Zo 21/08/2011 Jupille :: 11ième VTT les Vergers

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Post Reply
BMW
Mountainbiker

zo 21/08 2011 JUPILLE

Post by BMW »

volgende zondag deze tocht om naar uit te kijken
vlak bij de deur en zeer technisch parcours
hopelijk is t goed weer
tot dan
greetz
UHT_crabsla
Mountainbiker

Post by UHT_crabsla »

enig idee van het aantal hm ?
Headshot
Mountainbiker
Location: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Post by Headshot »

Jupille-sur-Meuse is maar 42km, nabij Herstal
zeker van dat het technisch is? op de sateliet niets dan huizen en velden te zien #-o

andere Jupille is 120km rijden, maar denk niet dat het daar nog Luik is
BMW
Mountainbiker

Post by BMW »

jupille van het bier............... :lol: :lol:
Brockie
Mountainbiker

Post by Brockie »

Aangekomen om half 9 met de 4um bikers regende het zo hard dat we toch eens goed nagedacht hebben om al dan niet te starten. Dan hebben ik en Erik (door de regenval) voor de 27 km gekozen wat toch 600hm hadden en de rest voor de 45 km met wel 1200hms. Moet zeggen dat er in de 1ste 15km al heel wat geklommen moest worden en hierin zaten ook 2 serieus technische afdalingen waar ik toch verschillende keren te voet stond (veel natte stenen en wortels). Jammer dat het deze week toch redelijk wat geregend had, waardoor het toch redelijk gevaarlijk was. Moet zeggen dat het een top organisatie was. Tocht was goed afgepijld en bevoorrading was ook goed, ook kregen we bij het einde van de tt een gratis foto wat onderweg genomen was. Al bij al toch een leuke voormiddag gehad. zeker een mooie tt, mss wel wat asfaltstroken in, maar waren vandaag zeker welkom. Een aanrader maar wel bij wat beter weer.
BMW
Mountainbiker

Post by BMW »

kleinschalige organisatie maar daarom is dat niet slechter,integendeel

parcours is gewoon super ...echt mtb waard
veel singletrack,heel technisch en veel klimmen
door de modder nog zwaarder en gevaarlijker

zelf ook 2 maal gevallen maar enkel wat schrammen en blauwe plekken dit is niks in tegenstelling tot de persoon die achter me gevallen was en die naar het ziekenhuis moest met een snee in zijn knie van 5 op 2 cm #-o

volgend jaar zeker terug op appèl hier

greetz
UBO
Mountainbiker

Post by UBO »

Ik vond dat op de 27 toch vrij veel asfalt in zat. De stukken in het bos, vooral de afdalingen, waren technisch. Bepijling vond ik niet echt super: af en toe hingen er geen pijlen op en moest je de weg zoeken aan de hand van wegmarkeringen. Ook de splitsing stond bij de bevoorrading op de weg wat slecht zichtbaar was, neem aan dat een aantal bikers dit niet gezien hebben en ipv de 45 de 27 gereden hebben. Toch heb ik nog eens genoten op de fiets na maanden inactiviteit vanwege de bouw. Hopelijk tot volgend jaar voor de 45.
Dion
Mountainbiker

Post by Dion »

Was weer een mooie tocht. De 45 km route had (gelukkig) ook wat asfalt erin zitten. De mooie en zware beklimmingen en technische afdalingen gaven alleen maar plezier!

De splitsing niet goed zichtbaar? De halve weg was vol gekalkt... Dat viel erg op. Misschien teveel gefocust op de goede bevoorrading ;-)

Volgende keer weer!
UBO
Mountainbiker

Post by UBO »

Dion wrote:Was weer een mooie tocht. De 45 km route had (gelukkig) ook wat asfalt erin zitten. De mooie en zware beklimmingen en technische afdalingen gaven alleen maar plezier!

De splitsing niet goed zichtbaar? De halve weg was vol gekalkt... Dat viel erg op. Misschien teveel gefocust op de goede bevoorrading ;-)

Volgende keer weer!
Zelf was ik niet verkeerd gereden, maar een mede-biker heeft 2 keer de 27 gereden ipv de 45. Persoonlijk vind ik dat men toch ook een bordje kan plaatsen in geval van een splitsing, zoals het eigenlijk altijd is.
Post Reply