Overzicht 29er banden

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
MC Tim
Mountainbiker

Post by MC Tim »

Ik zou willen wachten tot de nieuwe RaRa's 29" verschijnen. Volgens wat ik gelezen heb hebben ze meer threads (dus soepeler) en wegen ze 50 gram lichter dan vorig model...

Iemand enig idee wanneer ze beschikbaar zouden komen ?

Hopelijk komen ze nu ook uit in 2.1, want 2.25 is way too wide for me :wink:
MC Tim
Mountainbiker

Post by MC Tim »

Ozz wrote:
Stoffell wrote:Ik heb dezelfde fiets met de ro ro.
Ik had de Ro Ro er af gedaan, maar die staan er nu terug op.
Van alle banden die er al op gestaan hebben is de ro ro het meest slijtvast. Ik rij zeker 50% vd kms op asfalt.
De geax aka en de bontrager 29-0 waren na 3 a 400 km al bijna hun profiel kwijt in het midden.
De ro ro hebben nu zeker 1000 km en er is nog niets aan te zien. De ro ro is wel vrij licht hoor, rolweerstand??

BTW waar heb je die fiets gevonden? Ik dacht dat de 2011 modellen uitgeput waren.
Vorige week maandag bij lokale Scott verdeler (Zelzate) langs geweest en heeft meteen gebeld naar zijn leverancier. Heb niets gehoord van feit dat ze bijna zonder zaten?! Kon wel 10 dagen duren maar tegen de vrijdag stond ie al klaar. Van snelle service gesproken! =D>

Dus die RoRo's zijn best nog slijtvast. Goed om weten, bedankt.

Wat kosten die Ikons? RoRo's vind ik nu ook niet bepaald goedkoop (zo'n 55€) maar kwaliteit mag iets kosten vind ik.
RoRo's in 29" 55 euro per band ?
Kosten 29er banden zoveel meer als 26" ?
Mijn RoRo's 2.10 in 26" betaal ik 29 euro bij VE.
prideandglory1891
Mountainbiker

Post by prideandglory1891 »

MC Tim wrote:Ik zou willen wachten tot de nieuwe RaRa's 29" verschijnen. Volgens wat ik gelezen heb hebben ze meer threads (dus soepeler) en wegen ze 50 gram lichter dan vorig model...

Waarom vindt ge dat te Breed?
Rijdt toch pakken beter zo'n bredere band en je kan met véél lagere druk rijden dan zo'n mislukt koersbandje met noppen op..

En ja, een 29" band kost nu eenmaal meer eh.. Maar ze zullen binnenkort wel bij de meeste shops op voorraad zijn zeker?
maxniner
Mountainbiker

Post by maxniner »

Vandaag in Lichtaart met een rara 2.4 gereden. Da bolt super, en bergaf zonder verende voorvork gaan met die babaan, nooit in de problemen gekomen, da gaat met een 2.1 bandje niet hoor ofwel met 2.5bar druk, bey bey comfort. En in los zand zakt ge bijna niet weg, daar zweef je gewoon over :wink:
kevx
Mountainbiker

Post by kevx »

MC Tim wrote:
Ozz wrote:
Stoffell wrote:Ik heb dezelfde fiets met de ro ro.
Ik had de Ro Ro er af gedaan, maar die staan er nu terug op.
Van alle banden die er al op gestaan hebben is de ro ro het meest slijtvast. Ik rij zeker 50% vd kms op asfalt.
De geax aka en de bontrager 29-0 waren na 3 a 400 km al bijna hun profiel kwijt in het midden.
De ro ro hebben nu zeker 1000 km en er is nog niets aan te zien. De ro ro is wel vrij licht hoor, rolweerstand??

BTW waar heb je die fiets gevonden? Ik dacht dat de 2011 modellen uitgeput waren.
Vorige week maandag bij lokale Scott verdeler (Zelzate) langs geweest en heeft meteen gebeld naar zijn leverancier. Heb niets gehoord van feit dat ze bijna zonder zaten?! Kon wel 10 dagen duren maar tegen de vrijdag stond ie al klaar. Van snelle service gesproken! =D>

Wat kosten die Ikons? RoRo's vind ik nu ook niet bepaald goedkoop (zo'n 55€) maar kwaliteit mag iets kosten vind ik.
check pagina 21, bijna vanonder post van mij ivm solden :wink:
MC Tim
Mountainbiker

Post by MC Tim »

prideandglory1891 wrote:
MC Tim wrote:Ik zou willen wachten tot de nieuwe RaRa's 29" verschijnen. Volgens wat ik gelezen heb hebben ze meer threads (dus soepeler) en wegen ze 50 gram lichter dan vorig model...

