Zo 07/08/2011 Bekkevoort :: Parel van 't hageland

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
rscabmwboy
Mountainbiker

Post by rscabmwboy »

65km gedaan, idd veel kassei en bricalion wegen. Ken de streek niet goed maar als er daar veel mooie boswegskes zijn en singeltracks is het idd dat er niet meer van dat tussen zat. bepijling goed bevoorrading goed hier en daar plaske en beke moder maar zo heb ik het graag
Mistersvekke
Mountainbiker

Post by Mistersvekke »

Wie heeft der de hm's van de 48km?

Thx
rubber-12
Mountainbiker

Post by rubber-12 »

65 km gedaan.
Veel brede wegen en asfalt, ik ken de streek niet goed, maar zijn er echt geen singletracks of bosjes?
Boomgaarden in elk geval genoeg.

Mooie holle wegen, veel wind. Er was blijkbaar gisteravond nog een stortbui uitgevallen, maar er was prima rond de plassen te rijden.

Nogal wat bikers verkeken zich op de lengte van de hellingen en de tegenwind, nogal wat lijken opgeraapt :-D .
Prima bepijling, goede bevoorrading.
aan den aprés nog even getreuzeld om de allerlaatsten te zijn :wink: .
BramDR
Mountainbiker
Location: niner air 9 raw, cannondale taurine, ridley noah team, Ridley helium, wtp justice, scott voltage v

Post by BramDR »

singletracks genoeg in de buurt maar niet in het oosten van Bekkevoort, zoals nu gereden werd...
joske77
Mountainbiker

Post by joske77 »

ik had me zeer verheugd op de 65, maar mijn enthousiasme werd snel getemperd na 2 keer lek te rijden... eerst na 10 km en daarna aan de eerste bevoorrading :-(

veel dank aan de mannen van de club die me gedepanneerd hebben

en volgend jaar kom ik zeker opnieuw de 65 km rijden (met veel reserve bibas in de camelbak)
werner j bike
Mountainbiker

Post by werner j bike »

Vond het toch de moeite waard om te komen :lol: . Comentaar geven kan iedereen :evil: . Richt es een zelf in .Wij zijn er mee bezig samen met de gemeente en is niet zo sippel hoor #-o . Gewoon verderwerken je kunt toch niet voor iedereen goed doen :lol: .
peter-bastanie
Mountainbiker

Re: bergop

Post by peter-bastanie »

moensie wrote:Miljaar, véél lange heuvels. Pfft, ik heb afgezien.
volledig mee eens
voor de beginnende of terug startende biker (zoals ik) was het afzien geblazen
vond deze tocht zwaarder dan die van wijgmaal
je had bijna geen tijd om te recuperen
deze tt staat met stip genoteerd voor volgend jaar en voor de organisatie een dikke
=D> =D> =D>
carlos bananas
Mountainbiker
Location: atlas devinci, revolver fs norco, the following evil, stage pyga

Post by carlos bananas »

Vond dit maar een matige eentonige tocht.
48km = 529hm
Phille81
Mountainbiker
Location: Specialized Epic Comp (2012) + Cube Reaction GTC Team (2011) + Ridley Compact (baanslet)

Post by Phille81 »

Vandaag ook de lange tocht gedaan, met de fiets naar daar en terug (in totaal bijna 95 km), alles bij elkaar 4u17m op de bike gezeten 8-)

Eerlijk gezegd had ik van de tocht wel meer verwacht. Hoogtemeters zaten er genoeg in (mijn gps gaf 782 hm aan op 67,6 km)

Ene keer verkeerd gereden op ca. 10-15 km van het einde waar ge vlak vóór een grote baan links in een veldwegje moest. Natuurlijk ikke op die grote baan naar links gedraaid (en ik was niet alleen). Dat ging daar heel vlot naar beneden, tegen bijna 50 km/u naar beneden gebold en dan geen pijlkes zien hangen... #-o die grote baan terug omhoog gefietst met de wind vol op de kop en dan toch het correcte wegske ingedraaid :-)

Over het parcours : ik had verwacht dat er relatief veel veldwegen (langs boomgaarden en weides) zouden zijn (vergeleken met andere TT's) maar het was toch iets van het goede teveel. Zeer weinig tot geen singletracks helaas. Wel alle fruitvelden van de streek gezien :-)

Parcours was voor mij zeker zwaar genoeg omdat er toch redelijk wat pittige klimmetjes inzaten, bepijling was ok (behalve aan die grote baan).
Qua berijdbaarheid viel het heel goed mee, er lagen wel plassen maar daar kon je probleemloos naast rijden.
Enkel bij de afdalingen op de glibberige modder moest ge wel uitkijken.

Bevoorradingen waren ook in orde.
Er was redelijk wat wind, op de lange (saaiere) stukken was dit soms wel lastig, maar liever wind dan regen uiteraard. Gelukkig zijn we daarvan gespaard gebleven.

Wat ik wel goed vond van de organisatie waren de oppikpunten met daarbij gsm-nummer vermeld. In geval van problemen, zijt ge blij dat dit voorzien is. Dat zou voor mij op elke TT gedaan worden.

Volgend jaar misschien eens kijken om het parcours iets interessanter te maken :-k
Bruno1980
Mountainbiker

TT

Post by Bruno1980 »

Bepijling: zeer goed aangeduid =D>
Bevoorrading: alles wat ge nodig moet hebben =D>
Heb de 40 km gedaan en de eerste bevoorrading was wel al snel daar.

Organisatie heeft uit de streek gehaald wat er uit te halen valt. Het parcour was hier en daar zelfs verschillend met vorig jaar.
Als je richting Gelrode, Aarschot, ... trekt krijg je inderdaad veel meer singletracks, maar dan rij je misschien 10 keer/jaar hetzelfde parcour.
Tussen Bekkevoort en Halen krijg je wat je vandaag gezien hebt, maar bezie het als een training i.p.v. een organisatie af te breken.
Moesten er meer singletrack zijn, zal volgens mij de organisatie die er zeker in steken.
Zo heeft iedere streek nu éénmaal zijn karakter. Kan niet overal Langdorp en Ardennen toestanden zijn.
Post Reply