Overzicht 29er banden

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Zombiker
Mountainbiker

Post by Zombiker »

kevx wrote:
MC Tim wrote: Man zeg, die hebben toch scherpe prijzen. Heb de site via topic hier vorige week pas ontdekt. Goedkoop qua wielen en nu banden... Denk dat ik daar eens in de toekomst ga bestellen.
bij mij idem, vorige week de site ontdekt en de prijzen van sommige dingen echt scherp. Heb mij direct een serieuze bestelling cadeau gedaan :-D als alles verloopt volgens plan ga ik hier int vervolg bestellen!
Merci voor de reminder van die link/shop net nu ik mijn oud setje wielen heb opgesmoord :-D

Zo'n NoTubes velgen, daar passen geen Mavic-ventielen in zeker?
Iemand daar kennis van?
M'n UST-Mavic ventielen zijn rechthoekig aan de voet waar die ZTR's blijkbaar rond zijn als ik het goed kan zien?
_alain_
Mountainbiker

Post by _alain_ »

Ik rij zelf met zelfgemaakte ventielen van oude binnenbanden op ZTR velgen,
dus zie ik niet in dat een Mavic ventiel niet zou passen.
Hans wynants
Mountainbiker

Post by Hans wynants »

het lukt wel maar is niet zo indeaal dicht te krijgen...

ook die van shimano zijn lastiger dicht te krijgen door de vierkante blok.

ook zijn 1 van de 2 ventielen niet beschikbaar omdat de schroefdraad op het ventiel niet tot beneden loopt en je dus te weinig schreofdraad hebt en je ventiel niet krijg vastgedraaid...

de originele ventielen van notubes zijn veruit de beste, zijn rond en conisch dus ze klennen echt het volledig gat dicht!!!
MirFlash
Mountainbiker

Post by MirFlash »

Daarom dat Mavic Oringen meelevert.

"Marcheren" goed maar zijn te kort om echt bruikbaar te zijn. Bij sommige velgen.
fillebiker
Mountainbiker

Post by fillebiker »

op de fotos van de nieuwe bontager superfly is een nieuw bonty bandje te zien. lijkt en copie van de renegades en zien er in alle geval snel uit!
malmedy
Mountainbiker

Post by malmedy »

Heeht er iemand ervaring met de maxis aspens of crosmark?
madskatingcow
Mountainbiker
Location: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Post by madskatingcow »

Crossmarks hebben nogal weinig grip en het profiel loopt snel vol. Lossen nadien vrij moeilijk de modder.

Mijn maat heeft de Aspen's : na ongeveer 2000km zijn ze pas versleten. Zeer slijtvaste band, met relatief goede grip indien op lage druk gereden. Zeer tevreden van.
Hoezo
Mountainbiker

Post by Hoezo »

Heb nu de Specialized S-works Fast trak 29 x 2.0 ( 2012) liggen van voor . Gewicht 516 gr. Direct dicht en na een week geen drukverlies. Moet ze enkel nog eens stevig testen.
madskatingcow
Mountainbiker
Location: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Post by madskatingcow »

Als je die banden ooit wegdoet : stuur me een pb !
MC Tim
Mountainbiker

Post by MC Tim »

Hoezo wrote:Heb nu de Specialized S-works Fast trak 29 x 2.0 ( 2012) liggen van voor . Gewicht 516 gr. Direct dicht en na een week geen drukverlies. Moet ze enkel nog eens stevig testen.
Ik heb de FastTracks achterop liggen en ben er content van. Bollen goed op asfalt, goede grip. Vooraan zou het voor mij iets 'tricky' zijn met huidige ondergrondomstandigheden :-D
Wegen bij mij 520 gram. Goed alternatief voor RaRa vind ik.
Post Reply