edge 800 .... ?

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
BramDR
Mountainbiker
Location: niner air 9 raw, cannondale taurine, ridley noah team, Ridley helium, wtp justice, scott voltage v

Post by BramDR »

Vandaag voor het eerst de edge 800 gebruikt om te navigeren. Ben er geraakt, maar had ingesteld dat hij on road moest blijven, maar dat was niet altijd het geval.

Ben naar het grasbos in diest gereden, heeft iemand toevallig de ronde daar op gps staan. Ik was er was verloren gereden door wegenwerken dus een route zou handig zijn.
Reflex
Mountainbiker

Post by Reflex »

Wil je onroad of offroad rijden? Want ik heb wel een aantal offroad toertochten in Diest.
BramDR
Mountainbiker
Location: niner air 9 raw, cannondale taurine, ridley noah team, Ridley helium, wtp justice, scott voltage v

Post by BramDR »

Reflex wrote:Wil je onroad of offroad rijden? Want ik heb wel een aantal offroad toertochten in Diest.
Offroad natuurlijk, maar ik wou gewoon on road naar de bosberg rijden.

Offroad ritten van diest zou ik graag hebben, zou daar schoon zijn om te rijden heb ik horen zeggen.
En dan kan ik eens uittesten of het lukt om routes op de gps te zetten.
on6hp
Mountainbiker

Post by on6hp »

BramDR wrote:
Reflex wrote:Wil je onroad of offroad rijden? Want ik heb wel een aantal offroad toertochten in Diest.
Offroad natuurlijk, maar ik wou gewoon on road naar de bosberg rijden.

Offroad ritten van diest zou ik graag hebben, zou daar schoon zijn om te rijden heb ik horen zeggen.
En dan kan ik eens uittesten of het lukt om routes op de gps te zetten.
Probeer eens http://www.gpsies.com/home.do#11_50.975 ... 97869085_p
Reflex
Mountainbiker

Post by Reflex »

De gps track database Belgie 2010 van Kraksontracks bevat 3 tochten in Diest met verschillende lengtes.
RigolleM
Mountainbiker

Post by RigolleM »

on6hp wrote: Gedownloade routes zijn meestal geen routes maar tracks, als kruimelspoor na te rijden. De 800 zal die wel automatisch omzetten naar een route maar de begeleiding zal je niet hebben helaas. Als je dit zowiezo wil kan je die laten omzetten naar een route en laten herberekenen met je kaartmateriaal, maar ik heb daar geen goede ervaringen mee. Het gemakkelijkst is die terug te hertekenen als een route in MapSource of Basecamp, of anders die gewoon narijden als kruimelspoor.
My 2 cents,
P.
Nochtans werk ik enkel met tracks en heb wel begeleiding.
RigolleM
Mountainbiker

Post by RigolleM »

BramDR wrote:Vandaag voor het eerst de edge 800 gebruikt om te navigeren. Ben er geraakt, maar had ingesteld dat hij on road moest blijven, maar dat was niet altijd het geval.
Om te navigeren op de baan moet je een kaart selecteren zoals CN of OSM, om te navigeren offroad heb je een topo kaart nodig.
on6hp
Mountainbiker

Post by on6hp »

RigolleM wrote:
on6hp wrote: Gedownloade routes zijn meestal geen routes maar tracks, als kruimelspoor na te rijden. De 800 zal die wel automatisch omzetten naar een route maar de begeleiding zal je niet hebben helaas. Als je dit zowiezo wil kan je die laten omzetten naar een route en laten herberekenen met je kaartmateriaal, maar ik heb daar geen goede ervaringen mee. Het gemakkelijkst is die terug te hertekenen als een route in MapSource of Basecamp, of anders die gewoon narijden als kruimelspoor.
My 2 cents,
P.
Nochtans werk ik enkel met tracks en heb wel begeleiding.
Ondertussen zitten we met dubbel posts. Mijn reaktie was op gebruiker ad24, maar ondertussen is er ook al een andere topic gestart waar je ook aangeeft dat je de route/track aanpast in MapSource. Als hij de tips van jou en Reflex in de verschillende topics volgt zal hij wel een oplossing vinden die voldoet aan zijn eisen.
Groeten,
P.
BramDR
Mountainbiker

Post by BramDR »

Iemand al eens meegemaakt, ik wil de coordinaten van een plaats ingeven, maar als ik bij waarheen, op coordinaten klik wordt dat gewoon blauw maar er gebeurt niets...
on6hp
Mountainbiker

Post by on6hp »

BramDR wrote:Iemand al eens meegemaakt, ik wil de coordinaten van een plaats ingeven, maar als ik bij waarheen, op coordinaten klik wordt dat gewoon blauw maar er gebeurt niets...
Dus je krijgt ook geen scherm met Noord en Oost coordinaten? Dat is merkwaardig ... nog niet meegemaakt nee.
Post Reply