Zo 07/08/2011 Francorchamps :: 12ème Rando VTT du Plateau Fa

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Hell Yeah !
Mountainbiker

Post by Hell Yeah ! »

Heb juist twee nieuwe banden gestoken voor deze tocht :-)
Vooraan Nobby Nic 2.25
Achteraan Racing Ralph 2.25
Wat is een goeie bandenspanning voor deze streek ?
Weeg zelf +/- 66kg en rij met binnenband...

Iemand een suggestie... Thx's
Deltaflex
Mountainbiker

Post by Deltaflex »

1.9 - 2.0 bar zou ik in jouw geval doen.
lowie
Mountainbiker

Post by lowie »

voor wie nu nog wakker is, of voor wie nu wakker wordt :

vannacht trekt (trok) er nog maar eens een laatste buienlijn over de Ardennen, maar rond 3 uur zal die gepasseerd zijn >> lekker natte ondergrond dus !
maar als het even meezit starten we in het zonnetje, want de voorspellingen zijn : half bewolkt met 's morgens een 10-tal graden, oplopend naar 16 à 19 graden = lekker bike-weer :-({|=
peerke1967
Mountainbiker
Location: Canyon Exceed CF SLX , Pinarello Dogma 65.1 Custom Build

Post by peerke1967 »

lowie wrote:voor wie nu nog wakker is, of voor wie nu wakker wordt :

vannacht trekt (trok) er nog maar eens een laatste buienlijn over de Ardennen, maar rond 3 uur zal die gepasseerd zijn >> lekker natte ondergrond dus !
maar als het even meezit starten we in het zonnetje, want de voorspellingen zijn : half bewolkt met 's morgens een 10-tal graden, oplopend naar 16 à 19 graden = lekker bike-weer :-({|=
Den deze is nog wakker.
Wat da nat betreft kan ik dit beamen, vandaag de sean kelly classic gefietst 130 km en de laaste 20 km lekker nat geworden( mijn sokjes kon ik uitwringen), in terugkomst( met de auto) veel regen gehad, ook al omdat we in de file stonden.
Hopelijk houden de benen het morgen, vandaag waren ze in elk geval heel goed.
Brockie
Mountainbiker

Post by Brockie »

Pracht tt (44km), alleen jammer dat de ondergrond en de wortels toch wel extreem nat en glad waren, dus zeker tot en met de 2de bevoorrading verschillende stroken te voet moeten doen. De wortels leken me net wat te glad om grote risico's te nemen en sommige stukken waren zelfs voor de grootste techneuten onder ons niet te doen. Na de 2 de bevoorrading waren er minder echt technische stroken wat ik zeker niet erg vond. Hoop deze tt nog eens te doen in droge omstandigheden, want dit was zeker de meest technische wat ik tot nu toe gedaan heb, maar onder deze omstandigheden mij net iets te gevaarlijk. Wel kan de bepijling toch beter kalklijnen op de grond met dit weer is niet altijd even duidelijk te volgen.
kristof gilis
Mountainbiker

44km

Post by kristof gilis »

wij ook net terug van de 44 km. begin goed de eerste 8 kilometer daarna was het eerder teleurstellend. ongeloofelijk veel wortels en stenen die er spiegelglad bijlagen waardoor er teveel stukken naar mijn goesting te voet moesten gedaan worden. na de 2 de bevoorrading begon het dan eindelijk terug leuk te worden. nog veel slijk en veel schuivers maar die stenen en wortels waren er niet meer bij.

Al bij al leuke toch maar niet een WOW effect gehad....in drogere condities was deze tocht misschien leuker geweest.
hakkeVB
Mountainbiker

Post by hakkeVB »

Vandaag de 44km gedaan, uiteindelijk is het voor mezelf bij 38km gebleven. Bedoeling was om de 55 te doen maar het is anders gelopen.
Tot de eerste bevoorrading ging het goed, maar dan die technische stukken. Zoals eerder gezegd, redelijk veel te voet gegaan.

Dan op de helling naar de 2e bevoorrading ketting over, gelukkig had iemand uit Aachen een kettingpons bij (nota aan mezelf: in de toekomst zorgen dat ge dat zelf bijhebt) Daarna kon ik verder en waren de meest steile hellingen en technische stukken gepasseerd. Op de lange grashelling naar de 3e bevoorrading opnieuw mijn ketting over. Te voet naar boven en nogmaals mijn ketting herstelt (met dank aan de mensen van de organisatie).
Terug vertrokken maar na 500m terug stuk, toen heb ik er de brui aan gegeven en depannage gebeld. Zonde van de laatste 6km want ik had em graag uitgedaan.

En deze week eens naar mijn fietsenmarchant gaan se :evil: , deze week was mijn MTB volledig in orde gebracht (inclusief nieuwe ketting) maar blijkbaar was het materiaal niet zo goed in orde.
berggeitje1
Mountainbiker

Post by berggeitje1 »

Het was inderdaad een deftig tochtje, toch het eerste gedeelte.
Velen delen waren "bereidbaar" voor de meer technische rijders, ik heb de meeste wortels goed verteerd, ik rij wel met een fully.
Dan onderleiding van Lowie enkele zeer MOOIE stukken gereden.

Ik stond ook versteld dat de organisatie sommige stukken er instak. Ik heb zelf ook enkele afdalingen enkele meters te voet gedaan.

In droge omstandigheden zou alles te doen zijn. Dus hopen dat het bij de volgende editie droog is.
mol
Mountainbiker

Post by mol »

prachtige tocht gedaan..... gladde ondergrond,spekgladde afdalingen en wortels.... I LIKE IT!!! supergoed geamuseerd.... =D>

bepijling mag iets eerder aangeduid worden,veel keer zwaar in de ankers moeten gaan en verkeerd gereden aan kasteel van reinhardstein waardoor er nog een
leuke fietspartner erbij kwam tijdens het zoeken zodat ik de laatste 30km niet alleen heb moeten rijden....

wel zwaar op sommige stukken door de modder :lol:

volgend jaar ben ik weer van de partij =P~

iemand iedee waar de genomen foto's terechtkomen?
S k u l l
Mountainbiker

Post by S k u l l »

mol wrote:iemand iedee waar de genomen foto's terechtkomen?
De foto's van vlak voor de 3e bevoorrading staan op http://www.bestphoto4you.com.
Daarnaast stonden er ook nog veel andere fotografen op het parkoer met oranje fluo jasjes.
Geen idee waar die foto's op verschijnen..
Post Reply