Ma 15/08/2011 Poperinge :: 17de Mountainbike XL

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gun*666
Mountainbiker

Post by Gun*666 »

Hier vandaag voor de 4 de keer komen rijden en voor de 125 km gekozen .. Deze blijft toch wel een ferm tochtje zenne waar ik elk jaar naar uit kijk . Ook vandaag ons super geammuzeerd in deze prachtige streek en genoten van elke klim en afdaling. De modder stukken die er bij waren vond ik ook wel nog leuk, dit hoort ook bij mtb he, alsook die iets gevaarlijke stukken :wink: Mij hoor je hier over niets klagen .... alles was gewoon top =D> =D>

Tot volgend jaar :wink:
flip de flipper
Mountainbiker

Poperinge

Post by flip de flipper »

De grootste afstand in 3 woorden:mooi,mooi, mooi!Zeker tot de volgende!!
uncle sam
Mountainbiker

Post by uncle sam »

Zozo, de 125km zitten er weer op voor vandejaar.
Prachtig weer, redelijk veel nieuwe stukken in het parcours, goeie bepijling, goeie bev, goeie après, etc.
Minder lastig dan vorig jaar omwille van minder hm? Tandje bijsteken zodat het nog lastiger wordt :wink:
Copain van me heeft redelijk wat pech gehad: spaak kapot in zn achterwiel, ie moest constant kopwerk doen, en 10km voort einde op de rodeberg stampt ie zn derailleur in frieten :-?
Anyway grootste deel van de rit afgesjeezed met Steven en Steven aan een veel te hoog tempo, met krampen en versleten benen tot gevolg.
Jammer van die enkele modderpoelen, want de ketting schreeuwde letterlijk voor olie vandaag.

Nogmaals merci aan de voltallige organisatie om dit (jaar ne jaar!) op poten te zetten.
Twas af :wink:

Oja, ik kon ook maar nipt stoppen voor die voetgangersluis waarvan sprake in Cassel. Remmen was precies zinloos wegens gladde groen/mos laagje in diene bergaf: Tricky :lol:
Lennert
Mountainbiker

Post by Lennert »

schone rit , zeer goede organisatie!
clubje
Mountainbiker

Post by clubje »

Voor de 3e keer deze tocht gereden, en zoals verwacht was alles weer bijna perfect in orde.

Ik kan de opmerking van iemand hier boven mij alleen maar beamen: grappig hoe sommigen van kop tot teen in de modder zitten, en anderen enkel wat stof op hun fiets hebben. Ik behoor tot de laatsten, maar ik denk dat de modderstroken vooral op de lange afstand zaten. Ik heb de 65 gedaan.

Vooral de Catsberg is leuk, omdat dat toch de heuvel is die bij mij (en vele anderen denk ik) de minst bekende is, en ook het meest te bieden heeft qua mountainbike. Bij de rode- en zwarteberg zat weinig dat ik nog niet kende, uitgezonderd natuurlijk de privé-stroken.

Poperinge heeft iets speciaals. De oranje lintjes, de gratis foto, de opsplitsingen easy/technical, de Boescheepse buk, de constante en verzorgde kilometeraanduidingen, het brugje bij de aankomst...het is alsof je verwend wordt als een koning, het enige wat je nog zelf moet doen is trappen.

Nog een opmerking voor sommige deelnemers: na het nieuwe technische deel helemaal op het einde in Poperinge (bij Vleterbeek) reden de meesten langs het linkse weggetje de stad in. Eigenlijk moet je dit rechts doen! Daar staan nog een paar leuke aangelegde plateautjes en hobbels. Spijtig dat velen dit niet meenamen.

Toch één klein puntje van kritiek (ik mag eens streng zijn voor een toertocht die de perfectie benaderd): ik had de indruk dat de bepijling dit jaar net iets minder was dan vorige jaren. Toch af en toe niet direct 100 % duidelijk (ik herinner me bv in Abele nabij restaurant de Hanekam dat het niet direct duidelijk was of we links of rechts moesten). Maar toch nooit misgereden. En ik heb gehoord dat er mensen zijn die de pijltjes telkens kwaadwillig anders hangen. Zulke mensen mogen ze voor mij opsluiten.

tot volgend jaar en bedankt aan de organisatie.

ps. volgend jaar toch een alternatieve startplaats maken zodat de mensen van 65 km ook eens de Cassel mogen doen? :)
Last edited by clubje on Mon 15 Aug 2011 20:30, edited 1 time in total.
R1ALAIN
Mountainbiker
Location: Niner AIR9RDO-NINER AIR9-Scott Spark RC900(STOLEN !)-SCOTT SCALE RC WC

Post by R1ALAIN »

Vandaag eens met mijn madam de 45km gereden, kwestie van de kerk wat in het midden te houden :wink: . Ze heeft er van genoten, tweemaal moeten afstappen wegens te steil en dit in combinatie met een mindere conditie na 2 weken vakantie...
ze vond het super en voor herhaling vatbaar en ik, ik keek ernaar en glunderde.
Khad wel graag de 85km gereden in voorbereiding voor de houffa en bouillon, maar tzal wel lukken.
clubje
Mountainbiker

Post by clubje »

oja nog bijna vergeten te melden: op de Boescheepse buk mijn ketting kapotgereden. Maximaal een kwartier moeten wachten en daar was de hulp al.

prachtig gewoon.
serge
Mountainbiker
Location: Yeti old skool. Seven Sola/IMX 29er custom, Roubaix.

Post by serge »

Twas een mooi ritje, 120 km afgehaspeld en genoten. Goe gedaan gasten.
Weet er nog iemand die link naar de foto's?
Pashley 24Mhz
Mountainbiker

Post by Pashley 24Mhz »

Waar stonden ze voor die foto's? Ik ben namelijk niemand tegengekomen die foto's stond te trekken.
gedewe
Mountainbiker

Post by gedewe »

Ik denk voor de 8e of 9e keer deze TT gereden en vind dat het op zijn geheel gezien achteruit gaat , verleden jaar stond er nog een fietsherstelling aan bevoorradingen , nu niets gezien ? Gevaarlijke oversteken zijn dan ook heel gevaarlijk . Terwijl bvb in Maarkedal aan iedere gevaarlijke weg iemand staat .Als je vergelijkt met Maarkedal , dan krijgt poperinge maar 7/10 ,Maarkedal 9/10 ,Ik denk ook minder volk dan andere jaren ?
Post Reply