Zo 07/08/2011 Profondeville :: 13ième rando Autour de l'

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
LuckyIron
Mountainbiker

Post by LuckyIron »

yep, Profondeville was weer genieten. Zo kort bij huis en een waar Ardennen-gevoel.

Pittig tochtje mede dankzij de ondergrond.

90km gedaan en had dik 2100 hoogtemeters.

http://connect.garmin.com/activity/104656739

(opgepast met de toer na te rijden, er zaten privé-stukken in!!! gelieve deze te respecteren)

8)
Sox
Mountainbiker
Location: Torpado Nearco T82 (27,5"), Specialized Epic S-works carbon & Granville pulse 30

Post by Sox »

Dit maal ook eens gekozen voor deze rit omwille van de marathon afstanden,en heb er totaal geen spijt van.
Het was de autorit van +/- 1u35 meer dan waard. :-D
Heb ook gekozen voor de 90km, uiteindelijk had ik iets meer dan 92km afgelegd & volgens de gps 2080hm overwonnen.
Het was een zeer mooie rit met veel afwisseling, klimmen & afdalingen met veel gladde stenen, mooie single tracks, modder stroken & veldwegen.
Tijdens de 1ste bevoorrading aan de praat geraakt met wat collega bikers, volgens hun zaten er in de eerste 30km al een dikke 800hm.
Onderweg was het regelmatig echt genieten van de mooie natuur & het uitzicht.
Alleen spijtig dat de wat meer technische stukken ontbraken, anders was het een superrit.
De regen van de afgelopen dagen had er wel voor gezorgd dat sommige afdalingen er glad bij lagen, dus dat maakte iets goed.
De rit was super goed uitgepijld, men maakte gebruik van oranje pijlen op een zwarte achtergrond, deze waren vanop een grote afstand reeds duidelijk zichtbaar.
Elke splitsing werd zeer duidelijk aangegeven aan de hand van pijlen met daarnaast de afstand, voor iedere afstand werd er een andere kleur achtergrond gebruikt.
Regelmatig waren er nog extra oranje pijlen op de ondergrond aangebracht met behulp van verf.
Tijdens het afdalen werd er ruim op voorhand aangegeven indien er een afslag volgde, dit is spijtig genoeg bij veel ritten niet het geval.
De bevoorradingen waren zeer uitgebreid.
Banaan,watermeloen,appelsien,noten,rozijnen,peperkoek,ice-tea,grenadine,koeken,suikerwafel,...

Dit is echt een top organisatie, deze rit is duidelijk uitgepijld door mensen die verstand hebben van het mountainbiken.
De ardennenritten die dit organisatorisch niveau halen zijn zeer schaars.
Een dikke pluim voor de organisatie!!! =D> =D> =D>

Volgende keer zeker terug van de partij. :bounce:

Hopelijk heb ik niet te veel mensen overtuigd om eens voor deze rit te kiezen. :wink:

Greetz.
LuckyIron
Mountainbiker

Post by LuckyIron »

Sox, ben jij de man van Genk toevallig waarmee ik gepraat heb aan de start/onderweg/finish?

:wink:
brunonaess
Mountainbiker

Post by brunonaess »

Super organisatie! Kheb ook de 90km gedaan (had eveneens 2100hm). Heerlijk parcours, perfecte bepijling (1 vd beste ooit), goede bevoorrading en geen drukte. Dat hoeft niks meer te zijn!
Sox
Mountainbiker
Location: Torpado Nearco T82 (27,5"), Specialized Epic S-works carbon & Granville pulse 30

Post by Sox »

LuckyIron wrote:Sox, ben jij de man van Genk toevallig waarmee ik gepraat heb aan de start/onderweg/finish?

:wink:
Ben eigenlijk van Zonhoven...
Maar waarschijnlijk heb je de sticker van mijn garagehouder gezien op mijn wagen, die is wel van Genk.:lol:

Inderdaad, dat was ik.
Nu komen we elkaar nog sneller tegen dan we dachten.:wink:

Greetz.
Jemp
Mountainbiker

Post by Jemp »

Deze morgen ook gestart voor de 90. Eigenlijk mijn eerste ardennen marathon en mijn eerste 2000+hm. In één woord: fantastisch :bounce:
Super parkoers! Parchtige klimmen en super afdalingen. Top organisatie. =D> Als ik dan toch een klein minpuntje mag geven: de spreiding van de bevooradingen. In het begin kwamen ze erg snel, maar deze op 75 km lag wel erg ver. Maar, we gaan niet zeuren over details.
Als ik niet op verlof ben volgend jaar, kom ik hier zeker terug :drunk:
5peedy
Mountainbiker

Post by 5peedy »

Kan het bovenstaande alleen maar beamen. Ook de 90 gedaan en de verplaatsing meer dan waard. Toprit die ook ergens bovenaan mijn lijstje van gereden ritten komt.
Zicky
Mountainbiker

tt

Post by Zicky »

ik heb de 70km gedaan vandaag, en het was super. Goede bevooradingen, goede afpijling,... Goede organisatie!!!!
dirtymtbiker
Mountainbiker

technisch

Post by dirtymtbiker »

quote Sox "Alleen spijtig dat de wat meer technische stukken ontbraken, anders was het een superrit."
???
overal over en op gereden?
overal afgereden?
aan het aantal "voetgangers" die we zijn tegengekomen bij de technische stukken, "technisch" genoeg peins ik.
Wat wil je nog meer?

Dit is inderdaad één van de betere tt.
dirtymtbiker
Mountainbiker

Meisenaar

Post by dirtymtbiker »

Hoi,

Gezocht: man +/- 29j, inwoner Meise
fiets Radon zwart fox vork
zaterdag Kelly gereden
Gaat een "Transalp" doen

Bijna, gans tocht tesamen gereden.