Beersel : Drie nieuwe permanente routes

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Buffalo Phil
Mountainbiker

Beersel : Drie nieuwe permanente routes

Post by Buffalo Phil »

Goed en slecht nieuws:
Sinds einde juni zijn er 3 nieuwe permanente routes met vaste bepijling beschikbaar in de streek van Beersel.
De Oker Route = 5.5km
De Bordeaux Route = 15km
De Groene Route = 20.5km
De initiatief is heel goed, maar...

Het gemeentebestuur van Beersel heeft beslist dat alle toertochten die langs het gemeentegebied doorrijden zijn verplicht deze parcours te gebruiken.
Er zijn maar 2 uitzonderingen: Mountainbikeclubs uit Dworp en Lot zijn toegelaten 1 keer per jaar van de parcours te mogen afwijken.

Dus voor Sabboika uit Buizingen en Hoebelbike bijvoorbeeld is het niet mogelijk af te wijken.

Meer inlichtingen over de parcours vindt U hier.

Over de polemiek, in het Nieuwsblad is hier te vinden.
Daviddg
Mountainbiker

Post by Daviddg »

Heeft iemand deze routes al gedaan en zo ja, zijn ze moeilijk/technisch? Ik fiets wel eens graag over onverharde wegen enz, maar een echte mountainbiker ben ik niet en ploeteren in de modder vind ik ook maar niks :P :oops:
Japs
Mountainbiker

Post by Japs »

Niet technisch en zeker ook niet te modderig. Denk dat in de hele lus maar 1 technisch stuk zit en dat is de klim naar La Fresnaye. Gaat redelijk steil op en dan komen daar nog zo een paar vervelende wortels. Indien nat zeer moeilijk om daar boven te geraken. De rest is met een cyclocrossfiets ook wel te doen.
Buffalo Phil
Mountainbiker

Post by Buffalo Phil »

Ik ben niet helemaal akkoord met Japs. Ik heb gisteren voor de eerste keer de Groene Route gereden (20.5km). Heel leuk, maar wel technisch op bepaalde plaatsen. Ik heb wel 3 keer m'n mountainbike moeten te voet duwen. Ik vraag me af hoe Japs de trappen langs de kerk van Alsemberg omhoog rijdt bij voorbeeld? Maar globaal is het een heel goede verassing en ik heb me zeker goed geamuseerd. Ik woon niet zo ver, rijd al 4 jaar en heb 3/4 van de wegen ontdekt.
Daviddg
Mountainbiker

Post by Daviddg »

Het lijkt dus toch redelijk te doen. Als ik terug thuis ben zal ik het dan ook eens proberen :-D .

@ Buffalo Phil, Toen ik enkele weken geleden de Alsemberg aan het oprijden was zag ik aan die trappen de bepijling waarvan ik dacht dat het voor die nieuwe mountainbike route moest zijn, maar ik vond dat nogal raar omdat je daar inderdaad niet kan opfietsen (ik toch niet...).
Goed om te weten dat dat dus inderdaad de pijlen zijn die ik moet volgen :roll:

Niet teveel huizen met loslopende honden op de route? Na enkele confrontaties heb ik er een fameuze schrik van opgelopen :-? :evil:
Japs
Mountainbiker

Post by Japs »

Buffalo Phil wrote:Ik vraag me af hoe Japs de trappen langs de kerk van Alsemberg omhoog rijdt bij voorbeeld?
Gewoon stuur omhoog trekken en zien dat je genoeg snelheid hebt om uw achterwiel er ook telkens op te zetten.
Gewoon even ter info, hoe snel heb je die toer gereden?

Honden valt mee. Eentje tegengekomen maar dat was van wandelaars. Scharminkel kwam wel lastig doen maar ik stond al naast mijn fiets en da beest mag van geluk spreken dat hij niet dicht genoeg gekomen was of hij had nen trap gekregen waar hij niet goed van zou geweest zijn.
Buffalo Phil
Mountainbiker

Post by Buffalo Phil »

Ik heb zondag de 3 routes na elkaar gereden: groen, rode, oranje en terug.

Heel leul, alhoewel de oranje wel een beetje saai is (veel banen).

De groen en de rode blijven de meest "mountainbike" stijl.

Ik heb wel beseft dat er veel meer te doen is in de streek : andere single tracks in de bossen en velden. Ik vraag me af waar ik een kaart met al die wegen kan vinden?
Japs
Mountainbiker

Post by Japs »

Heb je een GPS? Anders wil ik wel eens een leuke route voor je opstellen. Of als je eens samen wil gaan rijden Laat maar weten.
ikkenick
Mountainbiker

Post by ikkenick »

Ik wou afgelopen weekend de groene route doen (vertrekkende vanaf het voetbalveld in Dworp). Op de weg naar Alsemberg bleek algauw dat er verschillende pijltjes al gevandaliseerd zijn. We zijn uiteindelijk de route kwijtgeraakt, om ze wat later terug op te pikken (ken de streek wel wat). Maar later in Beersel was het weer prijs, weer pijltjes die ontbraken... Onderweg nog paar andere bikers tegengekomen die ook op zoek waren naar de juiste weg. Jammer, want op zich wel mooie streek en tof parcours.

Ik heb een gps track gevonden (nog niet gereden), te vinden op http://connect.garmin.com/activity/105326350 , ga dat een van de dagen wel eens opnieuw rijden.

Ik heb ook mailke naar gemeente Beersel gestuurd om de verdwenen pijltjes te melden.

Nick.
Japs
Mountainbiker

Post by Japs »

Gevandaliseerd? Zijn anders stevige paaltjes die niet zomaar weg te halen zijn denk ik. Zal die nog eens rijden en zien waar er iets ontbreekt. Of als je eens samen wil rijden... Weet veel mooiere wegjes dan die van de vaste route.
Post Reply