3 nieuwe permanente routes in Beersel: goed nieuws ?

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
Post Reply
Buffalo Phil
Mountainbiker

3 nieuwe permanente routes in Beersel: goed nieuws ?

Post by Buffalo Phil »

Sinds laatste maand zijn er 3 permanente routes beschikbaar voor mountainbikers in Beersel en omgeving.

Wat een goed nieuws is voor individuele mountainbikers maar zeker niet voor clubs die toertochten organiseren. [-X

Want het gemeenteraad heeft beslist dat alleen deze parcours kunnen gebruikt worden voor toertochten!
2 uitzonderingen: Clubs van Dworp en Lot mogen een keer per jaar afwijken.

Al alle gemeenten dit voorbeeld volgen, zullen wij uiteindelijk geen nieuwe singles meer kunnen ontdekken... :(

Hier zijn de nieuwe parcours te vinden.
En hiereen artiekel van het Nieuwsblad.

Graag uw meening daarover.
Streets
Mountainbiker
Location: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf

Post by Streets »

Op die manier vermijd je overdaad. Maar als elke gemeente een dergelijk reglment uitvaardigd dan zullen de toekomende TT's betrekkelijk saai zijn.
enkel een toch in eigen gemeente. :cry:

Laat ons hopen dat ze vb.voor de hoebelbike en anders mtb tochten uit de buurt een uitzondering maken
Streets
Buffalo Phil
Mountainbiker

Post by Buffalo Phil »

Streets wrote:Laat ons hopen dat ze vb.voor de hoebelbike en anders mtb tochten uit de buurt een uitzondering maken
Streets
Het ziet er niet goed uit als je het Nieuwsblad leest:
Een groter probleem is er voor de Hoebelbike uit Vlezenbeek. De fietshappening vindt plaats in augustus en de deelnemers rijden al jaren over Beerselse veldwegen. Dat mag nu niet meer. 'Hoe we dit moeten oplossen, is ons voorlopig een raadsel', aldus de mensen van vzw Hoebelbike. 'We zijn al maanden met de organisatie bezig. Plots alles omgooien, is onmogelijk.' :cry:
Fry
Mountainbiker

Post by Fry »

Leuke overzichtelijke folder maar is er een GPS track van?
Japs
Mountainbiker

Post by Japs »

Je kan natuurlijk nog steeds nieuwe wegen ontdekken zonder dat je daarvoor een tt moet rijden he. Ik heb er ook gemengde gevoelens over. Door dezelfde wegen keer op keer te gebruiken, ga je die echt stukrijden. Nu weet ik niet in welke mate die verschillende toertochten die Beersel aandoen kort op elkaar volgen, maar toch.
De route zelf is niet zo speciaal. Waar de groene lus nog wel iets uitdaging heeft, is de rode lus echt 2x niks met veel asfalt erin. De oranje heb ik nog niet gereden, maar die zal al helemaal de moeite niet zijn. Ik zou groen en rood combineren, maar technische stukken komen er te weinig in voor. Met een 29er en een goed stel benen haspel je die toer af tegen ruim 20km/u. Zeker in Dworp zijn er veel betere/mooiere toeren te maken. Maar goed, ik appreciëer wel de inspanning die geleverd is om een goed uitgepijlde route te maken. Leuk om eens te rijden, maar snel op uitgekeken.
Buffalo Phil
Mountainbiker

Post by Buffalo Phil »

Ik geef je gelijk Japs, maar deelnemen aan georganizeerde toertochten in de weekeinde is een leuke manier om parcours te ontdekken dat je anders niet zou kunnen (gemakkelijk) zelf vinden.

Het is ook een toffe activiteit voor vrijwilligers, enz.

Als de gemeenten beslissen van MTBikers te laten rijden op gebetoneerde baantjes vind ik het niet leuk !

Het zijn toch niet die 4 tot 5 TT per jaar die de wegelingen kapot maken.

Ik denk eerder dat de cross motorfietsen de verantwoordelijk zijn, maar dat is een andere zaak.
Buffalo Phil
Mountainbiker

Post by Buffalo Phil »

Ik heb per toeval nog een andere persartiekel gevonden in het Nieuwsblad over de permanente routes in Beersel en het probleem voor toertochten organisatie. Blijkbaar is her in mei een toertocht afgelast geweest daardoor.

Het artiekel is hier te vinden.
smilefox
Mountainbiker

MTB route Beersel

Post by smilefox »

Hallo, heeft er soms iemand de vaste route, groen, bordeaux en oker van Beersel gereden? zo ja, heeft iemand het gereden met een GARMIN en deze route kan doorsturen?
Ik heb hem gereden, maar vind de verbindingsroutes NIET!

THX, =D>
Post Reply