Hoeilaart- Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Tom-s
Mountainbiker

Post by Tom-s »

Vandaag het rondje eens gedaan.
Het is een supersnel rondje.
Ik dacht ook dat het 27km was terwijl ik uiteindelijk maar aan de 22km kwam. (Ik heb het dan wel over het gedeelte daadwerkelijk in het bos).
De singletracks zijn inderdaad leuk. Deze had ik al eens eerder gereden in een TT vanuit overijse. Ik vroeg me toen al af welke bloso route dat zou zijn.
Het is jammer de route zo ver weg is (Heverlee groen/blauw --> overijse rood/groen/blauw --> Hoeilaart --> overijse blauw/groen/rood --> Heverlee blauw/groen, dat is een hele tocht voor mij.), anders zou ik hem vaker rijden. Leuk rondje om op snelheid overheen te gaan, bepijling is duidelijk genoeg).
Aanrader voor de beginnende MTB'er. =D>
minartdim
Mountainbiker

Post by minartdim »

Vandaag stukje van neroroute gedaan. Speciaal aangelegde singletrack gedaan. Voor mij was die kwasie onberijdbaar geworden maar ze waren er vandaag nog aan aan t werken en hem nog aan t verfraaien. En ik moet zeggen, amai, knap werk, hij is terug schitterend berijdbaar geworden en nog mooier ingekleed.

Checken !!!
Helmut B
Mountainbiker
Location: Cannondale F400 mudbike (2002), Kona Honzo AL/DL (2016)

Post by Helmut B »

Vorige week heb ik de route in Hoeilaart 2 x na elkaar gedaan. De eerste keer was het wat zoeken naar sommige pijltjes. oa net na dat stuk langs de spoorlijn. Je moet er naar rechts en dan direct de baan over terug het bos in. Dat pijltje staat niet zo goed opgesteld. Stukje langs de spoorlijn is wel cool, met kombochten en jumps (voor mij toch iets te hoog die jumps...)
Voor herhaling vatbaar.
K&Jprojects
Mountainbiker

Post by K&Jprojects »

Wij hebben deze route gedaan met beginners.
Super leuke route voor hun. Een aantal singletracks die afgewisseld worden met lange stukken vals plat (vaak), ideaal!
Enkel het stukje aan het spoor (of ja, ik dacht toch dat dat het spoor was, wat links van ons lag), bevat wat trapjes. Daar was het te smal en te gevaarlijk voor hen... Verder: leuke route!
K&Jprojects
Mountainbiker

Post by K&Jprojects »

Ondertussen ook een filmpje.
Zoals gezegd: leuke route voor beginners, de gevorderden zullen zich hier wel vervelen...

http://vimeo.com/28125141
Post Reply