track stand - surplassen

Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
sammeken
Mountainbiker

track stand - surplassen

Post by sammeken »

hey iedereen,
ik ben nu al een tijdje aan het oefenen op "track stand", ik heb al veel over -hoe je dat nu het best doet- gelezen op het internet,
maar het lukt me (nog) niet

ik zou graag weten of jullie dat ook kunnen

en eventueele tips ivm remmen banden,positie,... noem maar op; mag je gerust meegeven

alvast bedankt, sam
Thunder
Mountainbiker

Post by Thunder »

Ha, een lotgenoot 8)
bij mij lukt het ook niet zo goed enkel op een licht hellend vlak begint het mij te lukken maar k moet mij wel heel goed concentreren dan.
Ik zet rechter voet voor en stuur naar links met mijn achterrem dicht. De rem lichtjes lossen om wa naar achter te rollen en dan terug lichte druk met mijn linker voet. K weet niet of da een goede techniek is :-?
Denk dat het enkel maar zal lukken door echt véél te oefenen tot het een soort reflex word.
Thomas96
Mountainbiker

Post by Thomas96 »

ik zie veel mensen al rechtstaand surplacen, mij lukt het het beste als ik zit, je moet zelf zoeken wat je het gemakelijkst vind. ik knijp de achterrem helemaal dicht en zoek dan evenwicht en draai met men stuur voor extra evenwicht en laat soms men rem wat losser.
Trevorken
Mountainbiker
Location: Canyon Nerve 9.0 LTD + Specialized Stumpjumper Fsr Expert 2008

Post by Trevorken »

Best eerst beginnen oefenen met een heel lage snelheid, en zo afbouwen naar stilstaan.
Hetgeen hier ook helpt is een goed breed stuur en brede vrij platte banden.
jokkestoemp
Mountainbiker

Post by jokkestoemp »

ik gebruik vooral mijn voorrem,stuur lichtjes gedraaid en een lichte druk op de pedalen houden.als je voelt dat je u evenwicht verliest een beetje meer druk op de pedalen rem lichtjes lossen en dan terug inknijpen als je u evenwicht terug hebt.

ik blijf zo makkelijk de tijdsduur van een rood licht ter plaatsen staan.

op een lichte helling bergop oefen is het makkelijkste dan kan je u een beetje achteruit laten bollen en dan bijduwen op de pedalen.zo hoef je u rem niet te gebruiken.
De Wreter
Mountainbiker

Post by De Wreter »

Thunder wrote: Denk dat het enkel maar zal lukken door echt véél te oefenen tot het een soort reflex word.
+1

Wintertraining techniek !
den wakkere bakker gits
Mountainbiker
Location: Monty jozef dressler Replica+scott spark 30+ maes beach 29'er+ koxx trialbike+Pyga onetwenty

Post by den wakkere bakker gits »

hier eens kijken en oefenen tot je omvalt en dan rechtstaan en terug op je velo kruipen en nog wat oefenen en daarna zou ik beginnen met nog een beetje oefenen en dan opeens zal je nog wat moeten oefenen en dan op gegeven moment zal je het gevoel krijgen en lukt het je zeker.
Niet opgeven en vooral oefenen. Is de basis voor alles dus je moet het gewoon willen kunnen.
En ik ben er het levende bewijs van zie volgende topic
http://forum.mountainbike.be/viewtopic.php?t=91043
_gertjan_
Mountainbiker

Post by _gertjan_ »

raar ik heb het er helemaal niet moeilijk mee :-)
ik denk dat de ene persoon er meer "gevoel" voor heeft dan de ander
maar er is maar 1 boodschap BLIJVEN OEFENEN dan zal het je wel lukken ;)
abbes
Mountainbiker

Post by abbes »

zouden jullie aanraden om direct te oefenen met klikpedalen of toch best eerst een periode met gewone schoenen ?
KVDB
Mountainbiker

Post by KVDB »

direct met klikpedalen
Post Reply