaan,maar het blijft een topper hoor!
Gestart met de bedoeling maar 85 te rijden,maar dan toch afgedraaid richting cassel om er even te genieten van het "point de vue"! :bounce:
Moet zeggen dat de casselstreek mijn beentjes serieus aangetast heeft,er lagen immers superlastige klimmetjes bij en idd.enkele
plaatsen waar je goed wakker moest zijn,voor de anciens wat minder problemen daar,maar voor de"nieuwelingen".........??
De voornaamste oversteken stonden idd.steeds aangeduid,maar bij de wat kleinere(maar daarom niet minder gevaarlijke)
moest je toch ook telkens goed opletten!
Vertragen,remmen en terug optrekken vergt idd. wat meer energie,en veiligheid heeft altijd een prijs!
Diegenen die geen tijd maken voor een veilige oversteek,spelen met hun leven,en vroeg of laat...........komt dat niet goed!?
Alleen de grotere afstanden bleken het zwaardere modderstuk te hebben na de eerste bev.
Zo zag je aan de streep beslijkte fietsen en mensen,maar waren er ook die precies niet vuil waren!?
Voor mij hoefde deze passage niet zo vroeg te komen,t'is niet leuk voor de ketting,de tandwielen
en de deraillerwieletjes die schreeuwden om olie,die ik niet bijhad! :oops:
Aan de tweede cats een short cut gedaan,richting Poperinge,beentjes waren moe en de rug stram van de vele hobbel-de bobbelwegels!
Al reed ik vandaag met iets meer druk dan gewoonlijk en is dit natuurlijk voor een groot stuk de oorzaak!?
Op het crossparkoertje bleken er nog velen rond te rijden die nog veel groeimarge kunnen hebben bij hun technische capaciteiten!
Uiteindelijk bijna 100 km op de teller,maar toch niet steendood-kapot aangekomen,want het biertje en het worstebroodje smaakten nog! =D>
Goei alternatieve douches,maar de fietsdouches zagen er wel iets minder uit,das dan wat meer "thuiswerk"dit jaar??!! :wink:
Post Reply