Houffalize

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Vintage
Mountainbiker

Post by Vintage »

dirk34 wrote:
G-m@n. wrote:
dirk34 wrote:'k ga het weekend van 15/8 naar Houffalize. Ben echter maar alleen om te fietsen.
Is dit te doen, alleen een route rijden? Kwestie van als je eens tegen de vlakte gaat.
ideaal, dan is de achouffe marathon. kan je ook gewoon rijden :wink:
Idd, kan ik doen, dan ben ik waarschijnlijk niet alleen in't bos...
Dirk ik ben er dat weekend ook met een kameraad. Zondag doen we de achouffe marathon maar als je zin hebt om op zaterdag te gaan biken... PM me dan maar :)

Grtz
Stijn
Mountainbiker

Post by Stijn »

koenvools wrote:En hoe zit dat met het permanent wereldbekerparcours waarop je kan rijden, of is dat een fabeltje?
Dat is inderdaad te rijden of toch een deel ervan. Het is niet bepijld en kronkelt zowat op en neer in het bos. Moeilijk dus om de juiste weg te vinden.
Best is om langs te gaan in het toerismekantoor en er een kaartje te vragen.
blubberduck
Mountainbiker

Post by blubberduck »

Stijn wrote:
koenvools wrote:En hoe zit dat met het permanent wereldbekerparcours waarop je kan rijden, of is dat een fabeltje?
Dat is inderdaad te rijden of toch een deel ervan. Het is niet bepijld en kronkelt zowat op en neer in het bos. Moeilijk dus om de juiste weg te vinden.
Rij eerst vooraf als opwarming gewoon de groene route n° 6 :wink: en naar het eind wanneer je op het erf van de aannemer passeert kom je eerst op de afdaling van het vroegere WB parcours en beneden kom je uit op het eigenlijke WB parcours, (normaal komen ze op dat punt van rechts maar dat is privé)
Je kan vanaf dan het volledige parcours :bounce: :drunk: rijden incl. de brugpassage boven/onder, de steile afdaling/klim 8) aan de pompiers :-D , boven op het plateau waar het wemelt van de singletracks die je uiteindelijk weer naar het bos brengen en van waar je verder de groene route kunt volgen of je kunt afdwalen op het vervolg van het echte WB parcours ( na de eerste bocht links de single track volgen ipv rechtdoor :wink: , pas op er zitten enkele zeer steile/technische stukjes tussen 8) ) en verder volgen tot je op de weg uitkomt en na +/- 20meter net aan het eerste huis moet je scherp links via een dropje weer letterlijk het bos induiken 8) :bounce: waar je de laatste afdaling hebt die uitkomt aan het houten brugje over de rivier aan het park, daar rij je naar rechts via de parking en naar rechts op de weg terug (langs de pompiers) naar de camping en net tegenover de camping kan je via een singletrack (zeeeer steil) weer naar boven waar je weer uitkomt niet ver van de dubbele brugpassage en weer op de groene route waar je weer verder kan spelen. :bounce:

Indien je naar de WB wedstrijd zijt weest gaan kijken is het niet moeilijk om de parcours na te rijden, indien je nog nooit in Houffa zijt geweest wordt het "iets" moeilijker #-o .
Have fun!
BramDR
Mountainbiker
Location: niner air 9 raw, cannondale taurine, ridley noah team, Ridley helium, wtp justice, scott voltage v

Post by BramDR »

blubberduck wrote:
Stijn wrote:
Rij eerst vooraf als opwarming gewoon de groene route n° 6 :wink: en naar het eind wanneer je op het erf van de aannemer passeert kom je eerst op de afdaling van het vroegere WB parcours en beneden kom je uit op het eigenlijke WB parcours, (normaal komen ze op dat punt van rechts maar dat is privé)
Je kan vanaf dan het volledige parcours :bounce: :drunk: rijden incl. de brugpassage boven/onder, de steile afdaling/klim 8) aan de pompiers :-D , boven op het plateau waar het wemelt van de singletracks die je uiteindelijk weer naar het bos brengen en van waar je verder de groene route kunt volgen of je kunt afdwalen op het vervolg van het echte WB parcours ( na de eerste bocht links de single track volgen ipv rechtdoor :wink: , pas op er zitten enkele zeer steile/technische stukjes tussen 8) ) en verder volgen tot je op de weg uitkomt en na +/- 20meter net aan het eerste huis moet je scherp links via een dropje weer letterlijk het bos induiken 8) :bounce: waar je de laatste afdaling hebt die uitkomt aan het houten brugje over de rivier aan het park, daar rij je naar rechts via de parking en naar rechts op de weg terug (langs de pompiers) naar de camping en net tegenover de camping kan je via een singletrack (zeeeer steil) weer naar boven waar je weer uitkomt niet ver van de dubbele brugpassage en weer op de groene route waar je weer verder kan spelen. :bounce:

