Zo 14/08/2011 Opoeteren :: Oeterdal Marathon

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
StrammerMax
Mountainbiker
Location: Minerva Starlite & Trek Fuel EX9 werd gestolen & Turner Flux & Lapièrre Zesty 514

Post by StrammerMax »

Arjan1 wrote:Gaat lekker he? Word de toertocht net zo seriues georganiseerd? Ik moet 2.5 uur rijden om er te komen maar begin nu toch te twijfelen...
Er staan geen vertrektijden op pagina 1..!
Marathon rijders geen aparte vertrektijden?
Terril een zwarte dame? Ik denk dat het een berg is..?
Iemand hier die seriues antwoord kan geven?
Nederlanders kennen geen terrils, omdat er daar geen steenkoolontginning geweest is. Vorig jaar kwamen wij samen met twee Nederlanders toe aan de bordjes die de keuze lieten tussen "met of zonder terrils". Die kerels vroegen toen ook in het voorbijrijden wat een terril was. Als je "met" kiest zult ge het direct weten, hebben wij toen geantwoord. Vlamingen kennen dat van tijdens de lessen aardrijkskunde op school of op z'n minst van de prentjes die toen in de repen chocolade staken! Waar is de tijd! Het kan goed zijn dat jonge Vlamingen ook al niet meer weten wat terrils zijn na de definitieve sluiting van de steenkoolmijnen in België. Tenzij ze in Limburg of Luik wonen of mountainbiken! Of op school een leraar hebben die meer weet dan wat er in het handboek staat en dat het gaat over een berg oude steenkool, afval uit de mijnen. Sommigen kaal, anderen intussen begroeid met bomen en struiken.

Als je meer dan 200 km moet autorijden om er te komen zou ik er ook wel twee keren over nadenken. Anderzijds zijn de grote afstanden van de toertocht het middel om kennis te maken met deze streek. Ik moet er zelf ook 110 km voor rijden.
StrammerMax
Mountainbiker
Location: Minerva Starlite & Trek Fuel EX9 werd gestolen & Turner Flux & Lapièrre Zesty 514

Post by StrammerMax »

rubber-12 wrote:
Vos in de bossen wrote:Op Buienradar geven ze voor zondag eigenlijk geen regen (tot 17.00). StrammerMax, mijn huis woont hier in de buurt :-) .... jullie komen van het noorden van ' t land !!! Stel zelfs een tijd, ik kan me beter aanpassen dan jullie hé...
Laten jullie een uur weten? Als jullie vrij vroeg starten, vertrek ik ongeveer 1 uur later voor de 100 en ga met het zware gerief. Op het gemak naar boven en als een zot naar beneden :-D . Dan zou het uur van aankomst niet zoveel mogen schelen. Wel over de terrils rijden hé :wink: .
Ik ga proberen van om 9.00 u aan de start te zijn, dat is dan drie kwartier vroeger dan vorig jaar. Misschien kan de Vos per PB een gsm-nummer doorgeven?

Over de terrils "rijden" kan ik niet garanderen. Ik zal ze op mijn manier "overschrijden". Want mijn definitie van terril is: de plek waar ik gedwongen wordt tot wandelen!
sTTevie
Mountainbiker

Post by sTTevie »

StrammerMax wrote:Nederlanders kennen geen terrils, omdat er daar geen steenkoolontginning geweest is.
uwe leraar aardrijkskunde en/of geschiedenis had toch iets beter z'n best moeten doen ...
StrammerMax
Mountainbiker

Post by StrammerMax »

Blijkbaar toch ook in Nederland! Dan zaten er in Nederland geen prentjes in de chocolade! Dan ligt het daar aan! Of omdat Arjan1 in het noorden woont!
rubber-12
Mountainbiker

Post by rubber-12 »

sTTevie wrote:
StrammerMax wrote:Nederlanders kennen geen terrils, omdat er daar geen steenkoolontginning geweest is.
uwe leraar aardrijkskunde en/of geschiedenis had toch iets beter z'n best moeten doen ...
Of zelf iets moeite doen
Google -> 'terril' typen -> eerste link

Als je op afbeeldingen klikt staat de foto met de zwarte madam ertussen.

Hopelijk geen regen morgen, anders start ik niet.
Vorig jaar zat ik in een stortbui op het laatst en zag bijna niks meer (brildrager), als je dan in een waas een bord ziet staan 'gevaarlijke afdaling' en je ziet gewoon geen afdaling, gaat de snelheid wel héél hard naar beneden kan ik je vertellen.
Vos in de bossen
Mountainbiker

Post by Vos in de bossen »

Over terrils gesproken: In Nederlands Limburg kan je nog een paar terrils vinden, Landgraaf en Geleen.
Eigenlijk is dit een stortplaats voor stenen, nadat met behulp van flotatie (Zwaar water) steenkolen van stenen gescheiden werd. Er zit natuurlijk op oudere terrils nog steenkolen tussen in, je kan dit morgen even tussen de stenen ernaar zoeken (ze branden nog na zoveel jaren), en meenemen.. :wink:
Afdaling Terril 2 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 8-[ Opletten geblazen, zeker als het nat is, wordt het spekglad en met de diepe geulen langs de trap...
aïe oeïe.... #-o #-o #-o
SkippyFIETST
Mountainbiker

Post by SkippyFIETST »

Kom ook af. De startplaats is hier 6 km vandaag maar ik heb echt zin er eens een uur of 6 rond te bollen in deze (lees mijn) prachtige streek. Net zoals vorig haar zal ik ongeveer aan km 80 weten hoe ver ik kan gaan. Had toen wel erg veel last van goesting om verder te rijden. Heb toch de 100 km afgekregen: de regen was voor mij zelfs welkom; afkoelend.... Ik was toen nog in mijn eerste jaar en ben al een 50-er. Misschien eindig ik wel met Vos in het bos.[/url]
sofeurken
Mountainbiker

Post by sofeurken »

zal voor ons ook al een aardige 185km bollen(enkel!)zijn,is een alternatief voor poperinge s'anderendaags,omdat ik dan moet werken :evil:
Vos in de bossen
Mountainbiker

Post by Vos in de bossen »

SkippyFIETST wrote:Kom ook af. De startplaats is hier 6 km vandaag maar ik heb echt zin er eens een uur of 6 rond te bollen in deze (lees mijn) prachtige streek. Net zoals vorig haar zal ik ongeveer aan km 80 weten hoe ver ik kan gaan. Had toen wel erg veel last van goesting om verder te rijden. Heb toch de 100 km afgekregen: de regen was voor mij zelfs welkom; afkoelend.... Ik was toen nog in mijn eerste jaar en ben al een 50-er. Misschien eindig ik wel met Vos in het bos.[/url]
Den deze is een 60+.......SNOTNEUS :lol:
Serge R
Mountainbiker
Location: Welke ik ook kies ferro, non-ferro of carbon koolvezel epoxy, stoempen moet ik toch

Post by Serge R »

Terug mijne nest ingekropen, geen goesting om te gaan kajakken. :(
Post Reply