Overzicht 29er banden
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
- PhilippeBiker
- Mountainbiker
Post by PhilippeBiker »
Tja ne maat van mij heeft die nozicht ook al getest op Continental MountenKing Tubless banden ,op het loopvlak was een klein fit ontstaan daar waar de band aan elkaar leek gezet te zijn en nozich erin en da produkt leek het niet klaar te krijgen.Vandaar de vraag met rim strip.
Op mijn NoTubess Arch 29er wielen blijft de Kenda Small Block eight wel beter op druk maar ja die nieuwe Fucrum wielen nu al wegdoen zou zonde zijn.
Op mijn NoTubess Arch 29er wielen blijft de Kenda Small Block eight wel beter op druk maar ja die nieuwe Fucrum wielen nu al wegdoen zou zonde zijn.
- Hans wynants
- Mountainbiker
Post by Hans wynants »
mijn slant six 2.2 op ztr velgen bleven van de eerste keer op druk. niks problemen mee gehad.
- PhilippeBiker
- Mountainbiker
Post by PhilippeBiker »
Vrees ook dat het aan de velgen ligt dus zal de rim strip de oplossing moeten bieden en anders terug naar binnebanden pffffHans wynants wrote:mijn slant six 2.2 op ztr velgen bleven van de eerste keer op druk. niks problemen mee gehad.
- madskatingcow
- Mountainbiker
- Location: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019
Post by madskatingcow »
Met die Crest's / Arch / Olympic's etc krijg je dan weer problemen met Schwalbe PaceStar's, en Geax TNT's e.d, terwijl montage hiervan op 'echte' UST velgen zoals bij Mavic, Shimano, Fulcrum e.d dan weer een makkie is.
Bij de keuze van de banden wat rekening houden met de velgen.
Zijn die Crest's dan geen UST-velgen ?madskatingcow wrote:Met die Crest's / Arch / Olympic's etc krijg je dan weer problemen met Schwalbe PaceStar's, en Geax TNT's e.d, terwijl montage hiervan op 'echte' UST velgen zoals bij Mavic, Shimano, Fulcrum e.d dan weer een makkie is.
- prideandglory1891
- Mountainbiker
Post by prideandglory1891 »
Neen. No-tubes velgen.MC Tim wrote:Zijn die Crest's dan geen UST-velgen ?madskatingcow wrote:Met die Crest's / Arch / Olympic's etc krijg je dan weer problemen met Schwalbe PaceStar's, en Geax TNT's e.d, terwijl montage hiervan op 'echte' UST velgen zoals bij Mavic, Shimano, Fulcrum e.d dan weer een makkie is.
Ontworpen om met een gewone band zonder binnenband te rijden, met behulp van latex.
Madskatingcow: Ik heb GEEN problemen met de pacestar versie. WAT is het probleem? Die fameuze blow-off?
Neen, veel verwarren UST met het tubeless systeem van Stan Notubes. Kort samengevat UST is zonder melk maar met specifieke UST banden en Notubes tubeless is met melk en gewone vouwbanden. Voor de onhandingen onder jullie hebben verschillende merken banden ontwikkeld om tubeless te rijden dit noemen ze dan oa tubeless ready bandenMC Tim wrote:Zijn die Crest's dan geen UST-velgen ?madskatingcow wrote:Met die Crest's / Arch / Olympic's etc krijg je dan weer problemen met Schwalbe PaceStar's, en Geax TNT's e.d, terwijl montage hiervan op 'echte' UST velgen zoals bij Mavic, Shimano, Fulcrum e.d dan weer een makkie is.
De verwarring is onstaan daar je ook op UST velgen 'tubeless' kunt rijden, maw met melk en 'gewone' vouwbanden.
Dus als je UST rijdt heb je geen biba nodig, maar als je lek rijdt zit je in de shit, omdat je geen melk gebruikt en hierdoor het lek niet vanzelf dicht ?RigolleM wrote:Neen, veel verwarren UST met het tubeless systeem van Stan Notubes. Kort samengevat UST is zonder melk maar met specifieke UST banden en Notubes tubeless is met melk en gewone vouwbanden. Voor de onhandingen onder jullie hebben verschillende merken banden ontwikkeld om tubeless te rijden dit noemen ze dan oa tubeless ready bandenMC Tim wrote:Zijn die Crest's dan geen UST-velgen ?madskatingcow wrote:Met die Crest's / Arch / Olympic's etc krijg je dan weer problemen met Schwalbe PaceStar's, en Geax TNT's e.d, terwijl montage hiervan op 'echte' UST velgen zoals bij Mavic, Shimano, Fulcrum e.d dan weer een makkie is.
Bij de keuze van de banden wat rekening houden met de velgen.![]()
De verwarring is onstaan daar je ook op UST velgen 'tubeless' kunt rijden, maw met melk en 'gewone' vouwbanden.
- PhilippeBiker
- Mountainbiker
Post by PhilippeBiker »
En het probleem is dan als je een UST velgen hebt dat het nog lang zal duren eer er wel UST banden ervoor gaan komen zoals bij de 26ers ,al vrees ik dat ze er niet gaan komen. En enkel Tubless ready banden voor het Stan's "systeem".
Klopt, maar je kunt er ook melk in doen maar dan heb je een zware setup, want een UST versie is altijd een pak zwaarder (en steviger).MC Tim wrote: Dus als je UST rijdt heb je geen biba nodig, maar als je lek rijdt zit je in de shit, omdat je geen melk gebruikt en hierdoor het lek niet vanzelf dicht ?