Indien je naar de WB wedstrijd zijt weest gaan kijken is het niet moeilijk om de parcours na te rijden, indien je nog nooit in Houffa zijt geweest wordt het "iets" moeilijker #-o .
Have fun!
Heb je toevallig het wb parcours op gps staan?
Ik ben toen gaan kijken, maar zou het zo toch niet na kunnen rijden.
bikerboy16
Mountainbiker

Post by bikerboy16 »

Gisteren terug gekomen van 3 dagen Houffalize.

Eerste dag een kaartje gaan halen bij de toeristendienst. Op de voorkant staan de routes van Houffalize en op de achterkant ook de routes van houffalize + verbindingen naar la roche en nog een dorpje dacht ik.

Heel de nacht regen gehad en dan 's morgens vertrokken om route 5 te rijden. Deze is zeker te doen en niet heel technisch. Zitten wel wat lange klimmetjes in, maar is wel normaal in ardennen. Terug aangekomen aan de camping en dan maar gekozen om route 2 ook te doen. Deze leek me weer iets minder, maar maakte het zwaarder omdat we regen hadden onderweg. Eerst ontwijk je een beetje de plassen, maar na een tijdje ben je zo vuil en doorweekt van de regen dat je gewoon de allerdiepste plassen neemt :D.

De volgende dag prachtig weer dus gekozen voor route 6. Deze is gewoon de MAX!! mooie uitzichten + technische stroken, serieuze afdalingen... alles wat je nodig hebt :D
Route 6 komt bij het laatste dan ook op de berg waar het wereldbekerparcour is. Na hier efkes te rijden valt mijne maat, en zijn remhendel over dus hij terug naar camping... Gelukkig kwam ik een groepje hollanders tegen die het wereldbekerparcour kenden en zo vriendelijk waren om me mee te nemen ;p.. Amaai wat een parcour!! :o... Zeer steile afdalingen met losliggende rotsen waar één fout fataal kan zijn en telkens terug weer steil naar boven!! Dan de afdaling aan de kant van de brandweer (bandweerafdaliing) => Hartslag 200 (en niet van de inspanningen) :p .Een houten brugje waar je over moet, enz.....
Na terug op de top te komen zag ik de start van het fourcross gedeelte, dus deze naar benenden genomen om dan naar de camping te rijden. Het four cross parcour is ook zeker een aanrader!!

Toch een geslaagd mtb weekend ondanks de regen en wat valpartijen :D

Zeker eens de moeite!!
Harald
Mountainbiker

Post by Harald »

dirk34 wrote:'k ga het weekend van 15/8 naar Houffalize. Ben echter maar alleen om te fietsen.
Is dit te doen, alleen een route rijden? Kwestie van als je eens tegen de vlakte gaat.
Heb dat vorig jaar ook gedaan.
Aan de gedenksteen van de Koreastrijders stond ik plots oog in oog met een zwarte stier...
Maar verder geen probleem.
Een tip, hang een fluitje aan uw camlebag.
Als de GSM uit ligt en ze zoeken u is een fluitje handig.
BramDR
Mountainbiker
Location: niner air 9 raw, cannondale taurine, ridley noah team, Ridley helium, wtp justice, scott voltage v

Post by BramDR »

ist daar te doen met 2 racing ralphs 29*2.25 ?
G-m@n.
Mountainbiker

Post by G-m@n. »

BramDR wrote:ist daar te doen met 2 racing ralphs 29*2.25 ?
waarom niet?
Vintage
Mountainbiker

Post by Vintage »

Ik rij er met 2 rr 26*2.1
blubberduck
Mountainbiker

Post by blubberduck »

tuurlijk hé #-o , ik heb van de 10 dagen dat ik er op verlof was 3 dagen rondgereden met FF evo 2.0 en de 6 andere dagen met Conti Raceking SuperSonic 2.0 :wink:

grtzzz

ps. ik heb wel gps tracks van het gerden parcours, maar heb pas na 4 dagen deze opgeslegen :oops: :-? waardoor het een warboel van tracks.
Ik ga proberen van deze te kuisen... :roll: :wink:
Post Reply