Meirhaeghe sluit een comeback niet uit

Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
Post Reply
Dave the madman
Mountainbiker

Post by Dave the madman »

Epic,

Voor je zo agresief :evil: uit de hoek komt, zou je beter eens goed lezen #-o ! Ik heb nooit gehoopt op dopinggebruik om een landgenoot 3de te zien worden (ik weet niet waar je dat vandaan zou halen :drunk: ). Ik zal eerder hopen dat iedereen zuiver gereden heeft en de verdeelde plaatsen terecht zijn.

Maar geef toe: als iemand met dopinggebruik op het podium komt is dat niet eerlijk ten opzichte van iederen die volgt, zeker niet voor die personen die juist van het podium vallen hierdoor. Dat is pas triestig!
Dave the madman
Mountainbiker

Awel Po, nu zitten we op dezelfde golflengte :D
Dat is wat ik ook exact denk. Ik had enkel moeite met de cliché uitspraken, niet met het dopingprobleem op zich.

En inderdaad, Filip was ook zonder doping enorm sterk. Laten we maar hopen dat er snel een eind komt aan dopinggebruik, hoewel dat een utopie zal zijn vrees ik (dankzij de 'niet' opspoorbare dopingsoorten zoals Maria declerq er heel toevallig bij zijn thuis had; puur informatief zei hij #-o )

Laten wij nu allen de verdespijp roken (zonder enige vorm van dope erin :lol: ).
Mountainbiker
Location: Trek Elite 9.8 '04-'05-'07-'09/Trek 8500/Cannondale Flash carbon 29'er/KTM 27,5"/Specialized Epic

Post by »

Ja,iedereen zijn mening hé,een forum dient daarvoor dacht ik.. :lol:

:drunk: :drunk: :drunk: :drunk: :drunk: :drunk: ...mag ik die pijp al terug doorgeven??
Epic
Mountainbiker

Post by Epic »

Dave the madman wrote:Hermida vindt ikzelf nog één van de meets droevige personen dit jaar: zonder zijn gebruik was onze landgenoot Roel 3de geweest! Ik vondt het al verdacht dat diene type ineens zo sterk reed en de rest van het jaar geen poot gedaan heeft (uitgerust zei men eerst, maarja, dat was blijkbaar niet het enige).
Mijn reactie was niet bepaald agressief, ik las je statement en vond/vind dat niet passen. Hij is niet betrapt op gebruik dus nog altijd onschuldig in mijn boek. :-?
Dave the madman
Mountainbiker

Po: geef maar terug door, maar niks instoppen hé :D

Epic; dat moet je toch eens goed lezen vooraleer zo te reageren: ik heb NERGENS [-X gezegd dat ik daar op hoop. Of snap je het niet #-o .
PS: inderdaad, Hermida is niet veroordeeld, enkel 14 dagen geschorst. Maar indien het zo zou zijn vindt ik het triestig. En over hopen gepraat: ik hoop zelfs dat hij onschuldig is, nogal evident!

:roll:
fredjeraketje
Mountainbiker

Post by fredjeraketje »

Die mens heeft gewoon een natuurlijk hoog hematocriet, en das ni uitzonderlijk. Ik ken mensen die recreatief sporten en dus absoluut niets nemen en ook met hematocriet van 47 ...
Dave the madman
Mountainbiker

Een hoog gehalte mag zelfs indien je kan bewijzen dat je bijvoorbeeld op hoogtestage bent geweest. Mensen die op bepaalde hoogte wonen en/of veel trainen hebben ook een veel hoger gehalte.
Enkel als er een te hoge piek is, wordt epogebruik verdacht. Ik zou ook niet weten of Hermida hieraan voldoet. een feit is wel dat hij een zeer selcht voorseizoen heeft gehad (haalde netjes de top 20 maar, naderhand wel enkele podiumplaatsen). Ik dacht gehoord te hebben dat hij ziek is geweest in het voorseizoen.
Maar dit zijn zo van die gevallen dat men geen echte uitspraak durft te doen omdat het hier om een twjfelgeval gaat?
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

Hermida was gewoon op de juiste moment in vorm, mede doordat hij het meeste reserves had van alle bikers (ziek zijn heeft soms zijn voordelen)
Zijn hematocriet was hoger dan 50 , dus mocht hij niet starten , maar hij testte negatief op EPO.

hematocrietwaardes van 46 en meer zijn vrij normaal voor niet-sporters. maar bij sporters vallen die waarden naar beneden en situeren zich meestal rond de 42-44 of daaromtrent.

Wat zeg je dan van Dahle? Die kan met de mannen mee.
Dahle is het ganse jaar konstant geweest (was ook wel ziek de week na de OS, men kan niet ongestraft te veel van zijn lichaam vragen)
Dahle is nog nooit positief bevonden, bij mijn weten zelfs nog niet boven de 50 gegaan met hematocriet
Dave the madman
Mountainbiker

Inderdaad, ziek zijn heeft zo zijn voordelen. Spijtig dat de spelen en ook het WK zo laat op het jaar komen. Veel renners zijn op hun laatste krachten aan het rijden. Maarja, daar dient de Wereldbeker dan voor; een mooi gemiddelde (hoewel men ook dara geen uitval kan permiteren). Volgend jaar 10 wereldbekers waarvan 2 in Belgie, zie er al naar uit!

Dahle? Hoetje af! Wat die presteert voor een vrouw is legendarisch. Spijtig dat Belgie (nog!!) geen vrouwelijke toppers heeft. maar het komt er nog wel van, meer en meer damens doen competitie.
LuckyIron
Mountainbiker

Post by LuckyIron »

harde woorden :(

Meirhaeghe staat er nu alleen voor
za 27/11/04 - Het zit Filip Meirhaeghe niet mee. Na zijn eerste van 24 maanden schorsing wegens dopinggebruik, is er een einde gekomen aan zijn relatie met zijn Amerikaanse vriendin Susan. (HLN)

De dopingperikelen hebben niets met de breuk te maken. "Ze aardde moeilijk in België. Maar vroeger waren we altijd onderweg en zelden thuis. Toen dat wegviel, zag ze hier geen toekomst meer."

"We hadden geen ruzie. Het cultuurverschil was te groot. Ze vond België een beetje achterlijk, vrees ik. Ze leeft met me mee, maar ik heb gezegd dat ze daarvoor niet bij mij moest blijven."

"Ik zie mezelf niet meer koersen"

Filip Meirhaeghe ging van de week voor de eerste keer stempelen en weet niet hoe zijn toekomst eruitziet. Wilde hij geen mountainbikeploeg opstarten?

"Het is het perfecte moment nu Roel Paulissen een team zoekt. Ik zou nu snel moeten handelen, want over enkele weken heeft hij misschien elders getekend. Vroeger zou ik erin gevlogen zijn. Nu heb ik totaal geen zin."

"Ik vind het heel erg dat ik niet meer kan koersen, dat alles waar ik altijd voor geleefd heb nu gewoon weg is. Nu denk ik dat ik na mijn schorsing, in 2006, niet meer zal koersen."

bron: sporza.be
Post Reply