Beklimming Mont Ventoux

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
fenikkel
Mountainbiker

Beklimming Mont Ventoux

Post by fenikkel »

Volgend jaar ga ik met nog 6 andere mensen naar de Mont Ventoux. Mijn vraag is hoe kan ik mij daar het best op voorbereiden. Rij nu wel wekelijks een toertocht en anders rij ik toch een BLOSO toer hier in de geburen. En dan zit ik toch op een zestig km gemiddeld. Moet ik de kms opdrijven? Moet ik op mijn voeding speciaal gaan letten (eet nu toch al vrij gezond)?
jupke
Mountainbiker

Post by jupke »

Je moet gewoon 2u aan een redelijk niveau kunnen blijven presteren cru gezegd.

Eigenlijk wil dit zeggend at u basisconditie gewoon (erg) goed moet zijn, de ene is al wat beter in klimmen dan de ander maar aangezien de Ventoux nergens extreem stijl is is het gewoon de lengte van de klim die hem lastig maakt.

Met een goede basisconditie en je eigen tempo geraak je wel boven.

Als voorbereiding, ook eens wat op de weg gaan rijden, lage intensiteit maar langere afstanden. Als dat wat goed zit kan je al eens wat hellingen in de Ardennen of zo gaan doen die gelijkaardig zijn (maar korter uiteraard).

Ik rij wel vrij veel op de weg maar heb hem vorig jaar voor de eerste keer gedaan en had er eigenlijk niet zoveel moeite mee. Bedoin centrum - topje in 1u48'53".
wortelstoemper
Mountainbiker

Post by wortelstoemper »

Ik heb de Mont Ventoux begin mei (alleen) opgereden(mijn kleine supporters in de auto) en dit viel wel best mee.Ben wel gestart langs de 'gemakkelijke' kant Sault.De eerste kilometers gingen helemaal niet vlot,maar eenmaal mijn ritme gevonden,bereikte ik snel Chalet Renard en vanaf daar begint het pas.. #-o Gestart in volle zon en het einde was in de mist met koude wind...Dit is de Mont Ventoux,dus vooral een truitje en regenjas meenemen!De laatste 6km(vanaf Chalet Renard) is een beetje afzien,maar als je wekelijks fietst,zal dit je zeker lukken!
Ik hoop volgend jaar terug te gaan en hem dan langs Bédoin te beklimmen. :drunk: ik droom er al van,de provence,zaaallig!!
Veel succes!!
martin b.
Mountainbiker

Post by martin b. »

Ik ga volgende jaar ook de Ventoux doen weet er iemand een kleine gezellige camping . Geen grote luxe camping enkel dat we daarna ons degelijk kunnen wassen . Ik reis met een motorhome
Willy D
Mountainbiker

Post by Willy D »

van de ventoux moet ge gene schrik hebben...heb hem dit jaar gereden, met de mtb en semi-slicks: vanuit Bedoin 2u08, dan gedaald naar Sault om terug naar boven te rijden (gestopt aan de chalet wegens zwaar onweer).
Gewoon uw tempo rijden, ne rappere laten gaan en nen tragere oprapen, alleen naar uw eigen kijken en goed eten en drinken.

camping: Belezy, vlak aan de voet, mooi ... maar nie veel om 't lijf 8)
martin b.
Mountainbiker

Post by martin b. »

Willy D wrote:van de ventoux moet ge gene schrik hebben...heb hem dit jaar gereden, met de mtb en semi-slicks: vanuit Bedoin 2u08, dan gedaald naar Sault om terug naar boven te rijden (gestopt aan de chalet wegens zwaar onweer).
Gewoon uw tempo rijden, ne rappere laten gaan en nen tragere oprapen, alleen naar uw eigen kijken en goed eten en drinken.

Zo'n camping zoek ik niet :lol: [-X
Willy D
Mountainbiker

Post by Willy D »

martin b. wrote:
Willy D wrote:van de ventoux moet ge gene schrik hebben...heb hem dit jaar gereden, met de mtb en semi-slicks: vanuit Bedoin 2u08, dan gedaald naar Sault om terug naar boven te rijden (gestopt aan de chalet wegens zwaar onweer).

Zo'n camping zoek ik niet :lol: [-X
spaart nochtans bagage ... enfin, der zijn waarschijnlijk campings genoeg in de buurt. Wij verbleven in een vakantiecentrum, op 15 km van Bédoin.
K&Jprojects
Mountainbiker

Post by K&Jprojects »

een vriendin van mij doet niet aan wielersport of mountainbike, ze tennist een paar keren in de week ... en dat is ook alles.
Zij is er ook opgeraakt, zonder afstappen maar op eigen tempo.
Niks speciaasl voorbereiden dus... Het lijkt mij ook wel een te doen stuk!
The Orb
Mountainbiker

Post by The Orb »

martin b. wrote:Ik ga volgende jaar ook de Ventoux doen weet er iemand een kleine gezellige camping . Geen grote luxe camping enkel dat we daarna ons degelijk kunnen wassen . Ik reis met een motorhome
Twee jaar geleden ook met de mobilhome juist voor het centrum van Bedoin op een camping gestaan. Geen grote luxe maar zeker ook geen margi-camping. Ik weet de naam niet meer maar het was aan een paardemanege dus via dat moet je het wel terugvinden.
Via de achterkant kan je inpikken op de klim vanuit Bedoin
Er zijn er daar trouwens enkele hoor!
The Orb
Mountainbiker

Post by The Orb »

martin b. wrote:Ik ga volgende jaar ook de Ventoux doen weet er iemand een kleine gezellige camping . Geen grote luxe camping enkel dat we daarna ons degelijk kunnen wassen . Ik reis met een motorhome
Twee jaar geleden ook met de mobilhome juist voor het centrum van Bedoin op een camping gestaan. Geen grote luxe maar zeker ook geen margi-camping. Ik weet de naam niet meer maar het was aan een paardemanege dus via dat moet je het wel terugvinden.
Via de achterkant kan je inpikken op de klim vanuit Bedoin
Er zijn er daar trouwens enkele hoor!
Post Reply