Ma 15/08/2011 Poperinge :: 17de Mountainbike XL
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- Emperor of the Mud
- Mountainbiker
- Location: Beach/Road: Granville Pulse 40/// Dry: Granville Pulse Team Custom
Post by Emperor of the Mud »
Eerst Gomzé om de dag erna hier de 125 te bollen. Altijd plezant om de Cassel te bedwingen...
- mahna-mahna
- Mountainbiker
Post by mahna-mahna »
waarschijnlijk zak ik maandag 15/8 ook af naar Poperinge
het zal de eerste keer zijn dat ik hier mtb , ben benieuwd
het zal de eerste keer zijn dat ik hier mtb , ben benieuwd
-
vivkemobiel
- Mountainbiker
- Location: Specialized Era Expert 2015 (fully); Specialized Fate Expert 2012 en 2013 (29-er)
Post by vivkemobiel »
Aangezien ik voor de eerste keer zal deelnemen, weet ik niet wat me te wachten staat.
Zijn echte modderbanden nodig want ik ken die streek niet qua mountainbiken.
- MaC'Red
- Mountainbiker
Twee keer al gereden en toen lag het droog dus ik ben ook wel eens benieuwd. Op de weersvoorspelling geven ze de mogelijke bandenkeuze op maar is er iemand die het parcours alle dagen gaat verkennen ofzo mss ??vivkemobiel wrote:Aangezien ik voor de eerste keer zal deelnemen, weet ik niet wat me te wachten staat.
Momenteel is het de mountain king vooraan en geax saguaro achteraan wat niet meteen een modderbandje is.
MaC'Red
-
vivkemobiel
- Mountainbiker
- Location: Specialized Era Expert 2015 (fully); Specialized Fate Expert 2012 en 2013 (29-er)
Post by vivkemobiel »
Gaat gij er naartoe en zoja, welke afstand?MaC'Red wrote:Twee keer al gereden en toen lag het droog dus ik ben ook wel eens benieuwd. Op de weersvoorspelling geven ze de mogelijke bandenkeuze op maar is er iemand die het parcours alle dagen gaat verkennen ofzo mss ??vivkemobiel wrote:Aangezien ik voor de eerste keer zal deelnemen, weet ik niet wat me te wachten staat.
Momenteel is het de mountain king vooraan en geax saguaro achteraan wat niet meteen een modderbandje is.
MaC'Red
- MaC'Red
- Mountainbiker
reed ik nie mee met u ?? of hadden we nog niks afgesporken hieromtrent ??vivkemobiel wrote:Gaat gij er naartoe en zoja, welke afstand?MaC'Red wrote:Twee keer al gereden en toen lag het droog dus ik ben ook wel eens benieuwd. Op de weersvoorspelling geven ze de mogelijke bandenkeuze op maar is er iemand die het parcours alle dagen gaat verkennen ofzo mss ??vivkemobiel wrote:Aangezien ik voor de eerste keer zal deelnemen, weet ik niet wat me te wachten staat.
MaC'Red
MaC'Red
-
vivkemobiel
- Mountainbiker
Post by vivkemobiel »
MaC'Red wrote:reed ik nie mee met u ?? of hadden we nog niks afgesporken hieromtrent ??vivkemobiel wrote:Er is nog niets afgesproken maar je moet er wel geraken hé; ik ben daar van het weekend al.MaC'Red wrote: Twee keer al gereden en toen lag het droog dus ik ben ook wel eens benieuwd. Op de weersvoorspelling geven ze de mogelijke bandenkeuze op maar is er iemand die het parcours alle dagen gaat verkennen ofzo mss ??
MaC'Red
Gaat gij er naartoe en zoja, welke afstand?
MaC'Red
- MaC'Red
- Mountainbiker
ah das een ander paar mouwen waar ik geen rekening mee had gehouden. Ik weet nie welke MC'er er nog afzakt naar ginder, zal es rondvragen.vivkemobiel wrote:MaC'Red wrote:reed ik nie mee met u ?? of hadden we nog niks afgesporken hieromtrent ??vivkemobiel wrote: Er is nog niets afgesproken maar je moet er wel geraken hé; ik ben daar van het weekend al.
Gaat gij er naartoe en zoja, welke afstand?
MaC'Red
MaC'Red
- Ieperbiker
- Mountainbiker
Post by Ieperbiker »
Ik gebruik in de zomer altijd zomerbanden geax mezcal in deze streek, zowel voor als achteraan.Twee keer al gereden en toen lag het droog dus ik ben ook wel eens benieuwd. Op de weersvoorspelling geven ze de mogelijke bandenkeuze op maar is er iemand die het parcours alle dagen gaat verkennen ofzo mss ??
Bij serieuze regen op zondag bv. zal ik vooraan eventueel een Geax barro mountain opleggen omdat veel volk op het parkour automatisch leidt tot gladdere ondergrond... .
Maar momenteel ligt het heuvelland er heel droog bij(veel wind de laatste dagen heeft de streek opnieuw droog gemaakt)... enkele plassen' niet meegerekend waar je rond kunt fietsen.
Ik ben van de streek en heb gisteren nog grote delen van het parcours gereden en alles lag kurkdroog. Echter, we zijn nog geen maandag en het kan dus nog regenen.
Maandag en dinsdag heeft het ook geregend, en toch lag het woensdag dus al droog. Ik heb de indruk dat de ondergrond veel aankan wegens het droge weer van april/mei.
@ organisatie: zoals elk jaar verwacht ik een topparcours. Toch één opmerking: de casselberg wordt elk jaar beschouwd als het leukste stuk van het parcours. Echter, enkel de lange afstanden doen deze aan. Dit natuurlijk omdat de cassel een 20-tal kilometer over de grens ligt. Toch is het spijtig dat mensen met een mindere fysiek (zoals ik :)) die enkel de kortere afstanden kunnen rijden (max 80) nooit de cassel "mogen" doen.
Zou er daar op één of andere manier ooit eens een oplossing voor kunnen bestaan? Bv andere startplaats (of 2 startplaatsen). Nuja, ik weet wel, het probleem ligt eerder bij mij, ik moet maar de 125 km rijden maar toch :)
ps. iemand tip om de buk van boeschepe op te geraken? het is me nog nooit gelukt.
pps. de fiches van de parcours zijn op de site echt niet leesbaar, de afbeelding(en) zijn te klein
Maandag en dinsdag heeft het ook geregend, en toch lag het woensdag dus al droog. Ik heb de indruk dat de ondergrond veel aankan wegens het droge weer van april/mei.
@ organisatie: zoals elk jaar verwacht ik een topparcours. Toch één opmerking: de casselberg wordt elk jaar beschouwd als het leukste stuk van het parcours. Echter, enkel de lange afstanden doen deze aan. Dit natuurlijk omdat de cassel een 20-tal kilometer over de grens ligt. Toch is het spijtig dat mensen met een mindere fysiek (zoals ik :)) die enkel de kortere afstanden kunnen rijden (max 80) nooit de cassel "mogen" doen.
Zou er daar op één of andere manier ooit eens een oplossing voor kunnen bestaan? Bv andere startplaats (of 2 startplaatsen). Nuja, ik weet wel, het probleem ligt eerder bij mij, ik moet maar de 125 km rijden maar toch :)
ps. iemand tip om de buk van boeschepe op te geraken? het is me nog nooit gelukt.
pps. de fiches van de parcours zijn op de site echt niet leesbaar, de afbeelding(en) zijn te klein