Zo 07/08/2011 Bekkevoort :: Parel van 't hageland

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
BramDR
Mountainbiker
Location: niner air 9 raw, cannondale taurine, ridley noah team, Ridley helium, wtp justice, scott voltage v

Post by BramDR »

.:bert:. wrote:
Mountain JOhler wrote:
Nazgul wrote:Vandaag heeft het hier zo goed als niet geregend, een klein zeverbuitje maar zeker niet meer.
Zo goed als niet geregend? Ik woon in Kessel-lo, uiteindelijk geen 20km van elkaar. En ik garandeer u hier heeft het een aantal keren serieus geregend.
20 km is ver genoeg uit elkaar om wel of niet in de regen te zitten. We hebben vandaag, buiten een paar buitjes gespreid over een uur of 2, geen regen gehad.

Voor wie twijfels heeft over de staat van het parkoer, dat ligt er perfect bereidbaar bij.

Trouwens, zijn we mtb'ers of niet?
Ik woon op een 3km van de start, en het heeft hier bijna heel namiddag en avond gegoten...
Hopelijk blijft vanaf nu toch droog, zodat het toch nog meevalt.
cureghempiet
Mountainbiker

Post by cureghempiet »

proficiat de megabikers zijn er in geslaagd om elke bosje en singletrackje uit de streek te weren uit hun tt.allemaal brede "brokkeljonbanen" gelijk ze hier zeggen. #-o

ge moet het maar kunnen zeg ik dan,was voor mij de eerste en laatste keer hier.
roelp
Mountainbiker

Post by roelp »

bepijling ok, bevoorradingen ook.
Maar het parcours ... toch spijt dat ik de verplaatsing naar Francorchamps niet gemaakt heb.
BramDR
Mountainbiker
Location: niner air 9 raw, cannondale taurine, ridley noah team, Ridley helium, wtp justice, scott voltage v

Post by BramDR »

Als ge hier komt rijden moet ge natuurlijk niet kilometers singletracks en technische stukken verwachten.

Iets te laat uit m'n bed om de 65+25km te doen dus enkel maar de 65 km gedaan.
gegevens:
-afstand: 65.16km
-hoogtemeters: 668 hm
-gemiddelde: 25.7km/u
-calorieën: 2153
-tijd: 2:32:12
Astamoës
Mountainbiker

Post by Astamoës »

"De tieten van het Hageland" zei een vriend. "Must do"! Ik ben van een andere mening. Op de laatste +-20 kilometer na was het een stomvervelende tocht.
Ik ben met de fiets gekomen, merkte aan de inschrijving dat er gewoonweg staalhard of is het stomweg gelogen werd over de inschrijvingskost. Voor die ene Euro blijft niemand weg maar just is just en de dame aan de inschrijving die ik erop attent maakte hoorde het in Keulen donderen. Van donderen gesproken. Het was in de eerste 20 km heel duidelijk dat het er niet zolang ervoor nog STEVIG gegoten had. Volgende buienradar was dat gisteren en dat spreekt de commentaren van gisteren toch ietwat tegen. Gelukkig kon het parcours heel wat hebben. Die dirttracks langs de snelweg en langs de windmolens hebben bijna nooit plassen, ze hebben nooit iets. Wat de meerwaarde was van het talud tussen de doornstruiken blijft me een compleet raadsel.
Na de eerste (vroege) bevoorrading was het 32 km bollen tot de volgende. Omdat het zo very very very boring was viel het me enorm op HOE lang het bollen was. Na de tweede kwam er eindelijk wat afwisseling, maar ja er bleven maar ochot 15 km te bollen. Dat viel samen met een stuk van de toch van Waanrode. Ik denk dat men dit ritje beter de Sjarel van het Hageland noemt.
Soit, na 120 km (alles met de vlo) terug thuis, geeneens wat stijf maar wel een kleine kater...
moensie
Mountainbiker

bergop

Post by moensie »

Miljaar, véél lange heuvels. Pfft, ik heb afgezien.
cureghempiet
Mountainbiker

Post by cureghempiet »

@BRAM DR idd maar deze tocht was nog saaier dan ne wegtoertOCHT.ge kunt hier gemakkelijk enkele schoon stukskes insteken en dan is alleman kontent... maja sommige personen zal het meer om de centen te doen zijn dan de mensen ne fatsoenlijke tt te geven.ik noem geen namen al heb ik wel veel goesting 8)
GeRa
Mountainbiker

Post by GeRa »

Na 2 weken vakantie viel het nog wel mee, toch wat last van de kuiten, maar met mijn nieuwe aanwinst zal ik er snel vanaf zijn nl. CEP compressiekousen gekocht op www.roozze.be. Volgende week mag het wat pittiger zijn ja.
fenikkel
Mountainbiker

Post by fenikkel »

Wij waren in Bekkevoort en toen zijn we moeten terug draaien. Was mijn helm vergeten thuis. :oops: Was wel erg teleurgesteld en zijn we de rode en blauwe toer gaan doen in Aarschot. Was al te laat voor terug naar Bekkevoort te rijden.
Kraura
Mountainbiker

Post by Kraura »

Ook hier geweest voor de 65. Omgeving is waardeloos vind ik, maar ne kameraad wou per sé hier komen rijden.

Wel stevig op mijne bek gegaan op die eerste kassei-afdaling die op de grote baan uit komt.

Bevoorrading OK, Afspuit kon wat mee druk gebruiken, parking meer dan OK, parcours: zus en zo.
Post Reply