Zo 07/08/2011 Profondeville :: 13ième rando Autour de l'

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Mirlong1
Mountainbiker

Re: technisch

Post by Mirlong1 »

dirtymtbiker wrote:quote Sox "Alleen spijtig dat de wat meer technische stukken ontbraken, anders was het een superrit."
???
overal over en op gereden?
Ik dacht ook al dat ik op een andere tocht zat.
In de bossen waren er toch heel wat stukken die door de modder (voor mij althans) onberijdbaar waren! Veel 'godverdommes' geroepen :roll:

Museeuw was precies ook langs de bevoorradingen gekomen, want er waren een massa wespen beschikbaar :lol:
nidecker
Mountainbiker

Post by nidecker »

Een heel schone tocht, ik en mijn vriendin hebben maar 30 km gedaan, alles was perfect voor mij.

Daarna nog gezellig gegeten daar en op ons gemak naar huis, zeker voor volgend jaar terug te komen
Marc
Mountainbiker

Post by Marc »

er was een beklimming met zééér diepe sporen waar de pedalen de zijkanten raakten.
voor de rest is er ook techniek nodig om een helling op te rijden;spoor kiezen,sturen,evenwicht,grip zoeken vanachter etc.
Ook een soepele pedaalslag, niet enkel in de beklimmingen.Ik zie regelmatig bikers die van het monent dat ze boven komen op een helling groot te groot schakelen.
Sox
Mountainbiker
Location: Torpado Nearco T82 (27,5"), Specialized Epic S-works carbon & Granville pulse 30

Post by Sox »

dirtymtbiker wrote:quote Sox "Alleen spijtig dat de wat meer technische stukken ontbraken, anders was het een superrit."
???
overal afgereden?
aan het aantal "voetgangers" die we zijn tegengekomen bij de technische stukken, "technisch" genoeg peins ik.
Wat wil je nog meer?

Dit is inderdaad één van de betere tt.
Buiten een klein stukje op de lange klim met de diepe moddersporen & de steile trap inderdaad overal op en af gereden.
Het niet of wel technisch vinden van een rit is heel persoonsgebonden.
Soms kan men een rit maar niks vinden terwijl anderen het super vonden.

Ik denk dat we het allemaal in ieder geval over één ding eens zijn.
Een mooie rit & een super organisatie.:wink:

Greetz.
IPPE
Mountainbiker

Post by IPPE »

Sox wrote:
???
overal afgereden?
aan het aantal "voetgangers" die we zijn tegengekomen bij de technische stukken, "technisch" genoeg peins ik.
Wat wil je nog meer?

Buiten een klein stukje op de lange klim met de diepe moddersporen & de steile trap inderdaad overal op en af gereden.

Greetz.
+1

Door de staat van het parkoer was dit een zware tocht,maar daarom nog geen super technische tocht.Op een paar plaatsen voetje moeten zetten(klim met diepe sporen en de trappen)maar verder zonder noemenswaardige problemen overal op en af gereden,ook de trappen 8) .
De enigste beperking was de grip van mijn achterband=>Smart Sam,niet echt gemaakt voor deze ondergrond [-X .

Zoals ik eerder gezegd heb,blijft deze tocht één van mijn favorieten =D> =D> =D> .
fatcap
Mountainbiker

Post by fatcap »

IPPE wrote:
Sox wrote:
???
overal afgereden?
Wat wil je nog meer?

Greetz.
+1

Door de staat van het parkoer was dit een zware tocht,maar daarom nog geen super technische tocht.Op een paar plaatsen voetje moeten zetten(klim met diepe sporen en de trappen)maar verder zonder noemenswaardige problemen overal op en af gereden,ook de trappen 8) .
De enigste beperking was de grip van mijn achterband=>Smart Sam,niet echt gemaakt voor deze ondergrond [-X .

Zoals ik eerder gezegd heb,blijft deze tocht één van mijn favorieten =D> =D> =D> .
+ 1
Tot volgend jaar, Profondeville! :bounce:
trashviper
Mountainbiker

Post by trashviper »

Een geheugensteuntje : vindt altijd plaats op de 1ste Zo van Augustus.

Over de rit (50km) niets dan lof, dit was mijn 2de deelname. Verleden jaar lag het veel droger en was het minder uitdagend. Dat gevaarlijk rotsstukje van verleden jaar na de start was eruit gelaten.

Nog een tip : als je mss nog mooier wil meemaken stip dan Surice (Woody Wood bikers) eens aan (was een paar weken terug).
Nog meer natuur en indrukwekkende bossen + rivierdoorwadingen + meer van de bewoonde wereld weg. Deze is voor mij de top.

De atleten onder ons kunnen daar ook een chrono en lange afstand rijden.
Marc
Mountainbiker

Post by Marc »

Of deze;op 4 september, heelveel off-road
11° RANDO DES COTEAUX DU VIROIN

Provincie: Namen

Categorie: Toertocht

Afstand: 25-35-45-55-65-85-100 km

Hoogmeters+: 300-2400 m

Aantal bevooradingen: 1-5

Aantal deelnemers in 2010: 793

Startuur: 7.30

Plaats: Centre Européen L. Delobbe, Rue Saint Eloi
nidecker
Mountainbiker

Post by nidecker »

Foto's staan op de site
Sox
Mountainbiker
Location: Torpado Nearco T82 (27,5"), Specialized Epic S-works carbon & Granville pulse 30

Post by Sox »

trashviper wrote:Een geheugensteuntje : vindt altijd plaats op de 1ste Zo van Augustus.

Over de rit (50km) niets dan lof, dit was mijn 2de deelname. Verleden jaar lag het veel droger en was het minder uitdagend. Dat gevaarlijk rotsstukje van verleden jaar na de start was eruit gelaten.

Nog een tip : als je mss nog mooier wil meemaken stip dan Surice (Woody Wood bikers) eens aan (was een paar weken terug).
Nog meer natuur en indrukwekkende bossen + rivierdoorwadingen + meer van de bewoonde wereld weg. Deze is voor mij de top.

De atleten onder ons kunnen daar ook een chrono en lange afstand rijden.
Bedankt voor de tip. :wink:
Volgens wat ik op hun site kon terugvinden aan informatie, ook een stevige tocht.
Misschien iets voor volgend jaar... :-k

Greetz.
Post Reply