Meirhaeghe sluit een comeback niet uit

Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
Post Reply
speich
Mountainbiker

Post by speich »

Dave the madman wrote:Maarja, 6 personen is nog niet iedereen (trouwens Meirhaege is de enige echte topper die er in voorkomt). Pak dat je nog 6 man vindt.
Mwa zijn Chiotti en Van Dooren dan geen echte toppers geweest? Chiotti wereldkampioen en Van Dooren 2 wc's o.a.. En wat zegt het wanneer weinig grote namen betrapt zouden zijn? Misschien wel dat hun medische begeleiding beter is, wie zal het zeggen?
(We hebben het nu over mountainbikers):
Voor 1998 was er nog geen epo-urinetest, en kon men dus een renner met een hematocriet van 50 slechts niet gezond verklaren om te starten. Echter dit is indicatief voor epo-gebruik wat later vaak is bevestigd (voor de duidelijkheid: dit is dus geen absoluut bewijs, men spreekt daarom over een gezondheidstest). Op het wk in Chateaux d'Oex van 1998 (het festina-jaar) hadden de Fransmannen Savignoni and Bonnard een te hoog hematocriet, net zoals Meirhaeghe en Seamus mcGrath (Can.). Paolo Pezzo testte daar positief op nandrolon.
Laura Turpijn (Ned). had ook een hematocriet van 50 bij de controle voor de wk in Kaprun. Ze hadden toen in eerste instantie een bloedcontrole uitgevoerd. Een epo-test gebeurt vaak pas in geval van verdachte bloedwaarden (de epo-test is veel duurder). Zij testte toen naderhand negatief op epo (urinetest dus). Bedenk je echter dat epo na een paar dagen uit je lichaam is en niet meer detecteerbaar is. Het effect werkt wel langer door, net zoals de hematocrietwaarde. Voor epo-gebruik heeft een out-of-competition controle daarom vaker succes.
Verder zijn onder andere (mtb'ers) betrapt: Peter Pouly (Fra, o.a. nandrolon), Matteo Priano (Salbutamol), Patrick Molenaars Kluisbergen vorig jaar. Lennie Kristensen (Den) in 1992 gepakt, heeft daarna op de weg gereden o.a. voor csc (teamarts zeer omstreden Cechinni) en is vorig jaar gestopt. In de selectieprocedure voor Athene gaf de Italiaanse bond aan Pezzo te verkiezen boven Stropparo (volgens Zwitsers tijdschrift move), vanwege een "niet geheel clean verleden", terwijl deze laatste nooit positief getest is, wat dus zeer vreemd is.

In houffalize 2001 hadden een te hoog hematocriet: Jussi Veikkanen, Roman Rametsteiner, Peter Presslauer, Georg Koch.

Fabrice Julien, de vice-Frans kampioen mtb van '95, werd door de Franse douane aangehouden en bleek aan 15000 Franse franc epo in zijn auto te hebben.

En dan heb je nog de gevallen van José-Antonio Hermida en Alejandro Diaz de la Peña. Deze laatste had al eens eerder een te hoge hematocriet (houffa 2001). Beiden mochten niet starten in Les Gets dit jaar vanwege te hoge hematocriet. Hiervoor geldt hetzelfde als voor Laura Turpijn (zie hierboven): ze zijn niet schuldig bewezen, maar wel verdacht. Dus wel meer dan 6 en mijn lijstje is niet compleet.
Merlin
Mountainbiker

Post by Merlin »

iemand de komentaar van Jo " 't verstand van Vlaanderen" Planckaert gelezen... Man man man... is mij da een asfaltjanet zeg. Hij heeft kritiek op Meirhaege omda die maar 15 maand aan zijn broek krijgt en hijzelf 2 jaar...
En zijn manier van redeneren... "Ik had beter echt iets genomen, dan won ik 2x Milaan San Remo, en 2 maal De Ronde Van Vlaanderen..."
Proficiat Jo =D> ... ge zijt een toonbeeld voor de jeugd die juist te kort komen om in hun reeks ne prijs te rijden. Nu hebben die ook ne stimulans om te slikken tegen de sterren op.
Mountainbiker
Location: Trek Elite 9.8 '04-'05-'07-'09/Trek 8500/Cannondale Flash carbon 29'er/KTM 27,5"/Specialized Epic

Post by »

Op welke zender was dit Merlin?
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

Jo heeft/had geen talent genoeg, hij heeft nooit iets van betekenis gewonnen, of hij nu nam of niet.
En Francesco is nog een kleiner licht.
fredjeraketje
Mountainbiker

Post by fredjeraketje »

Hij heeft Kuurne Brussel Kuurne gewonnen in de spurt tegen Museeuw :drunk:
Merlin
Mountainbiker

Post by Merlin »

P° wrote:Op welke zender was dit Merlin?
Dit stond in een artikel in "Het Laatste Nieuws"
Jack77
Mountainbiker

Post by Jack77 »

De manier waarop in het VRT-journaal JP zei dat hem "mineralen" waren voorgesteld, dat hij maar ja had geknikt maar niks had genomen, maakt hem in mijn ogen verdacht. Als je je wil distantiëren van die zaak waarin je reputatie en je carrière op het spel staat, dan noem je een kat een kat, en doping geen "mineralen".