Waarom vindt ge dat te Breed?
Rijdt toch pakken beter zo'n bredere band en je kan met véél lagere druk rijden dan zo'n mislukt koersbandje met noppen op..

En ja, een 29" band kost nu eenmaal meer eh.. Maar ze zullen binnenkort wel bij de meeste shops op voorraad zijn zeker?
Tja, das nog iets dak ga overnemen van mijn 26er vrees ik. Ik heb misschien 2 keer met een 2.25 gereden op mijn 26er, altijd 2.0 of 2.1 max. Ik rijd er gewoon liever mee.
Op mijn Epic-testbike stonden trouwens ook 2.0-banden (S-Works Captain en Fast Track) op en ik rijd er ook op een 29er graag mee.
Maar ik zal moeten buigen en toch eens breder proberen te rijden zeker. RaRa en RoRo zijn beiden in min 2.25 verkrijgbaar. 2.40 is totaal niks voor mij.

't Logisch dat een 29er band meer kost, dus als een bepaalde band in 26" 30 euro, dan mag da bij een 29er gerust 35 à 37 kosten, maar toch geen 55 euro :-?

Is de RoRo in 29" trouwens goed tubeless te krijgen ?
Ik zou in september voor het eerst tubeless willen gaan met de combo RoRo voor en (nieuwe) RaRa achter...
madskatingcow
Mountainbiker
Location: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Post by madskatingcow »

prideandglory1891 wrote:Madskatingcow: Ik heb GEEN problemen met de pacestar versie. WAT is het probleem? Die fameuze blow-off?
Even in jouw stijl antwoorden :

ze liggen TE STRAK OM DE CREST / ARCH VELG. Het internet staat overvol van dit probleem. ZEER VREEMD DAT HET BIJ JOU VANZELF GAAT. Heb je de Crest of Arch? Ik heb zelf al 4 sets (8 banden) gemonteerd, allemaal aangekocht op verschillende plaatsen. Zoek is op het NoTubes messageboard, of op http://forums.mtbr.com ('Pacestar tight fit').

Dank u voor uw aandacht :P
Last edited by madskatingcow on Sun 31 Jul 2011 17:44, edited 1 time in total.
MC Tim
Mountainbiker

Post by MC Tim »

kevx wrote:
MC Tim wrote:
Ozz wrote: Vorige week maandag bij lokale Scott verdeler (Zelzate) langs geweest en heeft meteen gebeld naar zijn leverancier. Heb niets gehoord van feit dat ze bijna zonder zaten?! Kon wel 10 dagen duren maar tegen de vrijdag stond ie al klaar. Van snelle service gesproken! =D>

Man zeg, die hebben toch scherpe prijzen. Heb de site via topic hier vorige week pas ontdekt. Goedkoop qua wielen en nu banden... Denk dat ik daar eens in de toekomst ga bestellen.
MC Tim
Mountainbiker

Post by MC Tim »

madskatingcow wrote:
prideandglory1891 wrote:Madskatingcow: Ik heb GEEN problemen met de pacestar versie. WAT is het probleem? Die fameuze blow-off?
Even in jouw stijl antwoorden :

ze liggen TE STRAK OM DE CREST / ARCH VELG. Het internet staat overvol van dit probleem. ZEER VREEMD DAT HET BIJ JOU VANZELF GAAT. Heb je de Crest of Arch? Ik heb zelf al 4 sets (8 banden) gemonteerd, allemaal aangekocht op verschillende plaatsen. Zoek is op het NoTubes messageboard, of op http://forums.mtbr.com ('Pacestar tight fit').

Dank u voor uw aandacht :P
:lol: :-D :lol: :-D
kevx
Mountainbiker

Post by kevx »

MC Tim wrote:
kevx wrote:
MC Tim wrote: RoRo's in 29" 55 euro per band ?
Man zeg, die hebben toch scherpe prijzen. Heb de site via topic hier vorige week pas ontdekt. Goedkoop qua wielen en nu banden... Denk dat ik daar eens in de toekomst ga bestellen.
bij mij idem, vorige week de site ontdekt en de prijzen van sommige dingen echt scherp. Heb mij direct een serieuze bestelling cadeau gedaan :-D als alles verloopt volgens plan ga ik hier int vervolg bestellen!
Post Reply