Ma 15/08/2011 Poperinge :: 17de Mountainbike XL

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Kevin79
Mountainbiker

Post by Kevin79 »

Deze morgen afgezakt naar Poperinge om de 85km te trotseren maar bij de eerste stop(deze waren meer dan ok trouwens) beslist om toch maar de 65km te volgen wegens slechte benen.Wel nadien heb ik het me niet beklaagd want daar zaten ook nog ferme lastige stukken in.Een heel mooie tocht maar volgens mij wel lastiger dan vorig jaar jawadde ik heb afgezien.Ik had precies geen tijd om te recupereren want het was echt helling na helling.Om 13u ben ik thuisgekomen met kapotte beentjes.
Bedankt aan de organisatie voor de goede bepijling,stops,toerrit en ook de gratis biscuits op het einde.Tot volgend jaar misschien nu wel voor de 85km.
Sophie17
Mountainbiker

Post by Sophie17 »

45km zalig in het zonneke!Goeie tocht goe bevoorradingen gewoon SUPER.
phane
Mountainbiker

Post by phane »

Net terug van de 120 km. De organisatie is gewoon top. Wat het parkoers betreft zaten er enkele zware modderstroken in, maar ze waren op één hand te tellen, dus al bij al lag alles er prima bij. Ik heb wel een kleine opmerking over de lus op de Cassel en dan bedoel ik de lus na de bevoorrading. Ik heb daar serieus horen vloeken en veel bikers te voet gezien. Die lus lag er niet alleen moeilijk berijdbaar bij, maar was bovenal heel gevaarlijk. Dat hellingen te steil zijn om op te fietsen, kan je oplossen door ze op te wandelen, maar in het naar beneden rijden plots geconfronteerd worden met trappen of een voetgangersluis vind ik levensgevaarlijk. Toen we plots moesten remmen voor die voetgangersluis, was de algemene opmerking : 'ik denk dat hier vandaag nog iemand tegenaan knalt'. Op die korte lus moest naar mijn inziens iets teveel afgestapt worden. Misschien hier toch iets anders schikken. Maar dat is slechts een kleine opmerking, hoor. Deze rit is zondermeer de beste in de streek.
Jere BE
Mountainbiker
Location: Trek Superfly 2013 29er / Stumpjumper Comp 2013 29er

Post by Jere BE »

Zoals verwacht...een heel mooie tocht, had graag toch graag min 105 gedaan maar mijn medebiker, zag dit niet zitten. Had dan gehoopt op 85 maar hij had de benen er niet voor dus werd het maar 65km (waar ik van gehoord had dat deze wat meer klimmen was dan de 85).
Het was echt een heel leuke tocht, alles goed, bepijling, stops, grote parking,... alles gewoon, enkel jammer dat het zo snel voorbij was.

Hier zie je me vlgd jaar zeker terug al moet ik alleen 105 of meer rijden.
ReeVeS
Mountainbiker

Post by ReeVeS »

met veel plezier de 120km gereden ... schoon tochtje en voor herhaling vatbaar ... hopelijk krijg ik volgende keer enkele ploegmakkers mee voor de grote afstand ... cu next year
l3m4nt
Mountainbiker

Post by l3m4nt »

Prachtig voorbeeld van een perfect georganiseerde tocht! Gekozen voor de 65km en dat was zwaar genoeg (bij keuze easy/technisch wel telkens voor technisch gekozen :))
Erg afwisselend parcours dat qua nattigheid vlot berijdbaar was, wel grappig om zien dat de ene biker blijkbaar wel massa's meer modder meeneemt dan de andere. Sommigen hebben een paar spatjes, anderen zitten er van kop tot teen onder.
In het begin 1 keer ferm gevloekt bij de eerste passage langs dat maïsveld, miljaar was me dat zware grond.
Bevoorradingen dik in orde en net op tijd, laatste 10km was wat uitbollen maar dat was zeker niet erg. Het technische stuk in Poperinge was nog een aangename verrassing (wel 1 keer op de muil gepletst daar, maar zonder erg).

De braadworst in den après heeft meer dan gesmaakt :)
brecht krulle
Mountainbiker

Post by brecht krulle »

vamorgen de 65km gereden voor het eerst in poperinge en komt volgendjaar zeker terug , twas prachtig
vannoli
Mountainbiker
Location: Specialized S-Works 29er &Niner Sir 9 & Ridley Noah

Post by vannoli »

Gestart om de 120km te rijden en de 1ste 30km ging alles vlot en aan een laag tempo vertrokken maar dan begonnen de benen het op te geven (dees week wat ziek,en was eraan te zien) dan effe gedacht van af te slaan maar uiteindelijk toch maar op het gemak uit gereden

Veel kms gedacht van waar is de finish #-o ,wel alles opgereden enkel de laatste 2 technisch splitsingen links gelaten en easy gekozen

De 70km van gisteren en ziek zijn dees week was duidelijk teveel voor de beentjes
Cannonneke
Mountainbiker

Post by Cannonneke »

phane wrote:Net terug van de 120 km. De organisatie is gewoon top. Wat het parkoers betreft zaten er enkele zware modderstroken in, maar ze waren op één hand te tellen, dus al bij al lag alles er prima bij. Ik heb wel een kleine opmerking over de lus op de Cassel en dan bedoel ik de lus na de bevoorrading. Ik heb daar serieus horen vloeken en veel bikers te voet gezien. Die lus lag er niet alleen moeilijk berijdbaar bij, maar was bovenal heel gevaarlijk. Dat hellingen te steil zijn om op te fietsen, kan je oplossen door ze op te wandelen, maar in het naar beneden rijden plots geconfronteerd worden met trappen of een voetgangersluis vind ik levensgevaarlijk. Toen we plots moesten remmen voor die voetgangersluis, was de algemene opmerking : 'ik denk dat hier vandaag nog iemand tegenaan knalt'. Op die korte lus moest naar mijn inziens iets teveel afgestapt worden. Misschien hier toch iets anders schikken. Maar dat is slechts een kleine opmerking, hoor. Deze rit is zondermeer de beste in de streek.
Die voetgangersluis was het enige ietwat gevaarlijke obstakel, al de rest zag je mooi op voorhand :wink: (trappen werden telkens aangegeven op een bord !!)

Bevoorradingen ideaal qua tussenafstand (ong om de 25km) en zeer uitgebreid.

Inderdaad enkele verzopen stroken, met een kilo klei aan de bike tot gevolg, maar over 't algemeen zeer vlot berijdbaar parcours.

Vanaf halfweg met de clubmakkers een aardig tempo onderhouden, de 121km afgelegd in 5u30 rijtijd...
wesley snipes
Mountainbiker

Post by wesley snipes »

Proficiat aan de organisatie,
Thunder en ik hebben ons super geamuseerd.

Deze moet je gewoon gereden hebben.

=D> =D> =D>
Post Reply