Want nu neemt hij een "besmeurd" iemand in bescherming, en dat is niet koosjer.
Dave the madman
Mountainbiker

Post by Dave the madman »

Speich, ik geloof je gerust. Ik heb de optelsom nog niet gemaakt, maar ik denk niet dat ik aan 151 personen kom #-o

Het gaat mij niet om het feit of er wel of niet 'veel' of 'weinig' genomen wordt bij de mountainbikers. het gaat mij om de toch wel overdreven en goedkope redenatie dat 'iedereen neemt :^o '. Awel, iedereen betekent 100% . Een beetje op de uitspraken letten kan dan ook geen kwaad. Nu, als 51% neemt kan ik mij met de redeantie nog neerleggen, want dat is een absolute meerderheid die dan gebruikt. De namen die je opnoemt zijn dan nog gespreid over 10 jaar, het aantal renners dat toen met licentie gereden heeft gaat wel over de 1.000, dus ...

Dat er een probleem is, heb ik nooit ontkent (of lees je de berichten niet helemaal?); zeker niet. Integendeel zelfs. Ik heb zelf al eerder vermeld dat er aan de alarmbel moet getrokken worden.
Hermida vindt ikzelf nog één van de meets droevige personen dit jaar: zonder zijn gebruik was onze landgenoot Roel 3de geweest!
Ik vondt het al verdacht dat diene type ineens zo sterk reed en de rest van het jaar geen poot gedaan heeft (uitgerust zei men eerst, maarja, dat was blijkbaar niet het enige). Dus, men moet mij zeker niet bewust maken van het probleem op zich. Allen niet overdrijven in uitspraken met hoieveelheden, dat 'kwetst' ook de renners die alle moeite doen om clean te presteren (ze krijgen door die types die vinden dat iedereen neemt, een stempel onterecht gekleefd op hun voorhoofd, neen daar werken die jongens te hard voor om zomaar beschuldigd te worden).
Epic
Mountainbiker

Post by Epic »

[quote="Dave the madman"]Ik vondt het al verdacht dat diene type ineens zo sterk reed en de rest van het jaar geen poot gedaan heeft/quote]

Die kerel is wel al een hele tijd goed hoor, je kan dan ook gaan wijzen naar Sauser die plots minder was... Hopen op dopinggebruik van een ander voor een derde plaats is zielig.
Mountainbiker
Location: Trek Elite 9.8 '04-'05-'07-'09/Trek 8500/Cannondale Flash carbon 29'er/KTM 27,5"/Specialized Epic

Post by »

Dave the madman wrote:Speich, ik geloof je gerust. Ik heb de optelsom nog niet gemaakt, maar ik denk niet dat ik aan 151 personen kom #-o

Het gaat mij niet om het feit of er wel of niet 'veel' of 'weinig' genomen wordt bij de mountainbikers. het gaat mij om de toch wel overdreven en goedkope redenatie dat 'iedereen neemt :^o '. Awel, iedereen betekent 100% . Een beetje op de uitspraken letten kan dan ook geen kwaad. Nu, als 51% neemt kan ik mij met de redeantie nog neerleggen, want dat is een absolute meerderheid die dan gebruikt. De namen die je opnoemt zijn dan nog gespreid over 10 jaar, het aantal renners dat toen met licentie gereden heeft gaat wel over de 1.000, dus ...

Dat er een probleem is, heb ik nooit ontkent (of lees je de berichten niet helemaal?); zeker niet. Integendeel zelfs. Ik heb zelf al eerder vermeld dat er aan de alarmbel moet getrokken worden.
Hermida vindt ikzelf nog één van de meets droevige personen dit jaar: zonder zijn gebruik was onze landgenoot Roel 3de geweest!
Ik vondt het al verdacht dat diene type ineens zo sterk reed en de rest van het jaar geen poot gedaan heeft (uitgerust zei men eerst, maarja, dat was blijkbaar niet het enige). Dus, men moet mij zeker niet bewust maken van het probleem op zich. Allen niet overdrijven in uitspraken met hoieveelheden, dat 'kwetst' ook de renners die alle moeite doen om clean te presteren (ze krijgen door die types die vinden dat iedereen neemt, een stempel onterecht gekleefd op hun voorhoofd, neen daar werken die jongens te hard voor om zomaar beschuldigd te worden).
Excuseer,besten Dave,voor mij is iemand een 'gebruiker' als hij betrapt wordt.Ik geef een biker/renner steeds het voordeel van de twijfel en zal ook altijd de prestaties die geleverd worden waarderen.Maar doping is en blijft een gigantisch probleem in de wieler-en bikesport en de betrapte (top)renners zorgen zélf voor het stigma 'iedereen gebruikt' door de flauwe en ongeloofwaardige verklaringen die worden afgelegd.Meirhaeghe was hier een uitzondering in..hoewel hij eerst moest betrapt worden (buiten competitie!) voor hij een verklaring deed.En ik denk dat ik niet alleen voor mezelf spreek als ik zeg dat ik een 3 tal maanden terug Filip als een toonbeeld van 'zuiverheid' zag.Een manier van rijden die aantoonde dat het wél puur kon op talent en hard werken.Maar die mening is ondertussen bijgesteld...
Post Reply